Σκέφτεστε να βρείτε μια νέα δουλειά; Μπορεί να θέλετε να ρίξετε μια ματιά σε αυτή τη λίστα πριν κάνετε αίτηση κάπου – τα παρακάτω μονοπάτια επαγγελματικής σταδιοδρομίας είναι και τα πιο επικίνδυνα! Η κατάταξη των στοιχείων στον παρακάτω κατάλογο βασίζεται σε στατιστικές των ΗΠΑ, έτσι μπορεί να διαφέρουν σε άλλες χώρες.
10. Οδηγοί Νταλίκας
Θάνατοι: 27 στους 100.000
Αγγίζοντας ένα ποσοστό της τάξης του 12% του συνόλου των θανάτων κάθε χρόνο, περίπου 905 άτομα, αυτό το επάγγελμα καταλαμβάνει το #10 της λίστας, λόγω του τεράστιου όγκου εργαζομένων που απασχολεί. Οι φορτηγατζήδες εκπαιδεύονται πριν μπορέσουν να βγουν στον δρόμο. Και είναι απαραίτητο μάλιστα. Οι άνθρωποι που οδηγούν επιβατικά οχήματα, μπερδεύονται και φοβούνται όταν βρίσκονται κοντά σε μεγάλα φορτηγά. Αυτό συνεπάγεται με επικίνδυνη οδήγηση και αναγκάζει τον οδηγό του φορτηγού να προσπαθήσει να τους αποφύγει, κάτι που μπορεί να οδηγήσει τελικά σε σύγκρουση. Το 70% των θανάτων που σχετίζονται με φορτηγά, προκύπτουν εξαιτίας αυτού. Ένα άλλο πρόβλημα είναι και οι μη ασφαλείς στάσεις ανάπαυσης, οι οποίες συχνά είναι απομακρυσμένες από οποιαδήποτε αρχή, αφήνοντας απροστάτευτους τους φορτηγατζήδες από τους ληστές.
09. Ηλεκτρολόγοι
Θάνατοι: 34 στους 100.000
Μια αρκετά απλή δουλειά σε σχέση με το ύψος του κινδύνου. Το σκαρφάλωμα σε γιγαντιαίες κολώνες είναι επικίνδυνο, ειδικά όταν πρέπει να ισορροπήσεις σε περίεργες γωνίες για να διορθώσεις μια γραμμή. Αν και είναι εφοδιασμένοι με προστατευτικό εξοπλισμό για να αποφύγουν τον κίνδυνο της ηλεκτροπληξίας, περίπου 36 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από αυτή τη δουλειά.
08. Κατασκευαστές Οροφών
Θάνατοι: 35 στους 100.000
Μεταφορά βαρέως εξοπλισμού, γονάτισμα, σκύψιμο, αναρρίχηση, ζέστη, άνεμος, πολλές ώρες – η κατασκευή στέγης χρειάζεται πολλή δουλειά. Η σωματική καταπόνηση οδηγεί συχνά σε απροσεξίες και οι εργαζόμενοι δεν βρίσκουν πάντα χρήσιμο το να φοράνε τον εξοπλισμό ασφαλείας τους. Όταν δουλεύεις σε τέτοιο ύψος, αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος. Εκτός από τα μη θανατηφόρα ατυχήματα με πιστόλια καρφώματος, εγκαύματα και άλλους πιθανούς κινδύνους, υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να γλιστρήσεις ή να σκοντάψεις σε σκάλες, ικριώματα, στέγες και λοξές οροφές.
07. Αγρότες
Θάνατοι: 38 στους 100.000
Με πολλές ώρες και μεγάλα «παιχνίδια», ένα ατύχημα είναι βέβαιο ότι θα συμβεί. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει αρκετά συχνά, περίπου 307 φορές το χρόνο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι μικρές οικογενειακές φάρμες έχουν να κάνουν επαναλαμβανόμενες εργασίες για πολλές ώρες, με επικίνδυνα χημικά προϊόντα και εξοπλισμό. Η ακατάλληλη εκπαίδευση ή ακόμα και μια μικρή στιγμή άγνοιας, μπορεί να οδηγήσει σε μείζονα θέματα, όπως η ανατροπή του τρακτέρ ή μια δηλητηρίαση. Επίσης, υπάρχει πάντα και ο περίεργος κτηματίας που προσπάθησε να περπατήσει πίσω από ένα άλογο και έφαγε μια κλωτσιά στο κρανίο.
06. Αποκομιδή Απορριμμάτων
Θάνατοι: 42 στους 100.000
Μια κατηγορία εργασίας που περιλαμβάνει τα άτομα που μαζεύουν τα σκουπίδια, τους χειριστές των μηχανημάτων και τους χειριστές των γερανών. Ορισμένες θέσεις εργασίας απαιτούν να εργαστείς σε ακραίες καιρικές συνθήκες, σε μεγάλα ύψη και να κάνεις επαναλαμβανόμενες εργασίες για πολλές ώρες. Στις μεγάλες πόλεις, οι σκουπιδιάρηδες βρίσκονται συνεχώς σε κίνδυνο να κοπούν από κάποιο γυαλί ή να χτυπηθούν από κάποιο διερχόμενο όχημα καθώς φορτώνουν τα σκουπίδια στον φορτηγό. Μαζί με τους φυσικούς κινδύνους, ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι τοξίνες και τα χημικά στα οποία εκτίθενται συνεχώς και τα οποία μπορεί να προκαλέσουν σοβαρή μακροχρόνια βλάβη.
