Σίγουρα, δύσκολα θα σκεφτόμασταν ποτέ να συγκρίνουμε πόσα ξοδεύουν οι
«πλούσιοι» και πόσα οι «φτωχοί» σε χαρτί υγείας. Ωστόσο το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και συγκεκριμένα το Ross School of Business ασχολήθηκε με το θέμα
και όπως διαπίστωσε κατά την εκπόνηση σχετικής μελέτης οι πρώτοι
ξοδεύουν λιγότερα χρήματα συγκριτικά με τους δεύτερους. Και μάλιστα αυτό
δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο είδος αλλά και πολλά άλλα είδη πρώτης ανάγκης για ένα νοικοκυριό.
Το λογικό ερώτημα βέβαια είναι: γιατί συμβαίνει αυτό;
Όπως αναφέρει η μελέτη, τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα δεν διαθέτουν πάντα τα χρήματα για να αγοράσουν τις οικονομικές συσκευασίες στις οποίες είναι συμφέρουσα η τιμή των ρολών χαρτιών υγείας για τον αριθμό των ρολών που διατίθεται. Έτσι, ένα νοικοκυριό με κάποια οικονομική άνεση θα αγοράσει πχ έναντι 24 δολαρίων μια συσκευασία με 36 ρολά σε αντίθεση με έναν νοικοκυριό χαμηλότερου εισοδήματος που θα μπορέσει να αγοράσει τη συσκευασία των 8 ρολών έναντι 7,5 δολαρίων. Στην πραγματικότητα βέβαια αγοράζει το ρολό ακριβότερα. Κάτι αντίστοιχο βέβαια με τις τιμές έχουμε προσέξει πως γίνεται και στην ελληνική αγορά.
Επίσης τα χαμηλότερα εισοδήματα δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν στοκ κάτι που, σύμφωνα με την μελέτη, σημαίνει πως αγοράζουν χαρτί τουαλέτας μόνο όταν είναι απαραίτητο, δηλαδή αφού έχει τελειώσει ή τελειώνει. Κατά συνέπεια δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις αγορές τους και να φροντίσουν να εκμεταλλευτούν τις προσφορές που κάνουν τα καταστήματα.
«(σ.σ.Τα προνομιούχα νοικοκυριά αγοράζουν) όταν η τιμή είναι κατάλληλη και περιμένουν όταν η τιμή δεν είναι η “σωστή”», σχολίασε στη Washington Post η Yesim Orhun, μια εκ των ερευνητών και συγγραφέων της μελέτης, και συμπλήρωσε: «Οι φτωχοί άνθρωποι όμως δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια».
Οι συγγραφείς της μελέτης, ανέλυσαν την αγοραστική συμπεριφορά 100.000 νοικοκυριών, σε βάθος επτά ετών, εστιάζοντας στο χαρτί υγείας ως ένα βασικό είδος πρώτης ανάγκης. Όπως ανακάλυψαν τα νοικοκυριά με εισόδημα 20.000 δολαρίων και κάτω πληρώνουν τουλάχιστον 5,9% περισσότερα χρήματα για χαρτί υγείας από τα νοικοκυριά με εισόδημα από 100.000 δολάρια και πάνω ακριβώς επειδή οι τελευταίοι έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες.
huffingtonpost.gr
Το λογικό ερώτημα βέβαια είναι: γιατί συμβαίνει αυτό;
Όπως αναφέρει η μελέτη, τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα δεν διαθέτουν πάντα τα χρήματα για να αγοράσουν τις οικονομικές συσκευασίες στις οποίες είναι συμφέρουσα η τιμή των ρολών χαρτιών υγείας για τον αριθμό των ρολών που διατίθεται. Έτσι, ένα νοικοκυριό με κάποια οικονομική άνεση θα αγοράσει πχ έναντι 24 δολαρίων μια συσκευασία με 36 ρολά σε αντίθεση με έναν νοικοκυριό χαμηλότερου εισοδήματος που θα μπορέσει να αγοράσει τη συσκευασία των 8 ρολών έναντι 7,5 δολαρίων. Στην πραγματικότητα βέβαια αγοράζει το ρολό ακριβότερα. Κάτι αντίστοιχο βέβαια με τις τιμές έχουμε προσέξει πως γίνεται και στην ελληνική αγορά.
Επίσης τα χαμηλότερα εισοδήματα δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν στοκ κάτι που, σύμφωνα με την μελέτη, σημαίνει πως αγοράζουν χαρτί τουαλέτας μόνο όταν είναι απαραίτητο, δηλαδή αφού έχει τελειώσει ή τελειώνει. Κατά συνέπεια δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις αγορές τους και να φροντίσουν να εκμεταλλευτούν τις προσφορές που κάνουν τα καταστήματα.
«(σ.σ.Τα προνομιούχα νοικοκυριά αγοράζουν) όταν η τιμή είναι κατάλληλη και περιμένουν όταν η τιμή δεν είναι η “σωστή”», σχολίασε στη Washington Post η Yesim Orhun, μια εκ των ερευνητών και συγγραφέων της μελέτης, και συμπλήρωσε: «Οι φτωχοί άνθρωποι όμως δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια».
Οι συγγραφείς της μελέτης, ανέλυσαν την αγοραστική συμπεριφορά 100.000 νοικοκυριών, σε βάθος επτά ετών, εστιάζοντας στο χαρτί υγείας ως ένα βασικό είδος πρώτης ανάγκης. Όπως ανακάλυψαν τα νοικοκυριά με εισόδημα 20.000 δολαρίων και κάτω πληρώνουν τουλάχιστον 5,9% περισσότερα χρήματα για χαρτί υγείας από τα νοικοκυριά με εισόδημα από 100.000 δολάρια και πάνω ακριβώς επειδή οι τελευταίοι έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες.
huffingtonpost.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.