Υπάρχουν γύρω στα 3 εκατομμύρια ναυάγια παραμένουν ανεξερεύνητα στον
βυθό της θάλασσας σε όλο τον κόσμο, μερικά εκατοντάδων χρόνων παλιά. Η
ιστοσελίδα Wrecksite.eu
περιέχει στοιχεία για πάνω από 148.000 ναυάγια αυτή τη στιγμή. Πολλά
από αυτά προστατεύονται από την UNESCO ως υποβρύχια πολιτιστική
κληρονομία. Πολλά έχουν εγκαταλειφθεί και βρίσκονται μισοβυθισμένα σε
ακτές. Μερικά έχουν γίνει τουριστικές ατραξιόν.
Δείτε μερικά εντυπωσιακά ναυάγια που αξίζει να επισκεφτεί κάποιος.
World Discoverer
Το MS World Discoverer ήταν ένα κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε το 1974 και έκανε ταξίδια στον Ανταρκτικό κύκλο. Στις 30 Απριλίου του 2000 έπεσε σε βράχο στα νησιά Σολομώντα. Όταν οι επιβάτες του μεταφέρθηκαν σε άλλο πλοίο, ο καπετάνιος έφερε το πλοίο στο Roderick Bay και το άφησε σε μια ξέρα ώστε να μην βυθιστεί. Ακόμα και σήμερα το World Discoverer βρίσκεται στο Roderick Bay στο Nggela Island με κλήση 46 μοιρών.
Mediterranean Sky
Το Mediterranean Sky ονομαζόταν αρχικά City of York όταν φτιάχτηκε το 1952 στο Νιουκάστλ της Αγγλίας -μετονομάστηκε το 1971. Το τελευταίο του ταξίδι έγινε τον Αύγουστο του 1996, όταν απέπλευσε από το Μπρίντεζι για την Πάτρα. Την περίοδο εκείνη εταιρεία χρεοκόπησε, με αποτέλεσμα το κρουαζιερόπλοιο να παραμείνει για δύο χρόνια στην Πάτρα. Στη συνέχεια ρυμουλκήθηκε στην Ελευσίνα και εγκαταλείφθηκε. Στα τέλη του 2002, το πλοίο άρχισε να μπάζει νερό. Έτσι, οι ελληνικές αρχές αποφάσισαν να το ρυμουλκήθηκε στα ρηχά.
MV Captayannis
Το Captayannis ήταν ένα ελληνικό πλοίο μεταφοράς ζάχαρης που βυθίστηκε στο River Clyde της Σκωτίας το 1974 μετά από σύγκρουση με ένα δεξαμενόπλοιο της BP όταν μια φοβερή θύελλα έπληξε την δυτική ακτή. Το δεξαμενόπλοιο δεν υπέστη καμία ζημία, αλλά οι αλυσίδες των αγκυρών του κράτησαν το Captayannis επιτρέποντας να μπει νερό μέσα του. Ο καπετάνιος του Captayannis προσπάθησε να το φέρει στα ρηχά όπου κόλλησε και από τότε παραμένει εκεί. Τα περισσότερα από τα μέταλλα και τα εξαρτήματα του έχουν αφαιρεθεί από αρχαιοκάπηλους.
SS America
Το SS America ήταν ένα υπερωκεάνιο κατασκευασμένο το 1940. Το 1993 πουλήθηκε για να γίνει πεντάστερο ξενοδοχείο στο Πουκέτ της Ταϊλάνδης και μετονομάστηκε σε "American Star". Το πλοίο ρυμουλκήθηκε από την Ελλάδα προς τον Ατλαντικό για να ανακατασκευαστεί, αλλά 100 ημέρες αργότερα έπεσε σε καταιγίδα. Στις 18 Ιανουαρίου, το πλοίο άραξε στην δυτική ακτή του Fuerteventura στα Κανάρια νησιά. Μέσα σε 48 ώρες τα κύματα του Ατλαντικού έσπασαν το πλοίο σε δύο κομμάτια. Το πρυμναίο τμήμα κατέρρευσε εντελώς στο λιμάνι και βυθίστηκε το 1996, ενώ η πλώρη παρέμεινε άθικτη. Τον Νοέμβριο του 2005, η αριστερή πλευρά της κατέρρευσε και το κύτος άρχισε να χωρίζει. Μέχρι το 2007 το πλοίο είχε καταρρεύσει και πέσει στη θάλασσα. Από τότε, ότι απέμεινε έχει σιγά-σιγά εξαφανιστεί κάτω από τα κύματα. Από τον Μάρτιο του 2013, το ναυάγιο είναι ορατό μόνο κατά τη διάρκεια άμπωτης.