05. Οικοδόμοι
Θάνατοι: 61 στους 100.000
Αυτοί είναι οι άνθρωποι που χτίζουν τεράστια κτίρια, γέφυρες και άλλες μεγάλες κατασκευές. Προφανώς δεν είναι μια εύκολη δουλειά, ένα λάθος βήμα μπορεί να οδηγήσει σε μια πτώση που μπορεί να επιφέρει ακόμα και τον θάνατο. Ακόμη και με τον καλύτερο εξοπλισμό ασφαλείας και τους αυστηρούς κανόνες που τους απαγορεύουν να εργάζονται σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, οι ετήσιοι θάνατοι εξακολουθούν να είναι γύρω στους 31.
04. Ξυλοκόποι
Θάνατοι: 81 στους 100.000
Εξοπλισμένοι ήδη με επικίνδυνα εργαλεία, οι ξυλοκόποι πιέζονται για να εργαστούν σκληρά και γρήγορα σε μέρη που δεν είναι πάντα ιδανικά για ένα τύπο με ένα βαρύ ηλεκτρικό πριόνι. Μεγάλο μέρος της υλοτομίας λαμβάνει χώρα σε λόφους, οι οποίοι είναι ευάλωτοι σε ανέμους, κλαδιά που πέφτουν και κρυφές ρίζες. Αν και για μια στιγμή ήταν η πιο επικίνδυνη δουλειά, οι περισσότερες εταιρείες ξυλείας έχουν πλέον εφαρμόσει υψηλούς κανόνες ασφαλείας και ο αριθμός των θανάτων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, φτάνοντας τους 64 θανάτους κάθε χρόνο.
03. Πιλότοι και Μηχανικοί Πτήσεων
Θάνατοι: 88 στους 100.000
Αν και σκοτώνει τους δεύτερους περισσότερους εργαζόμενους ετησίως, είναι λιγότερο επικίνδυνο από τα δυο επαγγέλματα που ακολουθούν. Οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τα μεγάλα εμπορικά αεροπλάνα όταν αναφέρονται οι πιλότοι, αλλά αυτά τα νούμερα προέρχονται κυρίως από αεροψεκασμούς και δοκιμές νέων και πειραματικών εξοπλισμών πτήσης. Οι πιλότοι αεροψεκασμών εργάζονται πολλές ώρες, εκθέτουν τον εαυτό τους σε χημικές ουσίες, συχνά προσγειώνονται σε χωράφια και πετάνε χαμηλά σχεδόν στο ύψος των στηλών του ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό το πεδίο αφορά επίσης και τους πιλότους ελικοπτέρων που τίθενται συχνά σε επικίνδυνες καταστάσεις.
02. Ψαράδες
Θάνατοι: 142 στους 100.000
Θεωρούμενη ως η πιο επικίνδυνη δουλειά που μπορεί να κάνει κάποιος, στην εμπορική βιομηχανία αλιείας αναφέρονται 51 θάνατοι κατά μέσο όρο τον χρόνο. Με βαρύ εξοπλισμό επί του σκάφους, κακοκαιρία, ξαφνικές καταιγίδες, κύματα παγετώνων, σκοινιά παντού και πουθενά να τρέξεις αν τα πράγματα γίνουν άσχημα, οι κίνδυνοι που υπάρχουν είναι σίγουρα πολλοί.
01. Εργαζόμενοι Πύργων Κινητής Τηλεφωνίας
Θάνατοι: 184 στους 100.000
Επί του παρόντος είναι η πιο θανατηφόρα δουλειά. Το 2006, 18 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους. Αν και φαίνεται να είναι ένα μικρό νούμερο, σημαίνει ότι έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες να πεθάνετε εδώ από ότι σε οποιαδήποτε άλλη επιλογή επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Γιατί είναι τόσο επικίνδυνη; Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προσπαθούν συνεχώς να χτίσουν περισσότερο, ψηλότερα και γρηγορότερα. Εκτός αυτού, οι μεταφορείς προσλαμβάνουν μικρούς εργολάβους για την κατασκευή αυτών των πύργων. Αυτοί δεν διαθέτουν πάντα τον κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλείας και δεν χρησιμοποιείται πάντα σωστά. Αν κάποιος εργαζόμενος τραυματιστεί, όλες οι αγωγές πηγαίνουν στον εργολάβο και οι εταιρείες κινητής την γλυτώνουν. Έτσι, λόγω του ότι οι εταιρείες κινητής δεν πληρώνουν για τα περιστατικά αυτά, πολύ λίγα γίνονται εντός των Σωματείων για την ρύθμιση της ασφάλειας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.