Δείγμα της αλλαγής της κοινωνίας και ως εκ τούτου και του
λεξιλογίου που χρησιμοποιούμε είναι η απώλεια πολλών λέξεων τόσο από τα
γραπτά του Τύπου όσο και από τους καθημερινούς μας διαλόγους.
Αυτό διαπιστώθηκε σε έρευνα που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ για τις 2.500 λέξεις που χρησιμοποιούμε συχνότερα, ώστε να γίνει σύγκριση με αντίστοιχη μελέτη, η οποία είχε πραγματοποιηθεί πριν από 50 χρόνια για την αγγλική γλώσσα.
Σύμφωνα, με τα ευρήματα της έρευνας η σεμνότητα κι οι τζέντλεμαν χάθηκαν.... ανεπιστρεπτί από το λεξιλόγιό μας και αντικαταστάθηκαν από τις λέξεις: σεξ, ταινίες, υποθήκη και celebrities.
Οι γλωσσολόγοι του Πανεπιστημίου διεπίστωσαν επίσης ότι ο γάμος, η παιδική ηλικία, ο Θεός και η θρησκεία είναι πλέον... παλιακές, ενώ ακλόνητη παρέμεινε η λέξη Χριστούγεννα.
Υποχώρησε η λέξη άντρας
Εκπληκτική είναι η επιρροή της ισότητας των δύο φύλων στο λεξιλόγιό μας, καθώς η λέξη άντρας υποχώρησε 62 θέσεις (105η στη λίστα), ενώ η λέξη γυναίκα ανέβηκε 34 θέσεις (198η), η οικογένεια κέρδισε 55 θέσεις (216η).
Το «κινητό», το «internet», το «CD» εισέβαλαν στη ζωή και στους διαλόγους μας όπως και οι λέξεις: «άτομο», «κλίμα», «βίντεο», «τεχνολογία», «ναρκωτικά», «κείμενο», «online», «υπολογιστής», «τηλεόραση», «κίνηση», «καρκίνος», «e-mail », «περιβάλλον»
iefimerida.gr
Αυτό διαπιστώθηκε σε έρευνα που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ για τις 2.500 λέξεις που χρησιμοποιούμε συχνότερα, ώστε να γίνει σύγκριση με αντίστοιχη μελέτη, η οποία είχε πραγματοποιηθεί πριν από 50 χρόνια για την αγγλική γλώσσα.
Σύμφωνα, με τα ευρήματα της έρευνας η σεμνότητα κι οι τζέντλεμαν χάθηκαν.... ανεπιστρεπτί από το λεξιλόγιό μας και αντικαταστάθηκαν από τις λέξεις: σεξ, ταινίες, υποθήκη και celebrities.
Οι γλωσσολόγοι του Πανεπιστημίου διεπίστωσαν επίσης ότι ο γάμος, η παιδική ηλικία, ο Θεός και η θρησκεία είναι πλέον... παλιακές, ενώ ακλόνητη παρέμεινε η λέξη Χριστούγεννα.
Υποχώρησε η λέξη άντρας
Εκπληκτική είναι η επιρροή της ισότητας των δύο φύλων στο λεξιλόγιό μας, καθώς η λέξη άντρας υποχώρησε 62 θέσεις (105η στη λίστα), ενώ η λέξη γυναίκα ανέβηκε 34 θέσεις (198η), η οικογένεια κέρδισε 55 θέσεις (216η).
Το «κινητό», το «internet», το «CD» εισέβαλαν στη ζωή και στους διαλόγους μας όπως και οι λέξεις: «άτομο», «κλίμα», «βίντεο», «τεχνολογία», «ναρκωτικά», «κείμενο», «online», «υπολογιστής», «τηλεόραση», «κίνηση», «καρκίνος», «e-mail », «περιβάλλον»
iefimerida.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.