Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον χιλιάδες άνεργοι αναμένουν την έναρξη υποβολής αιτήσεων για τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας.
Όπως προκύπτει από γραπτή απάντηση στη Βουλή της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας κας Αντωνοπούλου εκτιμάται πως μετά τις 20 Μαρτίου ο ΟΑΕΔ ως δικαιούχος θα απευθύνει την τελική δημόσια πρόσκληση ώστε να δέχεται αιτήσεις από τους ανέργους.
Μέχρι στιγμής έχουν γίνει οι δέουσες διορθώσεις, άνοιξε η πλατφόρμα υποδοχής των ΟΤΑ και αποστέλλεται η πρόσκληση Κοινωφελούς στους Δήμους με περιθώριο απάντησης μέχρι 11 Μαρτίου.
Σύντομα αναμένεται να οριστικοποιηθούν και οι τελικές λεπτομέρειες για την επόμενη προκήρυξη που θα αφορά στις 19.577 θέσεις κοινωφελούς εργασίας των υπουργείων , των εποπτευόμενων φορέων τους και των περιφερειών.
Τα προβλήματα αυτά έθεσε στη διαβούλευση με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι και συμμερίστηκαν την ανάγκη βελτιωτικών παρεμβάσεων. Κατόπιν τούτου η Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας και οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ κατέληξαν στην οριστικοποίηση των εν λόγω παρεμβάσεων που θα περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα για την κάλυψη 32.433 θέσεων προσωρινής κοινωφελούς εργασίας σε ειδικότητες που έχουν ζητήσει οι δήμοι.
Όπως προκύπτει από γραπτή απάντηση στη Βουλή της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας κας Αντωνοπούλου εκτιμάται πως μετά τις 20 Μαρτίου ο ΟΑΕΔ ως δικαιούχος θα απευθύνει την τελική δημόσια πρόσκληση ώστε να δέχεται αιτήσεις από τους ανέργους.
Μέχρι στιγμής έχουν γίνει οι δέουσες διορθώσεις, άνοιξε η πλατφόρμα υποδοχής των ΟΤΑ και αποστέλλεται η πρόσκληση Κοινωφελούς στους Δήμους με περιθώριο απάντησης μέχρι 11 Μαρτίου.
Σύντομα αναμένεται να οριστικοποιηθούν και οι τελικές λεπτομέρειες για την επόμενη προκήρυξη που θα αφορά στις 19.577 θέσεις κοινωφελούς εργασίας των υπουργείων , των εποπτευόμενων φορέων τους και των περιφερειών.
Αλλαγές στις αμοιβές των ωφελούμενων
Η καθυστέρηση στην έναρξη του προγράμματος οφείλεται και στις εκλογές αλλά και στην κατάργηση της εργατικής εισφοράς 1% εξαιτίας της οποίας οι καθαρές αμοιβές των εργαζομένων με βάση τον κατώτατο μισθό αυξήθηκαν κατά 5,11 έως 56,87 ευρώ (αναλόγως ηλικίας) μεταβάλλοντας έτσι και τις καθαρές αμοιβές των ωφελουμένων από τα προγράμματα κοινής ωφέλειας αφού οι αμοιβές τους εξομοιώνονται με τις κατώτατες αμοιβές των εργαζομένων της χώρας. Η αλλαγή αυτή απαιτούσε ρύθμιση που είχε σαν συνέπεια πρόσθετη καθυστέρηση.Σειρά ελλείψεων και παρατυπιών
Πέρα όμως από διαδικαστικούς ή έκτακτους παράγοντες, η σημαντικότερη καθυστέρηση σχετίζεται με το ίδιο το έργο κάθε υπουργού που δεν είναι αυτό της διεκπεραίωσης, να υπογράφει δηλαδή απλώς όσα έγγραφα εκκρεμών υποθέσεων του υποβάλλουν οι υπηρεσίες του υπουργείου του, αλλά να ελέγχει το κάθε τι πριν εγκρίνει με την υπογραφή του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του Προγράμματος, η Αναπληρώτρια Υπουργός επισήμανε σειρά ελλείψεων και παρατυπιών για βασικά ζητήματα στα οποία ο σχεδιασμός από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα.Τα προβλήματα αυτά έθεσε στη διαβούλευση με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι και συμμερίστηκαν την ανάγκη βελτιωτικών παρεμβάσεων. Κατόπιν τούτου η Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας και οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ κατέληξαν στην οριστικοποίηση των εν λόγω παρεμβάσεων που θα περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα για την κάλυψη 32.433 θέσεων προσωρινής κοινωφελούς εργασίας σε ειδικότητες που έχουν ζητήσει οι δήμοι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.