Δημήτριος
Το Δημήτριος ήταν ένα μικρό φορτηγό 67 μέτρων κατασκευασμένο το 1950, το οποίο βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στην παραλία Βαλτάκι της Λακωνίας από της 23 Δεκεμβρίου του 1981. Είναι πολλές οι φήμες για το πως βρέθηκε εκεί. Οι περισσότεροι αναφέρουν ότι το πλοίο χρησιμοποιήθηκε για λαθρεμπόριο τσιγάρων ανάμεσα στην Τουρκία και την Ιταλία. Κατασχέθηκε από τις λιμενικές αρχές του Γυθείου και στη συνέχεια αφέθηκε σκόπιμα από το λιμάνι και αφέθηκε να παρασυρθεί από τη θάλασσα στο Βαλτάκι, περίπου 5 χλμ από το λιμάνι του Γυθείου. Στη συνέχεια του έβαλαν φωτιά για να κρύψουν τα αποδεικτικά στοιχεία του λαθρεμπορίου. Ωστόσο, σύμφωνα με ένα βιβλίο που γράφτηκε από τον Επίτιμο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Χρήστο Ντούνη, το πλοίο έπρεπε να δέσει στο λιμάνι του Γυθείου, στις 4 Δεκεμβρίου του 1980, λόγω του ότι ο καπετάνιος έπρεπε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο εσπευσμένα. Όταν το πλοίο έδεσε, προέκυψαν οικονομικά προβλήματα με το πλήρωμα καθώς και διάφορα προβλήματα με τη μηχανή. Το πλήρωμα απολύθηκε και το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Γυθείου, όπου παρέμεινε μέχρι τον Ιούνιο του 1981, όταν κηρύχθηκε ανασφαλές. Το πλοίο απομακρύνθηκε από τη θέση του και το παρέσυρε η θάλασσα μέχρι που παγιδεύτηκε στην τωρινή του θέση.
Ολυμπία
Το Olympic ήταν εμπορικό πλοίο που βρέθηκε κοντά στην ακτή της Κατάπολα στην Αμοργό -μάλλον από πειρατές- το 1979 και ενώ ερχόταν στην Ελλάδα από την Κύπρο. Μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια να βγει έξω από τον κόλπο, εγκαταλείφθηκε εκεί και έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή ορόσημο της Αμοργού.
από Amusing Planet
Δείτε μερικά εντυπωσιακά ναυάγια που αξίζει να επισκεφτεί κάποιος.
World Discoverer
Το MS World Discoverer ήταν ένα κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε το 1974 και έκανε ταξίδια στον Ανταρκτικό κύκλο. Στις 30 Απριλίου του 2000 έπεσε σε βράχο στα νησιά Σολομώντα. Όταν οι επιβάτες του μεταφέρθηκαν σε άλλο πλοίο, ο καπετάνιος έφερε το πλοίο στο Roderick Bay και το άφησε σε μια ξέρα ώστε να μην βυθιστεί. Ακόμα και σήμερα το World Discoverer βρίσκεται στο Roderick Bay στο Nggela Island με κλήση 46 μοιρών.
Mediterranean Sky
Το Mediterranean Sky ονομαζόταν αρχικά City of York όταν φτιάχτηκε το 1952 στο Νιουκάστλ της Αγγλίας -μετονομάστηκε το 1971. Το τελευταίο του ταξίδι έγινε τον Αύγουστο του 1996, όταν απέπλευσε από το Μπρίντεζι για την Πάτρα. Την περίοδο εκείνη εταιρεία χρεοκόπησε, με αποτέλεσμα το κρουαζιερόπλοιο να παραμείνει για δύο χρόνια στην Πάτρα. Στη συνέχεια ρυμουλκήθηκε στην Ελευσίνα και εγκαταλείφθηκε. Στα τέλη του 2002, το πλοίο άρχισε να μπάζει νερό. Έτσι, οι ελληνικές αρχές αποφάσισαν να το ρυμουλκήθηκε στα ρηχά.
