Διαβάστε ποια είναι η καλύτερη θέση για να κάθεται κανείς σε ένα
αεροπλάνο αν αυτό πέσει. Ένα ντοκιμαντέρ αλλάζει όσα γνωρίζαμε μέχρι
σήμερα
Μπορεί να φαντάζει μακάβριο, αλλά το ντοκιμαντέρ "Crash" του "Channel 4" αποφάσισε να μελετήσει διεξοδικά ποια είναι η καταλληλότερη θέση για να κάθεται κανείς σε ένα αεροπλάνο και που μπορεί να του αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση αεροπορικού δυστυχήματος.
Μπορεί να φαντάζει μακάβριο, αλλά το ντοκιμαντέρ "Crash" του "Channel 4" αποφάσισε να μελετήσει διεξοδικά ποια είναι η καταλληλότερη θέση για να κάθεται κανείς σε ένα αεροπλάνο και που μπορεί να του αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση αεροπορικού δυστυχήματος.
Τα τελευταία χρόνια, τα αεροπορικά δυστυχήματα έχουν
ελαχιστοποιηθεί, ενώ τα περισσότερα εξ αυτών έχουν επιζώντες. Μέχρι
σήμερα, πολλοί ισχυρίζονταν ότι τα ασφαλέστερα καθίσματα είναι αυτά που
βρίσκονται πάνω από τα φτερά του αεροσκάφους, αφού εκεί συγκεντρώνεται
όλη του η δύναμη. Σύμφωνα όμως με τα νέα στοιχεία, οι καλύτερες θέσεις
είναι αυτές στην "ουρά".
Οι παραγωγοί του "Crash" αγόρασαν ένα Boeing 727, το γέμισαν με κάμερες, αισθητήρες και κούκλες που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές πρόσκρουσης αυτοκινήτων και το έριξαν στην έρημο Sonoran του Μεξικό.
Ποια ήταν τα αποτελέσματα; Μετά την πρόσκρουση στο έδαφος, το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους μαζί με τις 11 πρώτες σειρές, που συνήθως καταλαμβάνουν οι θέσεις business, καταστράφηκαν ολοσχερώς. Οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κανένας από τους επιβάτες της πρώτης θέσης δεν θα είχε επιζήσει.
Αντιθέτως, το 78% των επιβατών που κάθονται στις πίσω θέσεις θα ζούσαν.
Παρά τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εκπρόσωποι των
μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών αεροσκαφών στον κόσμο, επιμένουν:
Όλες οι θέσεις είναι το ίδιο ασφαλείς.
Από την άλλη, το περιοδικό Popular Mechanics ανέλυσε όλες τις συντριβές που έχουν συμβεί από το 1971 μέχρι σήμερα και διαπίστωσε ότι τα άτομα που κάθονται στα πίσω καθίσματα είναι πιο ασφαλείς με ποσοστό επιβίωσης 69%, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 56% για όσους κάθονται σε θέσεις πάνω στο φτερό και 49% για τους επιβάτες της διακεκριμένης θέσης.
Ελάχιστες οι πιθανότητες αεροπορικού ατυχήματος
Άλλο μια πολύ σημαντική παράμετρος είναι και η ασφάλεια που προσφέρει η ζώνη, καθώς επίσης και η διαδικασία της εκκένωσης του αεροπλάνου.
Μια θέση κοντά στην έξοδο κινδύνου είναι πιο εύκολο να εκκενωθεί από κάποια που βρίσκεται πολύ μακριά. Το τελικό συμπέρασμα είναι πάντως ότι το ταξίδι με αεροπλάνο είναι πραγματικά ασφαλές, αφού η πιθανότητα κάποιος να σκοτωθεί σε μια πτήση είναι μόλις 1 στις 4,7 εκατομμύρια.
Πηγή: Telegraph
news247.gr
Οι παραγωγοί του "Crash" αγόρασαν ένα Boeing 727, το γέμισαν με κάμερες, αισθητήρες και κούκλες που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές πρόσκρουσης αυτοκινήτων και το έριξαν στην έρημο Sonoran του Μεξικό.
Ποια ήταν τα αποτελέσματα; Μετά την πρόσκρουση στο έδαφος, το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους μαζί με τις 11 πρώτες σειρές, που συνήθως καταλαμβάνουν οι θέσεις business, καταστράφηκαν ολοσχερώς. Οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κανένας από τους επιβάτες της πρώτης θέσης δεν θα είχε επιζήσει.
Αντιθέτως, το 78% των επιβατών που κάθονται στις πίσω θέσεις θα ζούσαν.
Από την άλλη, το περιοδικό Popular Mechanics ανέλυσε όλες τις συντριβές που έχουν συμβεί από το 1971 μέχρι σήμερα και διαπίστωσε ότι τα άτομα που κάθονται στα πίσω καθίσματα είναι πιο ασφαλείς με ποσοστό επιβίωσης 69%, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 56% για όσους κάθονται σε θέσεις πάνω στο φτερό και 49% για τους επιβάτες της διακεκριμένης θέσης.
Ελάχιστες οι πιθανότητες αεροπορικού ατυχήματος
Άλλο μια πολύ σημαντική παράμετρος είναι και η ασφάλεια που προσφέρει η ζώνη, καθώς επίσης και η διαδικασία της εκκένωσης του αεροπλάνου.
Μια θέση κοντά στην έξοδο κινδύνου είναι πιο εύκολο να εκκενωθεί από κάποια που βρίσκεται πολύ μακριά. Το τελικό συμπέρασμα είναι πάντως ότι το ταξίδι με αεροπλάνο είναι πραγματικά ασφαλές, αφού η πιθανότητα κάποιος να σκοτωθεί σε μια πτήση είναι μόλις 1 στις 4,7 εκατομμύρια.
Πηγή: Telegraph
news247.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.