Εναλλακτική ενημέρωση

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο

Οι ηλιόσποροι στη διατροφή μας

Πρόκειται για έναν ξηρό καρπό, τον οποίο οι περισσότεροι συνηθίζουν να καταναλώνουν μηχανικά, για να «περνάει η ώρα», ενώ τα τελευταία χρόνια τον συναντάμε συχνά σε διάφορα είδη ψωμιού και αρτοπαρασκευασμάτων.
Ο ηλιόσπορος, πέρα από την ξεχωριστή γεύση που διαθέτει και τη νοστιμιά που προσδίδει σε τρόφιμα και σαλάτες, αποτελεί κι ένα εξαιρετικά θρεπτικό μέλος της «οικογένειας» των ξηρών καρπών.
Αρχικά, ο ηλιόσπορος συγκαταλέγεται στις πλουσιότερες διαιτητικές πηγές βιταμίνης Ε, η οποία ενισχύει την αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού και προστατεύει από τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών και άλλων χρόνιων νοσημάτων. Ενδεικτικά, μισό φλιτζάνι ηλιόσπορων (ποσότητα υπολογισμένη με το φλοιό) καλύπτει περισσότερο από το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης Ε για υγιείς ενήλικες.
Επιπλέον, διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ειδικότερα θειαμίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6 και φυλλικό οξύ, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη φυσιολογική λειτουργία του νευρομυϊκού συστήματος και παράλληλα συμμετέχουν σε σημαντικές μεταβολικές διεργασίες.
Τέλος, το πλούσιο διατροφικό προφίλ των ηλιόσπορων συμπληρώνεται από την παρουσία φυτικών ινών, πολύτιμων μετάλλων και ιχνοστοιχείων, όπως σελήνιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο και ψευδάργυρο, καθώς και φυτοστερολών, συστατικών που έχει φανεί ότι βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.
Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr
Share on Google Plus

About grizos gatos

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

twitter

Πνευματικά δικαιώματα

Όποιος θεωρεί ότι θίγεται από κάποια δημοσίευση ή έχει δικαιώματα σε άρθρο ή φωτογραφία, παρακαλούμε πολύ να επικοινωνήσει μαζί μας, προς επίλυση του θέματος στο παρακάτω e-mail.
Ευχαριστούμε.

grizosgatos.blog@gmail.com