MV Captayannis
Το Captayannis ήταν ένα ελληνικό πλοίο μεταφοράς ζάχαρης που βυθίστηκε στο River Clyde της Σκωτίας το 1974 μετά από σύγκρουση με ένα δεξαμενόπλοιο της BP όταν μια φοβερή θύελλα έπληξε την δυτική ακτή. Το δεξαμενόπλοιο δεν υπέστη καμία ζημία, αλλά οι αλυσίδες των αγκυρών του κράτησαν το Captayannis επιτρέποντας να μπει νερό μέσα του. Ο καπετάνιος του Captayannis προσπάθησε να το φέρει στα ρηχά όπου κόλλησε και από τότε παραμένει εκεί. Τα περισσότερα από τα μέταλλα και τα εξαρτήματα του έχουν αφαιρεθεί από αρχαιοκάπηλους.
SS America
Το SS America ήταν ένα υπερωκεάνιο κατασκευασμένο το 1940. Το 1993 πουλήθηκε για να γίνει πεντάστερο ξενοδοχείο στο Πουκέτ της Ταϊλάνδης και μετονομάστηκε σε "American Star". Το πλοίο ρυμουλκήθηκε από την Ελλάδα προς τον Ατλαντικό για να ανακατασκευαστεί, αλλά 100 ημέρες αργότερα έπεσε σε καταιγίδα. Στις 18 Ιανουαρίου, το πλοίο άραξε στην δυτική ακτή του Fuerteventura στα Κανάρια νησιά. Μέσα σε 48 ώρες τα κύματα του Ατλαντικού έσπασαν το πλοίο σε δύο κομμάτια. Το πρυμναίο τμήμα κατέρρευσε εντελώς στο λιμάνι και βυθίστηκε το 1996, ενώ η πλώρη παρέμεινε άθικτη. Τον Νοέμβριο του 2005, η αριστερή πλευρά της κατέρρευσε και το κύτος άρχισε να χωρίζει. Μέχρι το 2007 το πλοίο είχε καταρρεύσει και πέσει στη θάλασσα. Από τότε, ότι απέμεινε έχει σιγά-σιγά εξαφανιστεί κάτω από τα κύματα. Από τον Μάρτιο του 2013, το ναυάγιο είναι ορατό μόνο κατά τη διάρκεια άμπωτης.
Δημήτριος
Το Δημήτριος ήταν ένα μικρό φορτηγό 67 μέτρων κατασκευασμένο το 1950, το οποίο βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στην παραλία Βαλτάκι της Λακωνίας από της 23 Δεκεμβρίου του 1981. Είναι πολλές οι φήμες για το πως βρέθηκε εκεί. Οι περισσότεροι αναφέρουν ότι το πλοίο χρησιμοποιήθηκε για λαθρεμπόριο τσιγάρων ανάμεσα στην Τουρκία και την Ιταλία. Κατασχέθηκε από τις λιμενικές αρχές του Γυθείου και στη συνέχεια αφέθηκε σκόπιμα από το λιμάνι και αφέθηκε να παρασυρθεί από τη θάλασσα στο Βαλτάκι, περίπου 5 χλμ από το λιμάνι του Γυθείου. Στη συνέχεια του έβαλαν φωτιά για να κρύψουν τα αποδεικτικά στοιχεία του λαθρεμπορίου. Ωστόσο, σύμφωνα με ένα βιβλίο που γράφτηκε από τον Επίτιμο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Χρήστο Ντούνη, το πλοίο έπρεπε να δέσει στο λιμάνι του Γυθείου, στις 4 Δεκεμβρίου του 1980, λόγω του ότι ο καπετάνιος έπρεπε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο εσπευσμένα. Όταν το πλοίο έδεσε, προέκυψαν οικονομικά προβλήματα με το πλήρωμα καθώς και διάφορα προβλήματα με τη μηχανή. Το πλήρωμα απολύθηκε και το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Γυθείου, όπου παρέμεινε μέχρι τον Ιούνιο του 1981, όταν κηρύχθηκε ανασφαλές. Το πλοίο απομακρύνθηκε από τη θέση του και το παρέσυρε η θάλασσα μέχρι που παγιδεύτηκε στην τωρινή του θέση.
Ολυμπία
Το Olympic ήταν εμπορικό πλοίο που βρέθηκε κοντά στην ακτή της Κατάπολα στην Αμοργό -μάλλον από πειρατές- το 1979 και ενώ ερχόταν στην Ελλάδα από την Κύπρο. Μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια να βγει έξω από τον κόλπο, εγκαταλείφθηκε εκεί και έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή ορόσημο της Αμοργού.
από Amusing Planet
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.