Αποφασισμένος να κηρύξει ανοιχτά τον πόλεμο εναντίον τής
εισιτηριοδιαφυγής, εμφανίστηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ο
οποίος μάλιστα ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την πάταξη τού φαινομένου,
που έχει προσλάβει μεγάλες διαστάσεις, με σημαντικές απώλειες εσόδων για
τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των αρμοδίων, η εισιτηριοδιαφυγή στο λεκανοπέδιο Αττικής, φτάνει το 15% για τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ), ενώ στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) ανέρχεται
στο 20%, δηλαδή ένας στους πέντε επιβάτες δεν αγοράζει εισιτήριο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών τού ομίλου ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, εκτιμάται από 25 έως 37,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου - σύμφωνα με τα στοιχεία τού ΟΑΣΘ - η εισιτηριοδιαφυγή εκτιμάται στο 15-20% και η σχετική απώλεια εισπράξεων γύρω στα 15 με 20 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε σήμερα, ότι το υπουργείο προχωράει τις αμέσως προσεχείς ημέρες, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, στην αναδιάταξη τού μηχανισμού ελέγχων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο τής εισιτηριοδιαφυγής με άμεσο στόχο, μέχρι το τέλος τού 2012, να έχει περιορισθεί κατά 50%.
«Θέλουμε να χτυπήσουμε την εισιτηριοδιαφυγή για να μην αυξήσουμε την τιμή των εισιτηρίων», τόνισε ο υπουργός, διευκρινίζοντας ότι «δεν θα επιβάλλουν (εννοώντας την Τρόικα) να αυξήσουμε την τιμή των εισιτηρίων, αλλά να αυξήσουμε τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων, ώστε να σταματήσουν να είναι ζημιογόνοι».
Ο υπουργός δεν θέλησε να δώσει λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει το νέο ελεγκτικό σύστημα, δεδομένου ότι στην Αττική υπάρχουν ελάχιστοι ελεγκτές. Δεσμεύτηκε, όμως, ότι μέχρι το τέλος τού τρέχοντος έτους η εισιτηριοδιαφυγή θα μειωθεί κατά 50%.
Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των αρμοδίων, η εισιτηριοδιαφυγή στο λεκανοπέδιο Αττικής, φτάνει το 15% για τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ), ενώ στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) ανέρχεται
στο 20%, δηλαδή ένας στους πέντε επιβάτες δεν αγοράζει εισιτήριο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών τού ομίλου ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, εκτιμάται από 25 έως 37,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου - σύμφωνα με τα στοιχεία τού ΟΑΣΘ - η εισιτηριοδιαφυγή εκτιμάται στο 15-20% και η σχετική απώλεια εισπράξεων γύρω στα 15 με 20 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε σήμερα, ότι το υπουργείο προχωράει τις αμέσως προσεχείς ημέρες, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, στην αναδιάταξη τού μηχανισμού ελέγχων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο τής εισιτηριοδιαφυγής με άμεσο στόχο, μέχρι το τέλος τού 2012, να έχει περιορισθεί κατά 50%.
«Θέλουμε να χτυπήσουμε την εισιτηριοδιαφυγή για να μην αυξήσουμε την τιμή των εισιτηρίων», τόνισε ο υπουργός, διευκρινίζοντας ότι «δεν θα επιβάλλουν (εννοώντας την Τρόικα) να αυξήσουμε την τιμή των εισιτηρίων, αλλά να αυξήσουμε τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων, ώστε να σταματήσουν να είναι ζημιογόνοι».
Ο υπουργός δεν θέλησε να δώσει λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει το νέο ελεγκτικό σύστημα, δεδομένου ότι στην Αττική υπάρχουν ελάχιστοι ελεγκτές. Δεσμεύτηκε, όμως, ότι μέχρι το τέλος τού τρέχοντος έτους η εισιτηριοδιαφυγή θα μειωθεί κατά 50%.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.