Μεγάλο άγχος, παράλληλα με την διεξαγωγή τον πανελληνίων εξετάσεων, προκαλεί και η επιλογή των διαφόρων σχολών που πρόκειται να ”δηλώσουν” οι μαθητές στο μηχανογραφικό τους, με στόχο την μετέπειτα επαγγελματική τους αποκατάσταση. Πολλές φορές μαθητές και γονείς απορρίπτουν ορισμένα τμήματα με μοναδικό κριτήριο την «άγνωστη» ονομασία τους, χωρίς να εξετάσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα είτε να δουν τα προγράμματα σπουδών τους. Ωστόσο είναι αναγκαίο να γνωρίζουν ότι συχνά αυτά τα τμήματα κρύβουν ευχάριστες εκπλήξεις, καθώς οδηγούν σε επαγγέλματα με αξιόλογο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας ή σε κλάδους όπου ενδεχομένως δεν παραπέμπει άμεσα η ονομασία τους.
Διαβάστε 10 από αυτά:
1. Αγροτικής Ανάπτυξης (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) & Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών): Ο απόφοιτος των τμημάτων λογίζεται ως γεωπόνος-αγροτοοικο-νομολόγος. Σκοπός των τμημάτων είναι να καταρτίσουν σπουδαστές στους τομείς των νέων τεχνολογιών και της αγροτικής οικονομίας για την αξιοποίηση του αγροτικού χώρου, ικανών να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις για την ελληνική γεωργία.
Στην ιστοσελίδα του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης του ΔΠΘ αναφέρεται ότι η Γεωπονία με αντικείμενα όπως η Βοτανική, η Φυσιολογία και η Ζωολογία, έχει ευρύτητα ως επιστήμη.
Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει στεγανά και συνεργάζεται με πολλές βασικές επιστήμες, όπως η Χημεία, τα Μαθηματικά και η Φυσική, αλλά και σύνθετες, όπως η Οικονομία και η Οικολογία.
Για παράδειγμα η Χημεία είναι απαραίτητη για την κατανόηση της Εδαφολογίας, της Φαρμακολογίας και της Λιπασματολογίας, τα Μαθηματικά για την κατανόηση των Οικονομικών, η Φυσική για τη Μηχανολογία.
2. Επιστημών Θάλασσας Αιγαίου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου): Ο απόφοιτος του τμήματος λογίζεται ως θαλασσολόγος-ιχθυολόγος. Σκοπός του τμήματος είναι η παραγωγή επιστημονικού δυναμικού ικανού να χειρίζεται θέματα σχετικά με την ποιότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την αλιευτική διαχείριση και τις ιχθυοκαλλιέργειες.
Πρόκειται για σπουδές με περιβαλλοντικό και οικονομικό αντίκτυπο, καθώς η οικονομία μιας χώρας σαν την Ελλάδα, που διαθέτει 6.000 νησιά και περισσότερα από 13.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, εξαρτάται προφανώς από τις θαλάσσιες δραστηριότητες. Το ένα τρίτο του ελληνικού πληθυσμού κατοικεί στην παράκτια ζώνη και σε απόσταση μικρότερη των δύο χιλιομέτρων από την ακτή, ενώ ο τουρισμός και η ναυτιλία αποτελούν δύο βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας. Η αλιεία είναι ένας επίσης σημαντικός τομέας που συντηρεί άμεσα ή έμμεσα δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, κυρίως στη νησιωτική χώρα.
