Την Παρασκευή τέθηκε σε ισχύ η απελευθέρωση στις πωλήσεις
Έξαλλοι έγιναν οι Κουβανοί πολίτες που χαρακτηρίζουν την απελευθέρωση
στις πωλήσεις αυτοκινήτων που τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή στην Κούβα ως
κάτι το «σκανδαλώδες!» όπως δηλώνουν.
Η άποψη αυτή κυριαρχεί εξ αιτίας των εξαιρετικά υψηλών τιμών των αυτοκινήτων που μπορούν πλέον να πωλούν οι κρατικές αντιπροσωπείες.
Οι τιμές φτάνουν μέχρι και τα 200.000 δολάρια για ένα αυτοκίνητο που σε άλλες χώρες του κόσμου θεωρείται μέσης κατηγορίας.
Από την Παρασκευή, οι Κουβανοί αλλά και οι ξένοι υπήκοοι στην Κούβα δεν χρειάζονται πλέον την ειδική άδεια που τους χορηγούσε το κράτος για να αγοράζουν με «προκαθορισμένη» τιμή εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Όμως η τελευταία οικονομική μεταρρύθμιση, που ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση του προέδρου Ραούλ Κάστρο τον περασμένο μήνα και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή άλλαξε το ισχύον καθεστώς και ανέφερε ότι τα εισαγόμενα αυτοκίνητα θα βγαίνουν προς πώληση σε τιμές «παρόμοιες» με εκείνες που καθορίζονται από την αγορά.
Την Παρασκευή όμως, τα αυτοκίνητα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot, που είναι από τα λίγα προϊόντα που εισάγονται τακτικά στην Κούβα, κόστιζαν μεταξύ 90.000 έως 200.000 δολάρια, με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία.
Οι κουβανοί που εργάζονται επί παραδείγματι στον δημόσιο τομέα κερδίζουν μόλις και μετά βίας 30 έως 40 δολάρια μήνα με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία.
«Ποιος εργαζόμενος έχει αυτά τα χρήματα εδώ στην Κούβα;» αναρωτήθηκε ο Ντιέγκο, ο οποίος αρνήθηκε να δώσει το πλήρες όνομά του.
Ο 68χρονος Ντιέγκο, αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού της Κούβας , είχε στην κατοχή του επί δύο χρόνια την ειδική άδεια για να αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο σε τιμή λίγο πάνω από τα 2.600 δολάρια.
Τώρα δεν χρειάζεται πλέον την άδεια ωστόσο, το φθηνότερο διαθέσιμο αυτοκίνητο στην κρατική αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε σε γειτονιά της Αβάνας, ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Polo του 2007 κόστιζε 25.000 δολάρια. «Είναι ένα σκάνδαλο!» παραπονέθηκε ο Ντιέγκο αλλά και άλλοι κουβανοί στην αντιπροσωπεία.
Όταν οι αρχές ανακοίνωσαν την αλλαγή των κανόνων , είπαν ότι θα έχουν "προτεραιότητα" στην αγορά αυτοκινήτου οι πολίτες που είχαν από πριν την ειδική άδεια και προφανώς δεν την είχαν χρησιμοποιήσει. Αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα για τους επίδοξους αγοραστές.
Η Μάτε Εσκαλάντε, μια 42χρονη νοικοκυρά , αποκλείει επίσης την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου σύμφωνα με το νέο κυβερνητικό σενάριο.
Η άδεια της επέτρεπε να αγοράσει ένα αυτοκίνητο για 5.300 δολάρια αλλά πλέον δεν θα μπορεί να αγοράσει κανένα σε αυτή την τιμή. «Είναι εξωφρενικό» παραπονέθηκε .
«Καμία τιμή αυτοκινήτου δεν είναι μέσα στις δυνατότητές του εργαζομένου », δήλωσε ο Γκάμπριελ Όρτα ένας 57χρονος μηχανικός της πολιτικής αεροπορίας, ο οποίος διάθετε άδεια για ένα αυτοκίνητο 6.000 δολαρίων.
Λίγο μετά την επανάσταση του 1959 η Κούβα απαγόρευσε σε μεγάλο βαθμό την πώληση αυτοκινήτων.
Με τα χρόνια, όμως μια «ακμάζουσα» μαύρη αγορά αναπτύχθηκε στις άδειες αγοράς αυτοκινήτων, οι οποίες συχνά χορηγούνταν από την κυβέρνηση προς τους δημόσιους υπαλλήλους ή σε γιατρούς, για αρκετές χιλιάδες δολάρια.
Τον Οκτώβριο του 2011 η μεταρρύθμιση της κυβέρνησης επέτρεψε σε ιδιώτες να αγοράζουν και να πωλούν αυτοκίνητα ο ένας από τον άλλο κάτι που επιτρεπόταν μέχρι τότε μόνο για μοντέλα προ του 1959.
Η Κούβα και η πρωτεύουσά της Αβάνα μια δημοφιλής περιοχή για τους τουρίστες, χαρακτηρίζεται από την εικόνα αμερικανικών οχημάτων που χρονολογούνται από τα μέσα του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, καθώς και από σοβιετικού τύπου αυτοκίνητα τύπου Lada και Moskvitch που έφτασαν στην Κούβα κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.
