Μέχρι
τα ξημερώματα της Κυριακής, ο Τόνι Φερνάντες θα μπορούσε να αποτελέσει
αντικείμενο σεμιναρίων για την επιχειρηματικότητα. Ενα παράδειγμα για το
πώς ένας άνθρωπος μπορεί να δημιουργήσει μία αυτοκρατορία από το
τίποτα. Συγκεκριμένα, από 29 σεντς.
Είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το μεγαθήριο της AirAsia, της αεροπορικής εταιρείας που βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας αεροπορικής τραγωδίας. Η πτήση 8501 της AirAsia, από την Ινδονησία προς τη Σιγκαπούρη, εξαφανίστηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου και το πιθανότερο σενάριο είναι πως το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα.
Είναι η δεύτερη φορά που η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με την καταστροφή. Την πρώτη φορά, την έσωσε ο Τόνι Φερνάντες, ο άνθρωπος που τη μετέτρεψε στην κορυφαία αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην αξιολόγηση του Skytrax. Θέση που κατέχει τα τελευταία έξι χρόνια!
Πριν όμως γίνει το μεγαθήριο των αιθέρων, η AirAsia ήταν μία μικρή αεροπορική εταιρεία που ανήκε στην κυβέρνηση της Μαλαισίας και πάλευε για την επιβίωσή της. Είχε μόνο δύο γερασμένα Boeing 737, 250 εργαζόμενους, μία διαδρομή και 40 εκατομμύρια δολάρια χρέος.
Ο χαρισματικός Φερνάντες, CEO της εταιρείας, μαζί με τους συνεταίρους του ανέλαβαν την AirAsia το Δεκέμβριο του 2001. Ο ίδιος κατέβαλε μόλις 29 σεντς και ανέλαβε τις τεράστιες υποχρεώσεις της εταιρείας.
Ηταν 37 ετών τότε, στέλεχος της μουσικής βιομηχανίας και χωρίς καμία εμπειρία στον τομέα στον οποίο έμπαινε. Ομως ήξερε πολλά για τις επιχειρήσεις και την αγορά της αναψυχής στη νοτιοανατολική Ασία. Ο Φερνάντες γεννήθηκε στη Μαλαισία και σπούδασε στο London School of Economics. Ξεκίνησε την καριέρα του στην εταιρεία Virgin Communications του Ρίτσαρντ Μπράνσον στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ανέβηκε στην ιεραρχία, πριν φύγει για την Warner Music International το 1989. Αρχικά ανέλαβε την εταιρεία στη Μαλαισία, αλλά σύντομα έγινε υπεύθυνος για ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ασία.
Πώς μεταμόρφωσε όμως την AirAsia; Ακολουθώντας το παράδειγμα της Southwest Airlines, βασίστηκε στα φτηνά εισιτήρια και τις ποιοτικές υπηρεσίες. Γρήγορα η εταιρεία έγινε επικερδής. Μαζί με τις θυγατρικές της στην Ινδονησία, την Ινδία, την Ταϊλάνδη και τις Φιλιππίνες, έχει τώρα ένα στόλο με περισσότερα από 160 Airbus A320 και A330 που μεταφέρουν περισσότερους από 230 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, ενώ οι εργαζόμενοί της ξεπερνούν τους 15.000.
Ο Φερνάντες δεν σταμάτησε εκεί. Η AirAsia είναι μόνο ένα κομμάτι του Tune Group, του ομίλου του που εξαπλώνεται. Περιλαμβάνει μία σειρά μοδάτα ξενοδοχεία στην Ασία και τη Βρετανία, επενδύσεις στο επαγγελματικό μπάσκετ και στην ομάδα της Caterham στη Φόρμουλα 1, σύμφωνα με το Business Insider.
Αν και υιοθέτησε ένα υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο, η AirAsia έφερε επανάσταση στον τρόπο που ο κόσμος ταξιδεύει στη συγκεκριμένη περιοχή. Σε μία αγορά που παραδοσιακά κυριαρχούσαν οι υπερδυνάμεις Singapore, Thai, και Malaysia Airlines, η άνοδος της AirAsia ανάγκασε τις άλλες εταιρείες να ψάχνουν τον τρόπο να αντιμετωπίσουν αυτό τον ανταγωνισμό που τους έκοβε τα έσοδα.