3. Μηχανικών Επιστήμης Υλικών (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων): Ο απόφοιτος του τμήματος λογίζεται ως μηχανικός τεχνολογίας υλικών – σχεδίασης κατασκευών και υλικών τεχνολογίας. Το τμήμα αποσκοπεί στην κατάρτιση επιστημόνων ικανών να μελετούν, να ερευνούν και να απασχολούνται στους τομείς των μοριακών υλικών, των βιοϋλικών και των μικρο- και νανο-φασικών υλικών. Με απλά λόγια, ο φοιτητής ολοκληρώνοντας τις σπουδές του θα είναι ένας μηχανικός ικανός να σχεδιάζει ένα προϊόν με βάση την επιλογή των κατάλληλων υλικών με βέλτιστο τρόπο για τη δεδομένη εφαρμογή. Θα είναι σε θέση να μελετά τη σχέση δομής και ιδιοτήτων του υλικού, που είναι η ουσία της Επιστήμης των Υλικών. Επίσης, θα μπορεί να εφαρμόζει διάφορες κατεργασίες με στόχο να διαφοροποιεί τη δομή των υλικών ώστε να αποκτώνται οι επιθυμητές ιδιότητες, που είναι η ουσία της Τεχνολογίας των Υλικών.
4. Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών): Ο απόφοιτος του τμήματος λογίζεται ως γεωπόνος. Το τμήμα αποσκοπεί στην κατάρτιση γεωπόνων εξειδικευμένων σε θέματα εγγειοβελτιωτικών έργων, στη διαχείριση υδατικών πόρων, στον γεωργικό-μηχανολογικό εξοπλισμό, στις εφαρμογές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη γεωργία και την αξιοποίηση του γεωργικού περιβάλλοντος γενικότερα.
Το τμήμα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου είναι μοναδικό στον ελληνικό χώρο και έχει να επιδείξει πολυετή προσφορά στην ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας, καθώς αποτελεί τον κύριο εκφραστή των εγγειοβελτιωτικών έργων στη γεωργία της χώρας μας από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, με την ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων για την αειφόρο χρήση των φυσικών πόρων με ιδιαίτερη έμφαση στο έδαφος (γονιμότητα, αντιμετώπιση ερημοποίησης των γεωργικών γαιών), τη διαχείριση των υδατικών πόρων, τις γεωργικές κατασκευές (θερμοκήπια, στάβλοι) κ.λπ.
5. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών): Ο απόφοιτος του τμήματος λογίζεται ως οικονομολόγος – manager – marketeer. Το τμήμα αποσκοπεί στην κατάρτιση στελεχών που θα είναι σε θέση να συνδυάσουν γόνιμα την αξιοποίηση των ποσοτικών μεθόδων, την Πληροφορική και τις επικοινωνίες στη λήψη αποφάσεων, στη χάραξη επιχειρηματικής στρατηγικής και στην αναδιοργάνωση επιχειρήσεων. Οι σπουδές στο τμήμα έχουν διεθνή διάσταση καθώς διδάσκουν αρκετοί επισκέπτες καθηγητές από το εξωτερικό, ενώ υπάρχουν συνεργασίες με πανεπιστήμια πρώτης γραμμής σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, αλλά και στην έρευνα. Το τμήμα διαθέτει μεταξύ άλλων άρτια εξοπλισμένα ερευνητικά εργαστήρια και εκπαιδευτικά εργαστήρια.
6. Ψηφιακών Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Πειραιώς): Ο απόφοιτος του τμήματος λογίζεται ως πληροφορικός. Το τμήμα δίνει έμφαση στις σύγχρονες ενσύρματες και ασύρματες ευρυζωνικές τεχνολογίες για το Διαδίκτυο και άλλες τηλεπικοινωνιακές υποδομές και διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως e-learning, e-health, e-business και e-goverment.
To τμήμα διαθέτει δύο κατευθύνσεις σπουδών: Συστημάτων Επικοινωνιών και Δικτύων (ΣΕΔ) και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών (ΗΥ) με έμφαση σε Διαδικτυακές Υπηρεσίες, όπως η-Μάθηση (e-learning), η-Υγεία (e-health), η-Επιχειρηματικό-τητα (e-business) και η-Διακυβέρνη-ση (e-goverment). Το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων προσφέρει τετραετές Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών, το οποίο αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) και απονέμει, με την επιτυχή ολοκλήρωσή του, πτυχίο στα Ψηφιακά Συστήματα.
Η ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΕΔΩ:aftodioikisi.gr
Η ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΕΔΩ:aftodioikisi.gr

0 Σχόλια