ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: flickr.com |
"Μετά από το περυσινό μου άρθρο
σχετικά με τους λόγους που έχω από καιρό αποφασίσει ότι η Ελλάδα δεν
μου ταιριάζει ως χώρα διαμονής, πήρα και εξακολουθώ να παίρνω
απαντήσεις-αφορισμούς σχετικά με το πώς είμαι υπερευαίσθητη και δειλή,
που δεν έμεινα να πολεμήσω, που δεν άντεχα τις βρισιές, τη μικροπρέπεια
και την έλλειψη παιδείας των γύρω μου.
Ωραία
λοιπόν, ας δεχτούμε για λίγο ότι εγώ είμαι το πρόβλημα και όχι οι γύρω
μου - ας δεχτούμε ότι η σωστή αντιμετώπιση θα ήταν να αρχίσω κι εγώ να
απαντάω στους ανάγωγους ανάγωγα, στους προπετείς με βρισιές, στους
προσβλητικούς με βωμολοχίες ή με υπεροψία. Μήπως τότε δεν θα είχα πια
προβλήματα στη χώρα μας;
Σήμερα μιλούσα με μια φίλη αγαπημένη,
που δυστυχώς για εκείνη έχει μείνει πίσω στην Ελλάδα να "παλεύει"
ενάντια σε νοοτροπίες, ανεργία, απάνθρωπες συμπεριφορές και άλλα πολλά.
Μου διηγήθηκε λοιπόν ότι το πρωί, ενώ ήταν στο αυτοκίνητο με το δύο ετών
παιδί της την πήρε ένας ταξιτζής από πίσω, με βρισιές και απειλές. Μη
με ρωτήσετε τι έκανε για να τον εκνευρίσει τόσο, αυτό δεν έχει καμία
σημασία - εκτός κι αν πιστεύετε ότι υπάρχει κάτι που να δικαιολογεί τον
εκφοβισμό μίας μάνας με ένα παιδί σε οποιαδήποτε πολιτισμένη κοινωνία.
Την σταμάτησε λέει κιόλας για να την εκφοβίσει καλύτερα. "Τα
χρειάστηκα", μου είπε. "Είχα και το παιδί μαζί, δεν ήξερα τι να κάνω. Να
πάω στην αστυνομία;"
Τι θα σου κάνει γλυκιά μου η αστυνομία;
Θυμάσαι, αγαπημένη μου φίλη, όταν σε δάγκωσε το λυκόσκυλο του γείτονα;
Που ενστικτωδώς έβαλες το μπράτσο σου μπροστά στο λαιμό σου, και αυτό
μάλλον σου έσωσε τη ζωή - το σκυλί πήγαινε για το φονικό χτύπημα, και
βρήκε ευτυχώς το μπράτσο αντί για την καρωτίδα σου. Τι έγινε με αυτήν
την ιστορία; Ο γείτονας, που ατάραχα άδειαζε το πορτ-μπαγκάζ του λίγα
μέτρα δίπλα, δεν κούνησε το δαχτυλάκι του. Όταν σε άφησε το σκυλί πήγες
στον ιατροδικαστή, ο οποίος σου είπε ότι είχες τύχη βουνό. Πήγες και
στην αστυνομία, έκανες μήνυση. Από τότε φοβάσαι κάθε φορά που περνάς
μπροστά από το σπίτι του. Το μπράτσο σου, χρόνια μετά, ακόμα "τραβάει",
και μάλλον δε θα αναρρώσει ποτέ πλήρως - τα δόντια του σκύλου μπορούν να
κάνουν μεγάλη ζημιά. Τιμωρήθηκε κανείς;
Επιστρέφουμε στα δικά μου. Ναι λοιπόν,
είμαι αδύναμη, δειλή, υπερευαίσθητη. Για πείτε μου λοιπόν, τι ακριβώς
κάνει κανείς όταν απειλείται η σωματική του ακεραιότητα, ως "αδύναμο"
μέλος της κοινωνίας; Μη μου πείτε και τώρα ότι είμαι "πριγκιπέσα". Μήπως
για να επιβιώσουμε στην Ελλάδα πρέπει να πάμε στα γυμναστήρια, να
μάθουμε πολεμικές τέχνες και να κυκλοφορούμε με ένα ντόπερμαν και με ένα
όπλο; Ή μήπως η Ελλάδα έχει χώρο μόνο για αυτούς με σωματική δύναμη,
για τους χρυσαυγίτες με τα μπράτσα που μπορούν - στην ευνομούμενη
κοινωνία μας - να πλακώνουν στο ξύλο κατά βούληση; Η φίλη μου
εξακολουθεί - τώρα που γράφω το κείμενο - να μου στέλνει μηνύματα
λέγοντάς μου ότι ο δίχρονος γιος της δεν ξεκολλάει από πάνω της γιατί
έχει φοβηθεί πολύ τον κακό άντρα που τους απειλούσε όταν ήταν "στο
βου-βου".