Η εξαφάνιση της πτήσης 8501 όμως αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει ο χαρισματικός ηγέτης της και η εταιρεία. Γιατί πλέον πάνω από την τεράστια επιχειρηματική επιτυχία απλώνεται η σκιά μίας τραγωδίας που- όπως όλα δείχνουν- κόστισε τη ζωή 162 ανθρώπων.
Είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το μεγαθήριο της AirAsia, της αεροπορικής εταιρείας που βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας αεροπορικής τραγωδίας. Η πτήση 8501 της AirAsia, από την Ινδονησία προς τη Σιγκαπούρη, εξαφανίστηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου και το πιθανότερο σενάριο είναι πως το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα.
Είναι η δεύτερη φορά που η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με την καταστροφή. Την πρώτη φορά, την έσωσε ο Τόνι Φερνάντες, ο άνθρωπος που τη μετέτρεψε στην κορυφαία αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην αξιολόγηση του Skytrax. Θέση που κατέχει τα τελευταία έξι χρόνια!
Πριν όμως γίνει το μεγαθήριο των αιθέρων, η AirAsia ήταν μία μικρή αεροπορική εταιρεία που ανήκε στην κυβέρνηση της Μαλαισίας και πάλευε για την επιβίωσή της. Είχε μόνο δύο γερασμένα Boeing 737, 250 εργαζόμενους, μία διαδρομή και 40 εκατομμύρια δολάρια χρέος.
Ο χαρισματικός Φερνάντες, CEO της εταιρείας, μαζί με τους συνεταίρους του ανέλαβαν την AirAsia το Δεκέμβριο του 2001. Ο ίδιος κατέβαλε μόλις 29 σεντς και ανέλαβε τις τεράστιες υποχρεώσεις της εταιρείας.
Ηταν 37 ετών τότε, στέλεχος της μουσικής βιομηχανίας και χωρίς καμία εμπειρία στον τομέα στον οποίο έμπαινε. Ομως ήξερε πολλά για τις επιχειρήσεις και την αγορά της αναψυχής στη νοτιοανατολική Ασία. Ο Φερνάντες γεννήθηκε στη Μαλαισία και σπούδασε στο London School of Economics. Ξεκίνησε την καριέρα του στην εταιρεία Virgin Communications του Ρίτσαρντ Μπράνσον στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ανέβηκε στην ιεραρχία, πριν φύγει για την Warner Music International το 1989. Αρχικά ανέλαβε την εταιρεία στη Μαλαισία, αλλά σύντομα έγινε υπεύθυνος για ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ασία.
Πώς μεταμόρφωσε όμως την AirAsia; Ακολουθώντας το παράδειγμα της Southwest Airlines, βασίστηκε στα φτηνά εισιτήρια και τις ποιοτικές υπηρεσίες. Γρήγορα η εταιρεία έγινε επικερδής. Μαζί με τις θυγατρικές της στην Ινδονησία, την Ινδία, την Ταϊλάνδη και τις Φιλιππίνες, έχει τώρα ένα στόλο με περισσότερα από 160 Airbus A320 και A330 που μεταφέρουν περισσότερους από 230 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, ενώ οι εργαζόμενοί της ξεπερνούν τους 15.000.
Ο Φερνάντες δεν σταμάτησε εκεί. Η AirAsia είναι μόνο ένα κομμάτι του Tune Group, του ομίλου του που εξαπλώνεται. Περιλαμβάνει μία σειρά μοδάτα ξενοδοχεία στην Ασία και τη Βρετανία, επενδύσεις στο επαγγελματικό μπάσκετ και στην ομάδα της Caterham στη Φόρμουλα 1, σύμφωνα με το Business Insider.
Αν και υιοθέτησε ένα υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο, η AirAsia έφερε επανάσταση στον τρόπο που ο κόσμος ταξιδεύει στη συγκεκριμένη περιοχή. Σε μία αγορά που παραδοσιακά κυριαρχούσαν οι υπερδυνάμεις Singapore, Thai, και Malaysia Airlines, η άνοδος της AirAsia ανάγκασε τις άλλες εταιρείες να ψάχνουν τον τρόπο να αντιμετωπίσουν αυτό τον ανταγωνισμό που τους έκοβε τα έσοδα.
Η εξαφάνιση της πτήσης 8501 όμως αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει ο χαρισματικός ηγέτης της και η εταιρεία. Γιατί πλέον πάνω από την τεράστια επιχειρηματική επιτυχία απλώνεται η σκιά μίας τραγωδίας που- όπως όλα δείχνουν- κόστισε τη ζωή 162 ανθρώπων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.