Εναλλακτική ενημέρωση

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο

Σύκα φρέσκα ή αποξηραμένα, για έντερο, αναιμία, οστεοπόρωση, πίεση, διαβήτη, λίμπιντο

της Αγγελικής Μήλιου, βιολόγου, medlabnews.gr
Το σύκο είναι ένα φρούτο που ευδοκιμεί κυρίως σε χώρες με εύκρατο κλίμα, όπως αυτό της νοτιοδυτικής Ασίας αλλά και της Μεσογείου.
Η συκιά είναι ένα δέντρο με μεγάλη ανθεκτικότητα στην ξηρασία, που χρειάζεται πολύ ήλιο για να παράγει εύγευστα φρούτα. Η συκιά είναι φυλλοβόλο δένδρο με 6-8 μέτρα ύψος, με φλοιό λείο, γκριζο-ασημί και χοντρά κλαδιά που περιέχουν γαλακτώδη χυμό. Τα φύλλα είναι επαλάσσοντα, έμμισχα μέχρι 20 εκατοστά, παλαμοβόλα, καρδιοειδή στη βάση και ρυτιδωμένα στο επάνω μέρος. Στο κάτω μέρος μπορεί να είναι και τριχωτά. Τα πολυάριθμα, μικροσκοπικά άνθη είναι απλά μέσα σε σαρκώδη αχλαδόμορφη ανθοδόχη που φέρει ανοιχτό πόρο στην κορυφή. Τα αρσενικά άνθη βρίσκονται κοντά στον πόρο, ενώ τα θηλυκά προς τα κάτω και τα πλάγια τοιχώματα. Ο καρπός της συκιάς είναι σαρκώδης, γλυκός.


Υπάρχουν, περίπου 600 ποικιλίες σύκων σε όλο τον κόσμο... 
Στη χώρα μας, όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν, τα σύκα που παράγονται έχουν πλούσια γεύση. Τα φρέσκα σύκα είναι διαθέσιμα για περιορισμένο χρονικό διάστημα, προς το τέλος του καλοκαιριού, ωστόσο τα αποξηραμένα σύκα αποτελούν μια δημοφιλή επιλογή όλο το χρόνο.
Τα σύκα είναι γνωστά από την αρχαιότητα και φαίνεται ότι πρωτοκαλλιεργήθηκαν στην Αίγυπτο από όπου μεταφέρθηκαν στην Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα, γύρω στο 1500 π.Χ. H θρεπτική τους αξία είχε αναγνωριστεί από τους αρχαίους Έλληνες, αιώνες πριν από την επιστημονική κοινότητα, καθώς οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων κατανάλωναν πριν τα αγωνίσματα φρέσκα, αλλά και ξηρά σύκα.
Τα σύκα αποτελούν την καλύτερη φυτική πηγή ασβεστίου και φυτικών ινών. O Αμερικανικός Σύλλογος Διατροφής έχει καθορίσει ότι το αποξηραμένο σύκο είναι πλουσιότερο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη Κ, χαλκό, μαγγάνιο, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο σε σχέση με τις ανθρώπινες ανάγκες.
Περιέχουν φυσικά και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά σε μικρότερες ποσότητες. Από αυτά ξεχωρίζουν τα αντιoξειδωτικά συστατικά, τη βιταμίνη C, τα φλαβονοειδή και τις πολυφαινόλες. Συνεπώς τα σύκα είναι πασίγνωστα για τις υπακτικές και τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Τέλος, ο σίδηρος, ο φώσφορος και το φυλλικό οξύ μπορούν να προσληφθούν από τα σύκα σε ικανοποιητικές ποσότητες.


Ευεργετικές επιδράσεις στον οργανισμό

Ιδιότητες και ενδείξεις
Τα σύκα
   Χρησιμοποιούνται για τα αποστήματα στα ούλα και τις στοματικές φλεγμονές.
   Θεραπεύουν όγκους.
    Τα σύκα τονώνουν το μυαλό.
   Χρησιμοποιούνται σε δηλητηρίαση.

   Σε έγχυμα τα σύκα κάνουν για πονόλαιμο, φαρυγγίτιδα, κρυολόγημα, ουλίτιδα, χρόνια καταρροή, φλεγμονές κύστης και νεφρών, την ευλογιά. την ιλαρά και την οστρακιά
   Είναι τονωτική, παχυντική τροφή που χαλαρώνει τα έντερα, ανακουφίζει το στήθος και γιατρεύει πολλούς όγκους...
   Τα σύκα φρέσκα είναι τονωτικά, παχυντικά, διουρητικά, ευκοίλια και ρίχνουν την πίεση.
   Τα σύκα τονώνουν σωματικά και πνευματικά τους ανθρώπους.
   Τα σύκα κάνουν και για όσους νιώθουν έντονα το κρύο το χειμώνα.