Και όχι, δεν υπερβάλλω όταν σας λέω ότι
στη Γερμανία, όπου ευτυχισμένα ζω εδώ και χρόνια, αυτά τα πράγματα δεν
συμβαίνουν. Δεν αισθάνεται ο καθένας ότι έχει το δικαίωμα να ξεφορτώνει
τα κόμπλεξ και τα νεύρα του πάνω στα κεφάλια μικρόσωμων γυναικών και
μικρών παιδιών. Δεν μπορεί καθένας να αμολάει το σκύλο-δολοφόνο του και
όποιον πάρει ο χάρος. Δεν εκφοβίζει μικρά παιδιά, δε σε πετάει έξω από
το μαγαζί γιατί δεν του άρεσε η φάτσα σου, δε σου μιλάει στον ενικό
έτσι, επειδή εμείς "είμαστε έξω καρδιά λαός" - παίρνοντας ταυτόχρονα και
όλες τις ελευθερίες που ο ενικός υποννοεί, δε σε θεωρεί φιλαράκι με το
που είπατε δυο κουβέντες, δεν κοιτάζει να σε εκμεταλλευτεί με την
παραμικρή ευκαιρία. Ξαναλέω, και θα το λέω ώσπου να μαλλιάσει η γλώσσα
μου: είναι θέμα γενικότερης παιδείας και νοοτροπίας! Εδώ στη
Γερμανία, ναι, ακόμα και εδώ, ξέρετε πόσοι Έλληνες πέφτουν θύματα
εκμετάλλευσης από - το μαντέψατε - Έλληνες; Ανθρώπους που τους έχουν στα
μαγαζιά τους να δουλεύουν με τον κατώτατο μισθό, και δεν τους δίνουν
ρεπό για να μπορέσουν να μάθουν τη γλώσσα. Γιατί αν μάθουν τη γλώσσα
ίσως φύγουν από το μαγαζί και βρουν καλύτερη δουλειά, όχι τη δουλειά των
800 ευρώ.
Πριν λίγο καιρό άκουσα από γνωστό μου
ζευγάρι ότι χρειάστηκε να δώσουν "μίζα" στον ιδιοκτήτη για να τους
επιτρέψει να νοικιάσουν ένα διαμέρισμά του. Ναι, ο ιδιοκτήτης ήταν
Έλληνας, και οι νοικάρηδες επίσης. Παίρνουμε τη νοοτροπία μας μαζί μας
όπου κι αν πάμε. Και έτσι γίνεται πλέον φανερό γιατί οι Έλληνες
ιδιοκτήτες στη Γερμανία νοικιάζουν διαμερίσματα κυρίως σε Έλληνες.
Ίσως θα σας φανεί ότι δεν αγαπάω τη χώρα
μου. Κάθε άλλο! Τη λατρεύω την Ελλάδα. Την αγένεια όμως, την
εκμετάλλευση, τον κομπλεξισμό, τη διαφθορά, την αναξιοκρατία, όπου ο
εργοδότης σε πετάει στο δρόμο για να προσλάβει τη γκόμενά του, το δίκαιο
της ζούγκλας στην τελική, το δίκαιο του ισχυρού, αυτά τα πράγματα που
δυστυχώς έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της νοοτροπίας μας, να, αυτά
δεν αγαπώ καθόλου. Και δυστυχώς αυτά τα πράγματα δεν είναι πταίσματα.
Κάνουν την επιβίωση στη χώρα μας πλέον αδύνατη - εκτός κι αν μπεις κι
εσύ στο τρυπάκι να εφαρμόζεις όλα αυτά τα οποία μέχρι χθες κατέκρινες.
Κλείνω λέγοντας ότι γνωρίζω πως θα μου
πείτε πάλι για τον ήλιο και τη θάλασσα. Γι' αυτό σας βάζω κι εγώ μια
φωτογραφία με ήλιο και λίμνη. Καλά μπάνια σας εύχομαι!
Ιωάννα
antikleidi.wordpress.com
Είναι πολύ νωρίς για να πεις ότι δεν θα ξαναγυρίσεις στον τόπο σου.Σε λίγο καιρό θα σε πιάσει η νοσταλγία και όσο και να το παλεύεις δε θα το νικήσεις γιατί και να μείνεις εκεί θα μείνεις με τ'όνειρο του γυρισμού.Κάποια στιγμή θα θυμηθείς τα λόγια μου....
