Εναλλακτική ενημέρωση

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο

Ο Άγγελος Γκέτσης μας βάζει τα γυαλιά. 3 χρόνια μετά δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον!

Περάσανε σχεδόν τρία χρόνια από την στιγμή που ο Άγγελος Γκέτσης έκανε την εμφάνισή του στην τηλεόραση παρουσιάζοντας στον κόσμο την εφεύρεσή του. Ένα ζευγάρι γυαλιά που χρησιμοποιούν υπερήχους για να εντοπίζουν εμπόδια στο περιβάλλον ενός ατόμου με σοβαρά προβλήματα όρασης και να τον προειδοποιούν για την ύπαρξή τους. Ο μαθητής τότε της τρίτης Λυκείου είχε μάλιστα βραβευτεί στο διαγωνισμό "Google Science Fair" το 2014 κατακτώντας την πρώτη θέση.

Μετά από τρία χρόνια ο Άγγελος Γκέτσης μας εξομολογείται ότι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για τα ειδικά γυαλιά P.E.ACE (Portable Evasine Assistance) που θα δώσουν λύση σε χιλιάδες ανθρώπους. 

Το 2014 αν δεν κάνω λάθος εμφανίστηκες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega Channel παρουσιάζοντας την εφεύρεση σου. Μπορείς να μας περιγράψεις με λίγα λόγια τι ακριβώς είναι και τι κάνει;

Με λίγα λόγια τα γυαλιά P.E.ACE λειτουργούν σαν μια νυχτερίδα, δηλαδή χρησιμοποιούν ήχους σε υψηλή συχνότητα και στη συνέχεια χρησιμοποιούν την ηχώ που παράγεται από την αντανάκλαση των ηχητικών κυμάτων πάνω σε επιφάνειες για να υπολογίσουν την απόσταση του χρήστη, από τα αντικείμενα που υπάρχουν γύρω του και τον ειδοποιούν για την ύπαρξη τους με δονήσεις είτε αυτές δυνατές είτε πιο ήπιες ανάλογα με το πόσο κοντά βρίσκεται σε κάποιο αντικείμενο.

Από που εμπνεύστηκες αυτήν την εφεύρεση;

Η έμπνευση μου ήρθε όταν ανακάλυψα τον  παγκόσμιο διαγωνισμό της Google το Google Science Fair. Έναν διαγωνισμό με σκοπό την προώθηση νέων ιδεών που λύνουν πραγματικά προβλήματα.  Απευθυνόταν σε παιδιά κάτω των 18 ετών και ήθελα να συμμετάσχω... Κάθισα να βρω ένα πρόβλημα και ένα τρόπο να το λύσω. Αυτό που βρήκα και μου έκανε εντύπωση...  Παρά το γεγονός,  ότι παρότι έχουμε όλη αυτή την ανάπτυξη στην τεχνολογία τα βοηθήματα που έχουν στην διάθεση τους άτομα με έλλειψη όρασης είναι ελάχιστα και μη ανεπτυγμένα στο επίπεδο των εποχών μας.


Πόσο καιρό σου πήρε να υλοποιήσεις το έργο σου; Είχες κάποιον να σε βοηθήσει;

Η υλοποίηση του έργου μου πήρε περίπου μια εβδομάδα και όλο το έργο έγινε από εμένα. Το οικογενειακό μου περιβάλλον δεν έχει άτομα με γνώσεις σε ρομποτική και προγραμματισμό, ο πατέρας μου είναι δημοσιογράφος και η μητέρα μου έχει ένα κατάστημα με είδη δώρων. Οπότε πηγή γνώσεων και βοήθειας για εμένα, ήταν το Internet.


Συνολικά πόσο σου στοίχισε; Μπόρεσες και βρήκες όλα τα υλικά από την ελληνική αγορά;

Ένας από τους στόχους μου ήταν τα γυαλιά να είναι προσιτά σε όλους, έτσι το κόστος κατασκευής ήταν περίπου 60 ευρώ και παραμένει τόσο. Όσο για την εύρεση των υλικών μπορώ να πω ότι δεν ήταν καθόλου δύσκολη παρότι η διαθεσιμότητα ήταν μικρή αλλά με τα χρόνια έχω δει μια σημαντική άνοδο στην ελληνική αγορά.


Από το 2014 όπου παρουσίασες την εφεύρεση σου ενδιαφέρθηκε κανείς να επενδύσει σε εσένα και στα ειδικά γυαλιά για άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης;

Δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον και ότι ανάπτυξη έχει υπάρξει πάνω στα γυαλιά έχει γίνει από εμένα και με δικά μου χρήματα...


Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Αυτή την στιγμή στόχος μου είναι να τελειώσω την σχολή μου και στην συνέχεια να σχηματίσω μια startup από άτομα από διάφορα επιστημονικά υπόβαθρα με σκοπό την ανάπτυξη νέων ιδεών και την επίλυση προβλημάτων. Και γενικά θέλω να συνεχίσω να δημιουργώ και να βοηθάω με τις δημιουργίες μου.

Έχεις βραβευτεί από την Google, σου πρόσφεραν μία μελλοντική συνεργασία; Ποια ήταν η εμπειρία σου από αυτή τη βράβευση;

Η εμπειρία μου ήταν καταπληκτική είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ τα γραφεία της Google στην Ελλάδα και να γνωρίσω πολλά άτομα που αποτελούν το δυναμικό της Google στην Ελλάδα. Η Google δεν μου έκανε κάποια πρόταση για συνεργασία και αυτό κατά την άποψη μου είναι καλό γιατί ο σκοπός του διαγωνισμού ήταν να αναδείξει νέα μυαλά και ιδέες.. Τώρα η πορεία που θα ακολουθήσουν αυτά τα μυαλά, πρέπει να αποτελεί δική τους επιλογή και προσπάθεια... Θεωρώ ότι η  λογική της Google, είναι αν αυτά τα μυαλά θα ήθελαν να συνεργαστούν μαζί μας θα πρέπει να περάσουν την ίδια πόρτα που πέρασαν όλοι και δεν θα τους δοθεί κάποια ξεχωριστή ευκαιρία.

πηγή:  itechnews365.com
Share on Google Plus

About grizos gatos

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

twitter

Πνευματικά δικαιώματα

Όποιος θεωρεί ότι θίγεται από κάποια δημοσίευση ή έχει δικαιώματα σε άρθρο ή φωτογραφία, παρακαλούμε πολύ να επικοινωνήσει μαζί μας, προς επίλυση του θέματος στο παρακάτω e-mail.
Ευχαριστούμε.

grizosgatos.blog@gmail.com