Τα φύλλα συκιάς

   Το γάλα των φρέσκων φύλλων και σύκων, με συχνές επαλείψεις πρωί και βράδυ βοηθούν να ξεφορτωθείτε κάλους, σκληρύνσεις, κρεατοελιές και να ξεπεράσετε τον πονόδοντο. Προσοχή, όμως, αν πάει στα ούλα είναι καυστικό..
   Εξουδετερώνει το δηλητήριο των σκορπιών.
   Χρησιμοποιείται στη θεραπεία της λέπρας.
   Ο γαλακτερός χυμός πήζει το γάλα των ζώων και χρησιμοποιείται όταν δεν υπάρχει πυτιά.
   Για το άσθμα καπνίστε αποξηραμένα φύλλα συκιάς 

Είναι φρούτο πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες και για αυτό και συστήνονται σε άτομα με κακή λειτουργία εντέρου και σε όσους έχουν πρόβλημα δυσκοιλιότητας.
Καταναλώνονται ωμά αλλά και αποξηραμένα και έχουν ιδιαίτερα γλυκιά γεύση. Ιδιαίτερα προσεκτικοί στην κατανάλωση σύκων θα πρέπει να είναι τα άτομα που έχουν γαστρεντερικές παθήσεις, λόγω των σπόρων που περιέχουν. Τα μικρά σποράκια που έχουν προκαλούν πρόβλημα σε άτομα με κολίτιδες ή άλλες γαστρεντερικές παθήσεις και έτσι πρέπει να αποφεύγονται.
Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, τα σύκα, περιέχοντας σημαντικές ποσότητες σιδήρου και φυλλικού οξέος, αποτελούν πολύ καλή επιλογή για άτομα με αναιμία, για γυναίκες κατά τη διάρκεια της αδιαθεσίας, για τις εγκύους και τις θηλάζουσες.
Σίγουρα λόγω των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων του το σύκο βοηθά στη βελτίωση της υγείας του δέρματος, ενώ λόγω της υπακτικής του δράσης μπορεί να φανεί χρήσιμο σε άτομα δυσκοίλια ή σε άτομα με αιμορροΐδες.

Καρδιαγγειακή υγεία:
Τα σύκα περιέχουν πολύ μικρές ποσότητες νατρίου και πολύ υψηλές ποσότητες καλίου και μαγνησίου, με αποτέλεσμα να βοηθούν πολύ στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και στην αποφυγή της υπέρτασης. Η αυξημένη συγκέντρωση φυτικών ινών εξάλλου ευνοεί τη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης. Τα αντιοξειδωτικά συστατικά των σύκων, όπως η βιταμίνη C, ελέγχουν τις συγκεντρώσεις των ελευθέρων ριζών αποτρέποντας την ανάπτυξη της αθηροσκλήρυνσης. Ο συνδυασμός των παραπάνω βοηθά στην καλύτερη καρδιαγγειακή λειτουργία.
Βελτιώνουν τη σεξουαλική μας ζωή

Τα σύκα αποτελούν ένα φυσικό… αφροδισιακό. Το σύκο επιδρά στο ορμονικό σύστημα και απελευθερώνει τη διάθεση για σεξ.


Αποξηραμένα σύκα-Διατροφική αξία
Η ιδιαιτερότητα των σύκων όσον αφορά τη διατροφική τους αξία , είναι η πλούσια περιεκτικότητα τους σε ασβέστιο. Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας των ξηρών σύκων σε ασβέστιο μπορούν να καλύψουν το 17% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας για τον οργανισμό μας.
Αυτό που καθιστά τα αποξηραμένα σύκα ως ένα από τα ιδανικά σνακ για την καθημερινή διατροφή είναι η χαμηλή περιεκτικότητά τους σε λίπη και χοληστερόλη, ενώ είναι πλούσια και σε φυτικές ίνες που δημιουργεί μια αίσθηση πληρότητας στο στομάχι και έτσι βοηθούν στην απώλεια βάρους. Τα αποξηραμένα σύκα είναι καλές πηγές βιταμινών (βιταμίνη Κ, βιταμίνη Β 6, βιταμίνη C, βιταμίνη E).

Η θρεπτική τους αξία ανά 100 gr είναι η εξής:



Ενέργεια:        
1040 Kj / 240 kcal
Πρωτεΐνες
 3.6 gr
Υδατάνθρακες- Σάκχαρα
 52.9 gr
Λίπη - Kορεσμένα:  
1.6 gr
Φυτικές ίνες:  
10.6 gr
Νάτριο:           
0.07 gr

ΠΡΟΣΟΧΗ
Διαθέτουν περισσότερα σάκχαρα από άλλα φρούτα, χαρίζοντας και θερμίδες - εκτός από ενέργεια - σε όποιον τα καταναλώνει σε μεγάλες ποσότητες.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται κατά το μάζεμα του σύκου, καθώς το φρούτο θα πρέπει να είναι ώριμο αλλά όχι υπερβολικά. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα σύκα δεν ωριμάζουν άλλο αφού κοπούν και δεν διατηρούνται παρά μόνο λίγες μέρες στο ψυγείο. Κατά την αγορά τους θα πρέπει να προσέχουμε να είναι τρυφερά χωρίς να είναι πάρα πολύ μαλακά, η φλούδα τους να είναι λεία και να μην έχουν χτυπηθεί.


Πηγή: https://medlabgr.blogspot.com/2013/08/blog-post_21.html#ixzz5xjw7Qurg
Share on Google Plus

About grizos gatos

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

twitter

Πνευματικά δικαιώματα

Όποιος θεωρεί ότι θίγεται από κάποια δημοσίευση ή έχει δικαιώματα σε άρθρο ή φωτογραφία, παρακαλούμε πολύ να επικοινωνήσει μαζί μας, προς επίλυση του θέματος στο παρακάτω e-mail.
Ευχαριστούμε.

grizosgatos.blog@gmail.com