Η έκταση των περίπου 10 στρεμμάτων είχε φυτευτεί με πρωτοβουλία του Προέδρου του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, αλλά η κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο έκρινε ότι ήταν η κατάλληλη θέση για να εγκαταστήσει μονάδα παραγωγής ασφαλτομίγματος!
Έτσι, αφανίστηκε ένα εκκολαπτόμενο δάσος για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου που σύμφωνα με τοπικούς φορείς είναι αμφίβολο εάν διέθετε άδεια...
Η εταιρεία έχει υποστηρίξει αόριστα ότι είχε ενημερώσει το δασαρχείο και ότι η καταστροφή είναι πρόσκαιρη καθώς η περιοχή θα δεντροφυτευτεί με 150 δέντρα.
Το ερώτημα όμως των κατοίκων είναι γιατί επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος χώρος πρασίνου, όταν σε κοντινή απόσταση υπάρχει εγκαταλειμμένο νταμάρι.
«Επέλεξαν μια περιοχή που είχε νερό και διαμορφωμένο έδαφος που δεν χρειαζόταν ειδική προεργασία» ισχυρίζονται οι τοπικοί φορείς που εδώ και λίγους μήνες είναι ανάστατοι από την προκλητική στάση της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες την καταγγελία διερευνούν οι επιθεωρητές περιβάλλοντος αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που μεγάλης κλίμακας δημόσια έργα, καταστρέφουν φυσικούς πόρους, καλυπτόμενα από τις αμαρτωλές Ειδικές Τεχνικές Μελέτες.
Όπως αναφέρουν υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΚΑ, οι μελέτες αυτές είναι προσχηματικές, επιτρέποντας σε όλα τα μεγάλα έργα (και κυρίως στα συνοδά τους-δανειοθαλάμους, εργοταξιακούς χώρους κ.α) να εκτελούνται χωρίς περιβαλλοντικούς όρους.
Ανάλογη περίπτωση αποτελούν τα έργα του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια όπου σημαντικές πολεοδομικές παραβάσεις καλύπτονται πίσω από τις μελέτες του ανεξάρτητου μηχανικού και των Ειδικών Τεχνικών Περιβαλλοντικών Μελετών (ΕΤΠΕ). Φορείς της Βορειοανατολικής Αττικής έχουν στείλει την καταγγελία στον Εισαγγελέα ενώ πρόσφατα με επιστολή τους ζητούν την παρέμβαση και της υπουργού περιβάλλοντος κ. Τίνας Μπιρμπίλη.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.