«Να παραπονιέσαι σε αυτόν που μπορεί να σε βοηθήσει» λέει μια σοφή κινέζικη παροιμία, που αν την εφάρμοζαν περισσότεροι άνθρωποι, θα ζούσαμε σε έναν σαφώς πιο δίκαιο κόσμο –και γιατί θα γλίτωναν αθώα αυτιά από άσκοπη γκρίνια, αλλά και γιατί θα επιλύονταν περισσότερα προβλήματα. Με αφορμή την σημερινή παγκόσμια ημέρα καταναλωτή, αναζητήσαμε διευθύνσεις ινστιτούτων και… προστατών του καταναλωτή, στους οποίους μπορούμε να υποβάλλουμε ηλεκτρονικά τα παράπονά μας, και να εισακουστούμε...
Όχι διότι είμαστε πολύ τεμπέληδες για να στηνόμαστε σε ουρές και να περιμένουμε υπομονετικά να σφραγιστεί και να πρωτοκολληθεί η χειρόγραφη καταγγελία σε κάποια δημόσια ή δημοτική υπηρεσία. Απλά γιατί, πολλές φορές, οι ανεξάρτητες ή ημι-ανεξάρτητες αυτές αρχές είναι πολύ αποτελεσματικότερες.
- Ο Συνήγορος του Καταναλωτή διαθέτει online δύο φόρμες, μία για αναφορές και μία για εξώδικο συμβιβασμό, τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε, να συμπληρώσετε και εν συνεχεία να στείλετε με e-mail στη διεύθυνση grammateia@synigoroskatanaloti.gr. Δείτε εδώ τους υπόλοιπους τρόπους υποβολής καταγγελιών και αναφορών στην ανεξάρτητη αρχή, η οποία εν συνεχεία θα ακολουθήσει την διαδικασία που αναλύεται σε αυτό το σχεδιάγραμμα.
- Το Ινστιτούτο Καταναλωτή δέχεται τα παράπονά σας στο e-mail inka@inka.gr και στο fax 210 3633976. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει συγκεκριμένη φόρμα παραπόνων: γράφετε ό,τι θέλετε, προσέχοντας να είστε ακριβείς –και κατά το δυνατόν κόσμιοι– και να συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν πληρέστερα στοιχεία (επωνυμίας, επικοινωνίας κλπ) της επιχείρησης που καταγγέλλετε. Στο site του INKA θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές για τους όρους που (θα έπρεπε να) διέπουν τις αγορές σας, για να ξέρετε αν όντως αυτό που καταγγέλλετε είναι μεμπτό, ή απλώς βρίσκεστε σε συναισθηματική φόρτιση.
- Η δημοφιλέστερη κατηγορία καταγγελιών είναι εκείνη που γίνεται κατά εταιρειών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και παρόχων e-mail. Οι καταγγελίες αυτές απευθύνονται, ως γνωστόν, στο e-mail της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών, katanalotes@eett.gr. Σε αυτή τη σελίδα θα βρείτε οδηγίες για να δοκιμάσετε (μάταια) να λύσετε το πρόβλημα μόνοι σας πριν συντάξετε την καταγγελία, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αποσυμφορηθεί λίγο το mailbox της ΕΕΤΤ.
- Online φόρμα παραπόνων, αλλά και διεύθυνση e-mail (katagelies@ekpizo.gr) διαθέτει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής ΕΚΠΟΙΖΩ. Στην ίδια διεύθυνση, στην αριστερή στήλη, θα βρείτε υποδείγματα καταγγελιών για διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή αρχείου του word, για να… εμπνευστείτε και να συντάξετε τη δική σας.
- Στο site του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή, εκτός από την online φόρμα παραπόνων, θα βρείτε και χρήσιμες συμβουλές για τα δικαιώματά σας ως καταναλωτή, καθώς και μία εύχρηστη ηλεκτρονική νομική βιβλιοθήκη, που θα σας διαφωτίσει σχετικά με το ποιοι νόμοι τις Ευρωπαϊκής Ένωσης καλύπτουν τα παράπονά σας.
Η.Κ.
in2life.gr
Όχι διότι είμαστε πολύ τεμπέληδες για να στηνόμαστε σε ουρές και να περιμένουμε υπομονετικά να σφραγιστεί και να πρωτοκολληθεί η χειρόγραφη καταγγελία σε κάποια δημόσια ή δημοτική υπηρεσία. Απλά γιατί, πολλές φορές, οι ανεξάρτητες ή ημι-ανεξάρτητες αυτές αρχές είναι πολύ αποτελεσματικότερες.
- Ο Συνήγορος του Καταναλωτή διαθέτει online δύο φόρμες, μία για αναφορές και μία για εξώδικο συμβιβασμό, τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε, να συμπληρώσετε και εν συνεχεία να στείλετε με e-mail στη διεύθυνση grammateia@synigoroskatanaloti.gr. Δείτε εδώ τους υπόλοιπους τρόπους υποβολής καταγγελιών και αναφορών στην ανεξάρτητη αρχή, η οποία εν συνεχεία θα ακολουθήσει την διαδικασία που αναλύεται σε αυτό το σχεδιάγραμμα.
- Το Ινστιτούτο Καταναλωτή δέχεται τα παράπονά σας στο e-mail inka@inka.gr και στο fax 210 3633976. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει συγκεκριμένη φόρμα παραπόνων: γράφετε ό,τι θέλετε, προσέχοντας να είστε ακριβείς –και κατά το δυνατόν κόσμιοι– και να συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν πληρέστερα στοιχεία (επωνυμίας, επικοινωνίας κλπ) της επιχείρησης που καταγγέλλετε. Στο site του INKA θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές για τους όρους που (θα έπρεπε να) διέπουν τις αγορές σας, για να ξέρετε αν όντως αυτό που καταγγέλλετε είναι μεμπτό, ή απλώς βρίσκεστε σε συναισθηματική φόρτιση.
- Η δημοφιλέστερη κατηγορία καταγγελιών είναι εκείνη που γίνεται κατά εταιρειών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και παρόχων e-mail. Οι καταγγελίες αυτές απευθύνονται, ως γνωστόν, στο e-mail της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών, katanalotes@eett.gr. Σε αυτή τη σελίδα θα βρείτε οδηγίες για να δοκιμάσετε (μάταια) να λύσετε το πρόβλημα μόνοι σας πριν συντάξετε την καταγγελία, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αποσυμφορηθεί λίγο το mailbox της ΕΕΤΤ.
- Online φόρμα παραπόνων, αλλά και διεύθυνση e-mail (katagelies@ekpizo.gr) διαθέτει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής ΕΚΠΟΙΖΩ. Στην ίδια διεύθυνση, στην αριστερή στήλη, θα βρείτε υποδείγματα καταγγελιών για διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή αρχείου του word, για να… εμπνευστείτε και να συντάξετε τη δική σας.
- Στο site του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή, εκτός από την online φόρμα παραπόνων, θα βρείτε και χρήσιμες συμβουλές για τα δικαιώματά σας ως καταναλωτή, καθώς και μία εύχρηστη ηλεκτρονική νομική βιβλιοθήκη, που θα σας διαφωτίσει σχετικά με το ποιοι νόμοι τις Ευρωπαϊκής Ένωσης καλύπτουν τα παράπονά σας.
Η.Κ.
in2life.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.