Εναλλακτική ενημέρωση

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο

Πώς να αντιμετωπίσετε τα τηλεφωνήματα των εισπρακτικών εταιρειών

ofeili_karta_dadaneio
4 συμβουλές για την αντιμετώπιση των εισπρακτικών εταιρειών και των ενοχλητικών, το λιγότερο, σε πολλές περιπτώσεις τηλεφωνημάτων άσκησης, ακραίας αρκετές φορές, πίεσης προς τους οφειλέτες δίνουν ειδικευμένοι νομικοί.
Σύμφωνα με το δικηγορικό γραφείο «Δημήτρης Αναστασόπουλος και Συνεργάτες», η ισχύουσα νομοθεσία (ν. 3758/2009) θέτει αυστηρά πλαίσια που διέπουν την ίδρυση και λειτουργία των Εταιρειών Ενημέρωσης οφειλετών και αποβλέπει στην προστασία του καταναλωτή. Ειδικότερα:
1)    Η επικοινωνία με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες ημέρες και μόνο μία φορά ανά δύο ημέρες και μόνο αφότου παρέλθουν δέκα ημέρες από τότε που η οφειλή κατέστη ληξιπρόθεσμη.
2)    Η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας απαγορεύεται. Επιτρέπεται, μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας από εσάς.
3)    Σε κάθε προφορική επικοινωνία, οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να διαθέτουν εμφανή τον αριθμό προέλευσης κλήσης, να παρέχουν πλήρη και σαφή ενημέρωση στους οφειλέτες, τόσο για το ονοματεπώνυμο του καλούντος υπαλλήλου και την ιδιότητά του, όσο και για τον αριθμό Μητρώου της Εταιρείας και το σκοπό της επικοινωνίας τους.
4)    Απαγορεύεται στις Εταιρείες να προβαίνουν σε αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές προς τους οφειλέτες, όπως:
  • Η, κατά την επικοινωνία με τον οφειλέτη, εμφάνιση των υπαλλήλων τους υπό ιδιότητες που δεν διαθέτουν, όπως υπαλλήλων των δανειστών, δικηγόρων ή δικαστικών επιμελητών,
  • Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης περί διακινδύνευσης του επαγγέλματος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του,
  • Η επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη στο οικογενειακό ή εργασιακό του περιβάλλον,
  • Η εκμετάλλευση περιστάσεων αντικειμενικής αδυναμίας του οφειλέτη,
  • Η απειλή λήψης μη νόμιμου μέτρου σε βάρος του,
  • Η παραπλανητική πληροφόρηση του οφειλέτη,
  • Οι κατ΄ οίκον ή στο χώρο εργασίας του οφειλέτη επισκέψεις, καθώς και οι επισκέψεις σε άλλους χώρους αυστηρώς προσωπικούς, όπως νοσοκομεία,
  • Η όχληση των οικείων προσώπων του,
  • Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε ανάλογο πρόβλημα μη διστάσετε να καταγγείλετε την Εταιρεία που σας ενοχλεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή,
  • Οι κυρώσεις που επιβάλλονται στις Εταιρείες για την παράβαση των διατάξεων του νόμου είναι βαριές και τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν τις 500.000 ευρώ.
Τα πρόστιμα για τις εισπρακτικές
Σε περίπτωση υποτροπής το ανώτατο όριο προστίμου διπλασιάζεται και ο υπουργός Ανάπτυξης μπορεί να διατάξει και την προσωρινή διαγραφή της Εταιρείας από το Μητρώο για χρονικό διάστημα από 1 έως 6 μήνες και, σε περίπτωση περαιτέρω υποτροπής, μπορεί να διατάξει την οριστική διαγραφή της. Τέλος, η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων είναι ανεξάρτητη από κάθε άλλη αστική, ποινική ή πειθαρχική κύρωση που τυχόν προβλέπεται σε βάρος των Εταιρειών από τον παρόντα νόμο και την κείμενη νομοθεσία.

Share on Google Plus

About grizos gatos

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

twitter

Πνευματικά δικαιώματα

Όποιος θεωρεί ότι θίγεται από κάποια δημοσίευση ή έχει δικαιώματα σε άρθρο ή φωτογραφία, παρακαλούμε πολύ να επικοινωνήσει μαζί μας, προς επίλυση του θέματος στο παρακάτω e-mail.
Ευχαριστούμε.

grizosgatos.blog@gmail.com