των Βαγγέλη Στολάκη και Λευτέρη Ζαβλιάρη
Ξεκίνησε ως βιοτέχνης, εξελίχθηκε σε «ταβερνιάρη και ιδιοκτήτη σαντουϊτσάδικου» και σήμερα είναι πλέον γνωστός στο πανελλήνιο ως ο «βασιλιάς των σουτιέν» ή… «mister σίτα», όπως αναφέρει μαγαζάτορας στην περιοχή της Βαλαωρίτου. Ο άνθρωπος που πρωταγωνιστεί στα μεγάλης διάρκειας διαφημιστικά μηνύματα του Mega, του ANT1 και του ΣΚΑΪ ανήκει στη γενιά των τριαντάρηδων και κατάφερε σε πέντε μόλις χρόνια να εκδικηθεί τους Κινέζους που οδήγησαν σε «λουκέτο» την βιοτεχνία του πατέρα του με το ίδιο νόμισμα. Το κινέζικο προϊόν!
Ο λόγος για τον επιχειρηματία Στέλιο Τζιώτζιο που μαζί με τον πατέρα του Κώστα και τον αδερφό του έχουν δώσει ξανά ζωή στην εμπορική κίνηση της Βαλαωρίτου. Το «νούμερο 12» εκεί όπου βρίσκεται η οικογενειακή επιχείρηση «Diamant A.E.» έχει γίνει πόλος έλξης για τους Βορειοελλαδίτες και όχι μόνο καταναλωτές. «Προχτές μια κυρία ηλικιωμένη με ρώτησε που θα βρει τα… διάσημα σουτιέν. Παραξενεύτηκα γιατί πλέον οι περισσότεροι με ρωτούν για το μαγαζί του mister σίτα» εξηγεί στην «Κ» καταστηματάρχης της περιοχής.
Δεκάδες τα φορτηγά
Επισκεφτήκαμε την επιχείρηση του κ. Τζιώτζιου την περασμένη Τετάρτη το μεσημέρι. Έξω από το «διάσημο» 12 ήταν σταθμευμένο φορτηγό εταιρίας courier και δίπλα από το μαγαζί δεκάδες κλειστά τσουβάλια. «Αυτό δεν είναι τίποτα. Καθημερινά έρχονται τουλάχιστον δέκα φορές και ξεφορτώνουν προϊόντα ενώ οι μεγάλες προμηθεύσεις γίνονται μεσοβδόμαδα και βραδινές ώρες. Κλείνει όλος ο δρόμος» τονίζει στην «Κ» ο ιδιοκτήτης του απέναντι καταστήματος. Λίγα λεπτά αργότερα εμφανίζεται στο δρόμο ο Στέλιος Τζιώτζιος. Συνομιλεί με «γείτονα» και επιστρέφει στο κατάστημά του. Ρωτάμε την υπάλληλο που μας εξυπηρετεί εάν πρόκειται για τον κύριο της τηλεόρασης και απαντά θετικά. Δυστυχώς δεν λάβαμε την ίδια απάντηση όταν της συστηθήκαμε και της εκφράσαμε το ενδιαφέρον να υποβάλλουμε στον επιχειρηματία ορισμένες ερωτήσεις για τις ανάγκες του ρεπορτάζ. Η αλήθεια είναι βέβαια πως και στο παρελθόν, ο άνθρωπος που φιγουράρει για ώρες στους τηλεοπτικούς μας δέκτες, αρνήθηκε να κάνει δηλώσεις παρά τις συνεχείς οχλήσεις της «Κ», όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα περισσότερα ΜΜΕ.
Ο ίδιος ακούει στο όνομα… αυτοδημιούργητος! Βέρος Θεσσαλονικιός, μεγάλωσε στους Αμπελόκηπους, σήμερα μένει στο κέντρο ενώ η οικογένειά του διαθέτει σπίτι στο Ωραιόκαστρο. Οι περισσότεροι καταστηματάρχες μιλούν με τα καλύτερα λόγια για αυτόν και τον πατέρα του, που στο ίδιο σημείο όπου σήμερα βρίσκεται οι σίτες και τα σιουτέν στο παρελθόν πουλούσε παιδικά ρούχα. Όπως εξηγούν «το άνοιγμα των κινέζικων καταστημάτων έφερε πτώση στις πωλήσεις και το λουκέτο ήταν αναπόφευκτο». Έκτοτε το κατάστημα άνοιξε ως… πολυτελές εστιατόριο και στη συνέχεια έγινε σαντουϊτσάδικο, όχι όμως για πολύ. Βλέπετε η απήχηση της επιχείρησης στον κόσμο δεν ήταν η αναμενόμενη, παρά την ακριβή επένδυση του πατέρα Τζιώτζιου.
