Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

Η διπλή φωτογραφία με τις Καρυάτιδες που συγκινεί, για το αυτονόητο μήνυμα της επιστροφής (βίντεο)

Οι Έλληνες και οι απανταχού υποστηρικτές της αρχαιοελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, δεν έχουν ξεχάσει το διαρκές αίτημα για την επιστροφή των κλεμμένων αρχαιοτήτων στην Ακρόπολη. Μετά το βίντεο που διαδόθηκε ευρέως στο διαδίκτυο και εμφάνιζε την Καρυάτιδα, που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο, να  «ζωντανεύει» και να ζητά την επιστροφή της στην Ελλάδα, πρόσφατα, μια νέα κίνηση επαναφέρει το διαχρονικό ελληνικό αίτημα με άλλο τρόπο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης .
Αυτή τη φορά, με μια διπλή φωτογραφία. Στη μία απεικονίζεται η κλεμμένη Καρυάτιδα να στέκει μόνη της στο Βρετανικό μουσείο και στην άλλη από κάτω, εμφανίζονται  οι πέντε «αδελφές» της στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, να περιμένουν να καλυφθεί η κενή θέση.
Το ιστορικό της αρπαγής
Το 1801, ο Σκοτσέζος αριστοκράτης Τόμας Μπρους, κόμης του Έλγιν, εξασφάλισε ένα αμφισβητούμενο, για το περιεχόμενό του, φιρμάνι από του Οθωμανούς. Με αυτό μπόρεσε να μπει στον αρχαιολογικό χώρο και να εγκαταστήσει ένα δικό του εργοτάξιο, ώστε να αποσπάσει σταδιακά όλα τα γλυπτά από τον Παρθενώνα και το Ερέχθειο.
Ο Έλγιν, ξεδιάντροπα, άρπαξε αυτό που θεωρούσε ευκαιρία και μέσα σε τρία χρόνια λεηλάτησε την Ακρόπολη.

Ανάμεσα στα κλεμμένα γλυπτά ήταν και η έκτη Καρυάτιδα από το Ερέχθειο.
Η Ελλάδα έχει σήμερα όλες τις προϋποθέσεις, για να διεκδικήσει με αξιώσεις την επιστροφή της κλεμμένης Καρυάτιδας.
Η έλλειψη κατάλληλου χώρου δεν ευσταθεί πλέον ως επιχείρημα, αφού στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης υπάρχει ήδη έτοιμος κενός χώρος για την έκτη κόρη.
Επίσης, οι Έλληνες αρχαιολόγοι και συντηρητές αρχαιοτήτων, μετά την επιτυχή μεταφορά των μαρμάρων από το παλιό στο νέο μουσείο, απέδειξαν ότι μπορούν να «διαχειριστούν» μια ενδεχόμενη μεταφορά από το Βρετανικό μουσείο.
Το κυριότερο επιχείρημα, βέβαια, είναι ότι οι Βρετανοί κατέχουν κάτι που δεν τους ανήκει και απλά το έκλεψαν.
Δείτε στο βίντεο, την ιστορία της αρπαγής της Καρυάτιδας από τον φυσικό της χώρο.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, Δημήτριο Παντερμαλή, οι Καρυάτιδες δημιουργήθηκαν πριν δυόμιση χιλιάδες χρόνια και το μήνυμα που στέλνουν είναι ένα: ότι παρά τα όσα υπέστησαν, άντεξαν στον χρόνο και επέζησαν. Κι αυτό στις μέρες μας είναι ένα δυνατό και επίκαιρο μήνυμα.

Δείτε το βίντεο στη mixanitouxronou.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια