Με μείον οκτώ καθηγητές και χωρίς φιλόλογο παραμένει από την αρχή της σχολικής χρονιάς το Γυμνάσιο-Λύκειο Καλλιθέας του δήμου Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, τη στιγμή που διαθέτει ένα από τα πλέον σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα σχολικά κτίρια της Πελοποννήσου!
Γονείς και μαθητές έχουν απευθυνθεί επανειλημμένως στη διεύθυνση Β/βάθμιας εκπαίδευσης τις τελευταίες ημέρες, προκειμένου να δοθεί μια λύση, καθώς οι μαθητές δεν έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα μάθημα στα φιλολογικά μαθήματα.
Ωστόσο, το πρόβλημα παραμένει ανεπίλυτο, αφού η απάντηση από τη Διεύθυνση είναι ότι στην Ηλεία δεν υφίσταται πλεόνασμα καθηγητών, συνεπώς θα επιχειρηθεί η κάλυψη του κενού με υποχρεωτική μετακίνηση καθηγητή από άλλο νομό σε επίπεδο περιφέρειας. Σε διαφορετική περίπτωση θα περιμένουν αναπληρωτή, ο οποίος δύσκολα θα μπει στην αίθουσα πριν από τον Νοέμβριο.
«Κάθε χρόνο έχουμε πρόβλημα με τους καθηγητές. Φέτος είναι πάρα πολύ έντονο. Έχουμε κάνει μεγάλες προσπάθειες, έχουμε φτάσει μέχρι και την Περιφέρεια. Καταφέραμε και ήρθαν καθηγητές, αλλά μας λείπουν οι φιλόλογοι, που είναι και η βασική ειδικότητα, καθώς είναι αρκετά τα μαθήματα στην Κατεύθυνση και τα παιδιά δεν διδάσκονται εδώ και έναν μήνα. Έχουμε τρέξει παντού, δεν έχουμε πάρει απάντηση από κανέναν για το τι θα γίνει. Ποιος θα μας απαντήσει. Έχουμε τόσα προβλήματα. Χθες πληρώναμε τις μεταφορές των μαθητών από την τσέπη μας μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση με το ΚΤΕΛ. Επειδή μένουμε στα ορεινά, δεν είμαστε άνθρωποι εμείς;» αναρωτιέται στο patrisnews.com η Ιωάννα Αλεξανδρή-Αλεξοπούλου, μητέρα μαθητή του σχολείου.
Ο κ.Νίκος Φουρνάρης διατυπώνει το ρητορικό ερώτημα «γιατί ένα σχολείο-υπόδειγμα η Πολιτεία το γράφει στα παλιά της τα παπούτσια. Εγώ πάντως σχολείο δεν αλλάζω στο παιδί μου, είτε το θέλουν είτε όχι. Αν δεν αλλάξουν στάση, θα προχωρήσουμε σε πιο δυναμικές κινητοποιήσεις, φτάνοντας μέχρι την Αθήνα».
Ο πρόεδρος της Τ.Κ. Καλλιθέας, Σωτήρης Μπίθας, εκφράζει τη θλίψη του για τα τεκταινόμενα στο σχολείο της κοινότητας και επισημαίνει ότι παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, οι εξελίξεις δεν είναι θετικές.
«Μας διαβεβαιώνουν ότι το σχολείο δεν θα κλείσει, αλλά έτσι όπως το πάνε θα κλείσει αν δεν στείλουν καθηγητές. Έχουμε περίπου 70 μαθητές σε ένα από τα πληρέστερα σχολικά κτίρια της Ηλείας. Τι θα απογίνουν; Εμείς θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας μήπως και το αντιληφθούν ότι υπάρχει πρόβλημα» επισημαίνει στo patrisnews.com.
Κτίριο-κόσμημα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές
Η διώροφη σχολική μονάδα της Καλλιθέας συγκεντρώνει χαρακτηριστικά που δύσκολα συναντά κάποιος στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, ειδικά σε μια περιοχή όπως η ορεινή ζώνη του δήμου Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, με ασύγκριτη φυσική ομορφιά αλλά από τις πλέον αδικημένες της Ηλείας.
Το σχολείο Διαθέτει 11 αίθουσες, εργαστήρι Πληροφορικής, εργαστήρι Τεχνολογίας, εργαστήρι Φυσικής, ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα Αγγλικών, αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων, 300 τμ κοινόχρηστο χώρο και άνετη αίθουσα καθηγητών, ενώ είναι εξοπλισμένο με διαδραστικούς πίνακες, ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Επίσης λειτουργεί ως εξεταστικό κέντρο, αφού διαθέτει ειδική αίθουσα μετάδοσης θεμάτων.
Όσον αφορά τον εξωτερικό χώρο, διαθέτει δύο γήπεδα ποδοσφαίρου 5x5 σε εξαιρετική κατάσταση, καθώς και γήπεδο μπάσκετ-βόλεϊ, ενώ υπάρχει και σημαντικό τμήμα του προαύλιου χώρου για ελεύθερες δραστηριότητες.
Το περιβάλλον μοιάζει ιδανικό για μόρφωση της μαθητιώσας νεολαίας, ωστόσο δεν φαίνεται να συμμερίζονται την ίδια άποψη και οι αρμόδιοι φορείς. Το σχολείο παρουσιάζει αυξητική τάση στους μαθητές, ωστόσο η πολιτείας δεν στέκεται αρωγός στην προσπάθεια που γίνεται.
Η κ.Ευφροσύνη Καραλή, έχοντας διττό ρόλο στο σχολείο, καθώς είναι καθηγήτρια και μητέρα μαθητή στο σχολείο, δηλώνει στην εφ.Πατρίς: «Είμαι 10 χρόνια εδώ. Το σχολείο έχει αυξητική τάση μαθητών αλλά δεν επανδρώνεται σωστά. Κάθε χρόνο μας λείπει κάποιος καθηγητής. Εξυπηρετεί πάρα πολλά χωριά, όπως οι Αμυγδαλιές, το Λιβαδάκι, το Βρεστό, τα Μυρώνια, η Πλατιάνα και τα Μπαρακίτικα.
Οφείλω να επισημάνω ότι ενώ χαρακτηρίζεται γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις, εδώ και δέκα χρόνια είναι πλήρες στο λύκειο, με όλες τις τάξεις. Και λειτουργεί απασχολώντας μόνο έναν διευθυντή. Η δυναμική του σχολείου δεν πρέπει να ανακοπεί. Όσον αφορά τις εγκαταστάσεις του, τα λόγια είναι περιττά».
Η κ.Καραλή προσθέτει ότι στο σχολείο λειτούργησε υποδειγματικά η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, προσφέροντας τιτάνιο κοινωνικό έργο σε παιδιά απομακρυσμένων περιοχών που δεν είχαν τη δυνατότητα να πάνε φροντιστήριο.
Όλοι οι γονείς διευκρίνισαν ότι δεν τίθεται ζήτημα αντιπαλότητας με άλλα σχολεία, αλλά επισημαίνουν με παράπονο πώς γίνεται η Ανδρίτσαινα και η Κρέστενα να έχουν από 5 φιλολόγους και η Καλλιθέα κανέναν.
«Το μυαλό μας πάει σε άλλες σκέψεις» δηλώνει ο γονέας Βασίλης Διαμαντόπουλος».
«Γιατί χωρίζουν τα παιδιά σε ζώνες και ασκούν κοινωνικό ρατσισμό πάνω τους. Είναι απαράδεκτο» τονίζει χαρακτηριστικά.
Η κ Νίκη Τσαγδή επισημαίνει ότι «ζητάμε το αυτονόητο, έναν φιλόλογο να διδάξει στα παιδιά για να δώσουν Πανελλήνιες».
Τι μέλλει γενέσθαι
Ο διευθυντής του σχολείου, κ. Νίκος Καπένης, μίλησε στo patrisnews.com για την κατάσταση, εκφράζοντας τον προβληματισμό του.
«Η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά. Στην πορεία καλύφθηκαν ορισμένα κενά. Το πρόβλημα το μεγάλο εστιάζεται στην παντελή έλλειψη φιλολόγων. Χρειάζομαι τρεις. Στην θεωρητική κατεύθυνση της Γ Λυκείου δε γίνεται μάθημα και τα παιδιά έχουν Πανελλήνιες. Επισκέφθηκα τον κ.προισταμενο και με διαβεβαίωσε ότι κάνει προσπάθειες να λύσει το πρόβλημα από κοινού με την Περιφέρεια. Δεν έχω λόγο να τον αμφισβητήσω. Ευελπιστώ ότι τις επόμενες μέρες έστω και με υποχρεωτικές μετακινήσεις από νομό σε νομό. Είναι κρίμα τα παιδιά να έρχονται από μακρινές περιοχές και να μην κάνουν μάθημα.
»Σκεφθείτε ότι μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση με το ΚΤΕΛ, ξυπνούσαν από τι 5 το πρωί για να πάρουν την κανονική γραμμή του ΚΤΕΛ. Το να έρχονται και να μην κάνουν μάθημα είναι πρόβλημα. Έχει 58 μαθητές. Λείπουν τρεις φιλόλογοι, ένας οικονομολόγους, 12 ώρες φυσικού και 10 ώρες γαλλικών. Και παλιότερα είχαμε καθυστερήσεις. Αλλά έναν φιλόλογο είχαμε πάντα. Περί είχαμε αναπληρωτές τον νοέμβριο. Είναι έντονο το πρόβλημα στους φιλόλογους».
Οι μαθητές του σχολείου δηλώνουν απογοητευμένοι από την αντιμετώπιση της Πολιτείας. Την ίδια στιγμή τονίζουν ότι δε θα συνεχίσουν την αποχή ούτε θα κάνουν κατάληψη. Ζητούν όμως καθηγητές για να κάνουν μάθημα.
«Δεν κάνουμε πολλά μαθήματα δεν έχουμε καθηγητές , εδώ κ τρεις εβδομάδες» αναφέρει ο μαθητής της Α’ Γυμνασίου Αλέξανδρος Αδάμ.
«Δεν γίνεται να ξεκινάμε τη χρονιά με δύο και τρεις καθηγητές. Οι Αρχές αδιαφόρησαν και φέτος. Δεν θέλουμε να κάνουμε αποχή, αλλά αν δεν έχουμε καθηγητές, πώς θα κάνουμε μάθημα; Θα συνεχίσουμε να στέλνουμε επιστολές σε όλους τους υπευθύνους μέχρι να εισακουστούν τα αιτήματά μας». Τονίζει στην εφ. Πατρίς ο πρόεδρος του 15μελους μαθητικού συμβουλίου, Σάκης Χρονόπουλος.
«Έχουμε εξαιρετικές εγκαταστάσεις, και που το αγνοούν πολλοί. Οι καθηγητες δεν έρχονται, το αγαπάμε το σχολείο και περνάμε ωραία. Δεν θέλουμε να χαλάσει όλο αυτό. Ελπίζουμε το καλύτερο» δήλωσε η Ελένη Χριστοπούλου.
Η Χρυσούλα Νικολακοπούλου, μαθήτρια της Γ΄Λυκείου δηλώνει ότι αυτή η κατάσταση συμβαίνει κάθε χρόνο.«Ειδικά στη θεωρητική κατεύθυνση πώς θα δώσουν τα παιδιά Πανελλήνιες; Με τι προετοιμασία;»
Η 17χρονη Μαρία «παρακολουθεί» τη Θεωρητική Κατεύθυνση, αλλά δεν έχει διδαχθεί τίποτα. «Είναι ανεπίτρεπτο αυτό που συμβαίνει. Πώς θα δώσω Πανελλαδικές χωρίς να έχω κάνει ούτε μία ώρα μάθημα; Το κράτος αδιαφορεί. Μην ξεχνάτε ότι πολλοί από εμάς έρχονται από απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές».
Παναγιώτης Φωτεινόπουλος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.