Σε ανοικτή ρήξη με τις κατασκευαστικές εταιρίες που έχουν αναλάβει τα έργα της κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, προχώρησε η κυβέρνηση μέσω των φορεών που ασκούν εποπτεία για λογαριασμό του Δημοσίου.
Η εταιρία "Εγνατία Οδός Α.Ε." που εποπτεύει την κατασκευή του οδικού άξονα Μαλιακός - Κλειδί, ζήτησε την ενεργοποίηση της ποινικής ρήτρας για υπέρβαση της δεύτερης αποκλειστικής προθεσμίας που περιλαμβάνει τα έργα προστασίας από τις βροχοπτώσεις στα Τέμπη και με προσφυγή ζητά αποζημίωση 50 εκ. ευρώ από την κοινοπραξία "Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου".
Από την πλευρά της η κοινοπραξία έχει κινηθεί νομικά για να αποκρούσει την καταβολή αποζημίωσης, ενώ οι εργολήπτες έχουν προσφύγει στη διαιτησία γιατί όπως υποστηρίζουν το Δημόσιο έχει καθυστερήσει μεταξύ άλλων στην εγκατάσταση διοδίων.
Είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο προχωρά σε ανοικτή ρήξη με τις κοινοπραξίες, καθώς πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση να ενεργοποιηθούν ρήτρες εναντίον των εργοληπτών και σε άλλα έργα κατασκευής οδικών αξόνων που έχουν παγώσει, ενώ το όλο θέμα μοιάζει με γόρδιο δεσμό, καθώς από την πλευρά τους οι εταιρίες επιρρίπτουν την ευθύνη στις τράπεζες και αναφέρουν ότι στην πράξη έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση.
Με τη σειρά τους οι τράπεζες υποστηρίζουν ότι η πτώση των εσόδων από τα διόδια λόγω της μείωσης των διελεύσεων έως και 30% λόγω κρίσης, έχει καταστήσει μη βιώσιμη τη χρηματοδότηση.
Τα έργα σε όλα τα εργοτάξια έχουν παγώσει από τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ η προσπάθεια που έγινε πριν από μερικούς μήνες να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι και να συμφωνήσουν σε αναχρηματοδότηση και έναρξη εργασιών οι τρεις πλευρές (υπ.Υποδομών,τράπεζες και κατασκευαστές) έπεσε στο κενό, παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.