Μια στις 6 γυναίκες
στις ΗΠΑ έχει πέσει θύμα σεξουαλικής επίθεσης. Αλλού στον κόσμο, τα
στατιστικά στοιχεία είναι ακόμη πιο τρομακτικά. Ωστόσο, οι διαφημιστικές
εταιρείες ασχολούνται συχνά με το θέμα της σεξουαλικής βίας
προσεγγίζοντας το κάποιες φορές χιουμοριστικά και κάποιες άλλες ως
έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας, εικάζοντας ότι το ενδιαφέρον που
προκαλούν τέτοιου είδους εικόνες, θα λειτουργήσει θετικά στην προώθηση
του προϊόντος τους. Απ' ό,τι φαίνεται όμως, δεν είναι λίγες οι φορές που
το παρακάνουν ξεπερνώντας τα τόσο λεπτά σεξιστικά όρια!
Πρόκειται για μια παλιά διαφήμιση του 1960,
που δεν θυμίζει σε τίποτα τα σημερινά μέσα ενημέρωσης και προώθησης
προϊόντων και που θίγει το θέμα της σεξουαλικής βίας, πλασάροντας την
κοπέλα να γελάει ανάμεσα σε πολλούς άντρες καθώς την τραβάνε.
O οίκος Dolce & Cabbana είναι γνωστός για τις προκλητικές διαφημιστικές καμπάνιες του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συγκεκριμένη διαφήμιση. Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί οτι η δημοσίευση της συγκεκριμένης εικόνας στο περιοδικό Esquire επέφερε τις αντιδράσεις του κοινού, με αποτέλεσμα η εταιρεία να πάψει την κυκλοφορία της, που είναι "συνένοχη" στην προώθηση της σεξουαλικής βιας και του ομαδικού βιασμού των γυναικών .
Ο οίκος Calvin Klein είναι ένα ακόμα brand που προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τις "αιχμηρές" διαφημίσεις της και ουκ ολίγες φορές έχει κατηγορηθεί για τα μηνύματα που υποδηλώνουν και προωθούν οι διαφημιστικές της επιλογές. Η συγκεκριμένη διαφήμιση κυκλοφόρησε στην Αυστραλία και επικρίθηκε αυστηρά.
Ο τρόπος που διαφημίζεται το κουστούμι του δημιουργού Duncan Quinn, δεν κρύβεται πίσω από "δικαιολογίες καλλιτεχνικής έκφρασης", αφού είναι σαφές ότι προσβάλει το γυναικείο φύλο μέσω της σεξουαλικής βίαιης αντιμετώπισης του.
Η ιταλική εταιρεία Relish με την συγκεκριμένη διαφήμιση προκάλεσε αμέσως το κοινό της Ιταλίας, που έσπευσε να την κατηγορήσει για προβολή και προώθηση της γυναικείας σεξουαλικής βίας, αφού η διαφήμιση απεικονίζει δύο αστυνομικούς που θωπεύουν με βία τα μοντέλα.
Η διαφήμιση αυτή κυκλοφόρησε στην Αίγυπτο και είναι σίγουρα από μόνη της προσβλητική για το γυναικείο φύλο, κρίνοντας το υπεύθυνο για τις όποιες επιθέσεις δέχεται, με το αναγραφόμενο κείμενο να λέει: "δεν μπορείς να τους σταματήσεις, αλλά μπορείς να προστατευτείς". Παραλληλίζοντας το περιτύλιγμα του γλειφιτζουριού με την συντηρητική ενδυμασία και τις μύγες με την σεξουαλική κακοποίηση.
Μια γυμνή γυναίκα, με ένα σαγηνευτικό βλέμμα, με ψηλά τακούνια να κρέμεται από το ταβάνι διαμελισμένη σαν μια άψυχη κούκλα, αποτελεί μια από τις πιο αποκρουστικές διαφημίσεις και υποτιμήσεις του γυναικείου φύλου.
O οίκος Dolce & Cabbana είναι γνωστός για τις προκλητικές διαφημιστικές καμπάνιες του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συγκεκριμένη διαφήμιση. Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί οτι η δημοσίευση της συγκεκριμένης εικόνας στο περιοδικό Esquire επέφερε τις αντιδράσεις του κοινού, με αποτέλεσμα η εταιρεία να πάψει την κυκλοφορία της, που είναι "συνένοχη" στην προώθηση της σεξουαλικής βιας και του ομαδικού βιασμού των γυναικών .
Ο οίκος Calvin Klein είναι ένα ακόμα brand που προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τις "αιχμηρές" διαφημίσεις της και ουκ ολίγες φορές έχει κατηγορηθεί για τα μηνύματα που υποδηλώνουν και προωθούν οι διαφημιστικές της επιλογές. Η συγκεκριμένη διαφήμιση κυκλοφόρησε στην Αυστραλία και επικρίθηκε αυστηρά.
Ο τρόπος που διαφημίζεται το κουστούμι του δημιουργού Duncan Quinn, δεν κρύβεται πίσω από "δικαιολογίες καλλιτεχνικής έκφρασης", αφού είναι σαφές ότι προσβάλει το γυναικείο φύλο μέσω της σεξουαλικής βίαιης αντιμετώπισης του.
Η ιταλική εταιρεία Relish με την συγκεκριμένη διαφήμιση προκάλεσε αμέσως το κοινό της Ιταλίας, που έσπευσε να την κατηγορήσει για προβολή και προώθηση της γυναικείας σεξουαλικής βίας, αφού η διαφήμιση απεικονίζει δύο αστυνομικούς που θωπεύουν με βία τα μοντέλα.
Η διαφήμιση αυτή κυκλοφόρησε στην Αίγυπτο και είναι σίγουρα από μόνη της προσβλητική για το γυναικείο φύλο, κρίνοντας το υπεύθυνο για τις όποιες επιθέσεις δέχεται, με το αναγραφόμενο κείμενο να λέει: "δεν μπορείς να τους σταματήσεις, αλλά μπορείς να προστατευτείς". Παραλληλίζοντας το περιτύλιγμα του γλειφιτζουριού με την συντηρητική ενδυμασία και τις μύγες με την σεξουαλική κακοποίηση.
Μια γυμνή γυναίκα, με ένα σαγηνευτικό βλέμμα, με ψηλά τακούνια να κρέμεται από το ταβάνι διαμελισμένη σαν μια άψυχη κούκλα, αποτελεί μια από τις πιο αποκρουστικές διαφημίσεις και υποτιμήσεις του γυναικείου φύλου.
Πηγή:www.monopoli.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.