Τα διάσημα προϊόντα
Και μετά ήρθε το… telemarketing. Η εκδίκηση στους Κινέζους που οδήγησαν σε «λουκέτο» τη βιοτεχνία ήρθε από την… Κίνα, όπως τουλάχιστον αποδεικνύει ο αναγραφόμενος στις συσκευασίας των προϊόντων που προμηθεύεται ο κ. Τζιώτζιος, τόπος παρασκευής τους. Πρώτα η οζονοθεραπεία, ακολούθησε το πιεσόμετρο που μιλούσε ελληνικά. Σειρά πήραν οι μπάλες πλυσίματος της οποίες μάλιστα προωθούσε η παρουσιάστρια Βίκυ Χατζηβασιλείου, τα σουτιέν και τώρα η σίτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» η επιλογή των προϊόντων αποφασίζεται σε κεκλεισμένων των θυρών σύσκεψη μεταξύ του πατέρα, του Στέλιου και του αδερφού του και με κριτήριο την… πραμάτεια του απέναντι telemarketing. Αν δηλαδή μπορεί να βρεθεί παρόμοιο προϊόν σε πιο προνομιακή τιμή. Στη συνέχεια «τραβιέται» ένα ερασιτεχνικό βίντεο συνήθως με πρωταγωνιστή τον ίδιο το νεαρό επιχειρηματία και μερικές φορές κάποιον από τους περίπου ογδόντα υπαλλήλους του, όπως έγινε στο… διάσημο σουτιέν! Ακολουθούν «δοκιμαστικές» ημέρες προβολής στα μεγάλα κανάλια, και αν τα τηλέφωνα είναι πολλά τότε συνεχίζεται! Σύμφωνα με πληροφορίες ο μέσος τζίρος των πωλήσεων καθημερινά αγγίζει πολλές χιλιάδες ευρώ. Για την προώθηση του προϊόντος «εκμεταλλεύεται» την ίδια την επικαιρότητα, όπως για παράδειγμα γίνεται με τις «έξυπνες σίτες», τα κουνούπια και τον ιό του δυτικού Νείλου.
Μόνο στα «μεγάλα» κανάλια
Αντικείμενο σχολιασμού έχει γίνει και το γεγονός πως η επιχείρησή του διαφημίζεται στα μεγάλα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας και μάλιστα με διαφημιστικά μηνύματα που ξεπερνούν τα τέσσερα λεπτά, την ώρα που η αγορά τηλεοπτικού χρόνου εξακολουθεί να παραμένει υψηλή. «Εδώ στα τοπικά κανάλια δεν μπορούμε να δώσουμε διαφήμιση γιατί το ποσό είναι μεγάλο φανταστείτε τι γίνεται στα μεγάλα» αναφέρει από την πλευρά του άλλος επιχειρηματίας.
Τι λένε οι «γείτονες»
Πάντως, οι καταστηματάρχες της περιοχής βλέπουν θετικά τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του κ. Τζιώτζιου θεωρώντας πως «δίπλα στο βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα». Ο Γιώργος Νικολόπουλος, ιδιοκτήτης καταστήματος ρούχων επισημαίνει ότι «η κίνηση στη γειτονιά έχει ανεβεί. «Καθημερινά περνάει κόσμος από την πόρτα και μας ρωτάνε που είναι το νούμερο 12» τονίζει από την πλευρά του άλλος καταστηματάρχης, ο Γιάννης Σιμιτσής. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, λίγοι είναι αυτοί που ξέρουν το συγκεκριμένο επιχειρηματία, ενώ ο ίδιος τονίζει ότι δεν έχει δει άνοδο στην κίνηση των καταστημάτων από το τεράστιο ενδιαφέρον που έχει προκύψει για τα προϊόντα του κ. Τζιώτζιου.
Ο Γιάννης Παπαδόπουλος, συνταξιούχος βιοτέχνης και από τους παλαιότερους επιχειρηματίες στην περιοχή, γνωρίζει τον επιχειρηματία από τότε που είχε ανοίξει τη βιοτεχνία παιδικών ρούχων ο πατέρας του κ Τζιώτζιου, Κώστας. «Η δραστηριότητα που ανέπτυξε τα τελευταία χρόνια ο Στέλιος είναι ωφέλιμη και για τις άλλες επιχειρήσεις», τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος, που διατηρούσε τη βιοτεχνία του δίπλα στο κατάστημα του κ. Τζιώτζιου. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια ενοικιάζει το χώρο του στον επιχειρηματία, όπου έχει εγκαταστήσει το «χρυσοφόρο» όπως αποδείχθηκε τηλεφωνικό του κέντρο, όπου πέφτουν βροχή καθημερινά οι παραγγελίες. «Ο Στέλιος ήταν ο πρώτος που ήρθε στη γειτονιά με πανάκριβο σπορ αμάξι», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, ενώ δεν παραβλέπει να τονίσει ότι πριν γίνει οικογενειάρχης ήταν ο γόης της περιοχής.
Πρόστιμα
Στο μεταξύ, τα πρόστιμα για τα προϊόντα που πουλά πέφτουν… βροχή! Στις 2 Νοεμβρίου του 2011, επιβλήθηκαν από τη συγκεκριμένη Γενική Γραμματεία, πρόστιμα ύψους 60.000 ευρώ, για τη συσκευή που τροφοδοτούσε με όζον το πόσιμο νερό, ενώ ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων ζήτησε την απαγόρευση της εν λόγω διαφήμισης. Λίγους μήνες αργότερα, έγινε γνωστό πως οι «μπάλες πλυσίματος»… δεν έπλεναν! Μετά από καταγγελίες πολιτών, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών απηύθυνε ερώτημα στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στις 30 Μαΐου 2012, η εν λόγω υπηρεσία αποφάνθηκε, επιβεβαιώνοντας τη μη αξιοπιστία του συγκεκριμένου προϊόντος.
Δείτε τις φωτογραφίες από το μαγαζί του νούμερου… 12
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.