ΑπάντησηΔιαγραφήGiati kathe fora prepei na mas prizeis ta arxidia olo grinia grinia k grinia ti pas na apodeixeis? afoy soy aresei i germania k oi germanoi katse ekei k min mas ta prizeis pio to noima kathe xrono na grafeis ola ayta poion pas na peiseis ? katse ekei k xefortosoy mas k ase ta parapona k tis grinies k katse se mia xora xeni me antra xeno na vrizeis tin xora soy k tin koultoura soy k na min se sevete kaenis giati an de sevese poia eise k apo poy eise sigoura o allos den tha se sevastei
ΑπάντησηΔιαγραφήto poly pater imon to variete k o theos to diavasame to persino arthro k irthes pali gia deytero gyro den peitheis kanena ama esy psaxneis dikaiologies gia na peiseis ton eayto soy oti kala ekanes k efyges toylaxiston min prizeis k emas toys allous k min pas na mas apodeixeis k emas tipota !! pigers germania k kathe xrono olokliro arthro gia tin ellada k toys ellines giati asxoleise afoy den soy aresei? katse ekei k sopase (gia na min po skase) poly grinia k mirla re paidaki moy
ti synexizeis k asxoleise me emas toys agroikous katse ston politismo ton nazi afoy eise eyxaristimeni ti mas pselneis synexeia !! mia fora to ekanes k oloi sta epsallan tora ante pali ta idia
aaa olo me sena tha asxoloumaste katse ekei me toys apsixous germanous robot me ton kolokairo moy olo kryo kanei me tin koinoni toys ypodeigma poy se ena parko an peraseis k xtypan mia gynaika i tin listeyoyn kaneis den anakateyete k pernane oloi anenoslitoi k soy lene "den einai diki moy douleia" k na min po gia tis germanikes oikogeneies poy enas germanos moy eipe kerase me mia mpyra k tha se afiso na pid****xeis 14 xronon tin adelfi moy, poy 15 xronon toys petane exo sto xioni apo to spiti oi goneis toys giati den plirosane to "noiki" stoys goneis toys !!!
telos me tin plisi egkefaloy poy prospatheis na mas kaneis k na mas apodeixeis kati den peitheis kanenan opos eipa kaste na zeis sta oneira k exe tin pseydaisthisi oti eise eytixismeni k oti kala ekanes poy efyges poso ftoxi to pneymati eise k isxyrognomon episis
ayta
Asianwatcher είδα το ίδιο σχόλιο-σεντόνι με γκρίκλις σε άλλο blog. Τόσο τεμπέλης πιά; Ή έχεις βάλει στόχο να εξολοθρεύσεις τα ελληνικά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ όχι φίλε ρώτα την Ιωάννα που δεν είναι πια πολύ Ελληνίδα είναι Ευρωπαία ψηλομύτα τώρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να το κάνεις; Είμαστε ένας λαός απολίτιστος που έχει το θράσος να λέει ότι "Αααα...εμείς οι Έλληνες δώσαμε τα φώτα στον Κόσμο". Έχουμε απολίτιστη νοοτροπία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανεις λάθος φίλε γιατι έτσι ειναι, διάβασε ιστορία μαθηματικά κ διαβασε σε ποιά γλώσσα βασίζονται πολλές σύγχρονες
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά καλα ολα αυτα κ το παρελθόν αλλα κ το τώρα μετράει κ ετσι ΜΑΣ καταντήσανε.
Όσο γιαυτο που λες οτι λέμε το λένε οι άλλοι για εμας
καλό σου βράδυ
Φίλε Asiawatcher, τον πολιτισμό και την νοοτροπία την δημιουργείς. Δεν αρκει να επικαλείται κανείς τους προγόνους. Θεωρείται αφελές να έχει κανείς τριτοκοσμική νοοτροπία στην σύγχρονη Κοινωνία-Ευρώπη και να μιλά, ταυτόχρονα, για αρχαίο πολιτισμό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα θα σου πω: Στον τέλος του 2ου Παγκόσμιου Πολέμου, η Γερμανία ήταν ένα απέραντο χωράφι (διαλυμένη ολοσχερώς κυριολεκτικά) και κατάφερε σε μερικά χρόνια να είναι 5 κλάσεις πιο πάνω από την Ελλάδα. Τι λέμε τώρα!!!
Συμφωνώ ότι η ιστορία, μαθηματικά είναι χρήσιμες αλλά πηγάζουν από μια ΑΡΧΑΙΑ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ κοινωνία. Η σύγχρονη Ελλάδα έχει μια απολίτιστη νοοτροπία. Δεν λέω ότι "καλά να πάθουμε και να ζει κανείς στην Ελλάδα σαν σκατά", αλλά όταν από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα, το παίζει ο μέσος έλληνας ως "μάγκας", τότε το επιχείρημα του "Αρχαίου Πολιτισμού" παύει να υφίσταται!
Διαφωνώ μερικώς στο ότι ΜΑΣ καταντήσανε. Θεωρώ ότι ναι μεν έτσι μας καταντήσανε αλλά θέλαμε και εμείς να μας καταντήσουνε έτσι! (Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι διανέμω ίσες και όμοιες τις ευθύνες). Αυτό που λέω με λίγα λόγια είναι ότι στο εξωτερικό έχει πολλά θετικά πράγματα (αλλά και αρνητικά) που θα τα ζήλευε ο μέσος Έλληνας και για να τα φτάσει και να απολαμβάνει τα ωφέλη, οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του, να δεχτεί την κριτική και να αφομειώσει τα θετικά άλλων κοινωνιών.