Οι κρατικές αντιπροσωπείες είναι πλέον υπεύθυνες για την εισαγωγή νέων οχημάτων, σε μια κίνηση που αποσκοπεί , μεταξύ άλλων, και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών μεταφοράς.
Η άποψη αυτή κυριαρχεί εξ αιτίας των εξαιρετικά υψηλών τιμών των αυτοκινήτων που μπορούν πλέον να πωλούν οι κρατικές αντιπροσωπείες.
Οι τιμές φτάνουν μέχρι και τα 200.000 δολάρια για ένα αυτοκίνητο που σε άλλες χώρες του κόσμου θεωρείται μέσης κατηγορίας.
Από την Παρασκευή, οι Κουβανοί αλλά και οι ξένοι υπήκοοι στην Κούβα δεν χρειάζονται πλέον την ειδική άδεια που τους χορηγούσε το κράτος για να αγοράζουν με «προκαθορισμένη» τιμή εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Όμως η τελευταία οικονομική μεταρρύθμιση, που ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση του προέδρου Ραούλ Κάστρο τον περασμένο μήνα και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή άλλαξε το ισχύον καθεστώς και ανέφερε ότι τα εισαγόμενα αυτοκίνητα θα βγαίνουν προς πώληση σε τιμές «παρόμοιες» με εκείνες που καθορίζονται από την αγορά.
Την Παρασκευή όμως, τα αυτοκίνητα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot, που είναι από τα λίγα προϊόντα που εισάγονται τακτικά στην Κούβα, κόστιζαν μεταξύ 90.000 έως 200.000 δολάρια, με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία.
Οι κουβανοί που εργάζονται επί παραδείγματι στον δημόσιο τομέα κερδίζουν μόλις και μετά βίας 30 έως 40 δολάρια μήνα με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία.
«Ποιος εργαζόμενος έχει αυτά τα χρήματα εδώ στην Κούβα;» αναρωτήθηκε ο Ντιέγκο, ο οποίος αρνήθηκε να δώσει το πλήρες όνομά του.
Ο 68χρονος Ντιέγκο, αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού της Κούβας , είχε στην κατοχή του επί δύο χρόνια την ειδική άδεια για να αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο σε τιμή λίγο πάνω από τα 2.600 δολάρια.
Τώρα δεν χρειάζεται πλέον την άδεια ωστόσο, το φθηνότερο διαθέσιμο αυτοκίνητο στην κρατική αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε σε γειτονιά της Αβάνας, ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Polo του 2007 κόστιζε 25.000 δολάρια. «Είναι ένα σκάνδαλο!» παραπονέθηκε ο Ντιέγκο αλλά και άλλοι κουβανοί στην αντιπροσωπεία.
Όταν οι αρχές ανακοίνωσαν την αλλαγή των κανόνων , είπαν ότι θα έχουν "προτεραιότητα" στην αγορά αυτοκινήτου οι πολίτες που είχαν από πριν την ειδική άδεια και προφανώς δεν την είχαν χρησιμοποιήσει. Αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα για τους επίδοξους αγοραστές.
Η Μάτε Εσκαλάντε, μια 42χρονη νοικοκυρά , αποκλείει επίσης την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου σύμφωνα με το νέο κυβερνητικό σενάριο.
Η άδεια της επέτρεπε να αγοράσει ένα αυτοκίνητο για 5.300 δολάρια αλλά πλέον δεν θα μπορεί να αγοράσει κανένα σε αυτή την τιμή. «Είναι εξωφρενικό» παραπονέθηκε .
«Καμία τιμή αυτοκινήτου δεν είναι μέσα στις δυνατότητές του εργαζομένου », δήλωσε ο Γκάμπριελ Όρτα ένας 57χρονος μηχανικός της πολιτικής αεροπορίας, ο οποίος διάθετε άδεια για ένα αυτοκίνητο 6.000 δολαρίων.
Λίγο μετά την επανάσταση του 1959 η Κούβα απαγόρευσε σε μεγάλο βαθμό την πώληση αυτοκινήτων.
Με τα χρόνια, όμως μια «ακμάζουσα» μαύρη αγορά αναπτύχθηκε στις άδειες αγοράς αυτοκινήτων, οι οποίες συχνά χορηγούνταν από την κυβέρνηση προς τους δημόσιους υπαλλήλους ή σε γιατρούς, για αρκετές χιλιάδες δολάρια.
Τον Οκτώβριο του 2011 η μεταρρύθμιση της κυβέρνησης επέτρεψε σε ιδιώτες να αγοράζουν και να πωλούν αυτοκίνητα ο ένας από τον άλλο κάτι που επιτρεπόταν μέχρι τότε μόνο για μοντέλα προ του 1959.
Η Κούβα και η πρωτεύουσά της Αβάνα μια δημοφιλής περιοχή για τους τουρίστες, χαρακτηρίζεται από την εικόνα αμερικανικών οχημάτων που χρονολογούνται από τα μέσα του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, καθώς και από σοβιετικού τύπου αυτοκίνητα τύπου Lada και Moskvitch που έφτασαν στην Κούβα κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.
Οι κρατικές αντιπροσωπείες είναι πλέον υπεύθυνες για την εισαγωγή νέων οχημάτων, σε μια κίνηση που αποσκοπεί , μεταξύ άλλων, και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών μεταφοράς.
newsbeast.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.