Τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχει συμβεί κάτι απίστευτο. Τους δέκτες μας έχουν μονοπωλήσει εικόνες καταστροφής από ατυχήματα τραίνων, λεωφορείων είτε αεροπλάνων.
Από την πτώση αεροπλάνου στο Σαν Φρανσίσκο με 2 νεκρούς και 168 τραυματίες στις 6 Ιουλίου, στον εκτροχιασμό του τραίνου στην Ισπανία στις 25 Ιουλίου όπου και οδήγησε στον θάνατο 78 επιβάτες και τραυμάτισε σοβαρά 130, στο λεωφορείο στα νότια της Ιταλίας, με 38 νεκρούς αλλά και παράλληλα μέσα στην ίδια μέρα την μετωπική σύγκρουση τρένων στην Ελβετία με έναν νεκρό και τρεις τραυματίες.
Τι έγινε ξαφνικά και τα θεωρητικά πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς ξεκίνησαν να φιγουράρουν στις πρώτες «σελίδες» έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων; Ποια είναι επικίνδυνα και ποια όχι; Ας ρίξουμε μια ματιά στα στοιχεία.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Σιδηροδρόμων, που συλλέγει πληροφορίες για ατυχήματα τραίνων στην Ευρώπη, λιγότεροι από 2000 άνθρωποι πέθαναν σε δυστυχήματα τρένων το 2011, κατά 2.371 θανάτους λιγότερο από το 2006 και δεδομένου ότι το 94% των θανάτων αυτών δεν ήταν επιβάτες αλλά επί το πλείστον τρίτα πρόσωπα πέραν του τραίνου, όπως παραβάτες.
Θάνατοι από τρένο σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Έκθεσης Σιδηροδρόμων:
Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα όσον αφορά τα αίτια των δυστυχημάτων στους σιδηροδρόμους, ανέφεραν ότι το 80% των ατυχημάτων είχαν εξωτερικά αίτια πέραν των τραίνων, μεταξύ των οποίων παραβάσεις, ύπαρξης οχημάτων στις σιδηροδρομικές γραμμές, 15% ανέφεραν ανθρώπινα αίτια, 8% ύπαρξη πεζών, 6% ύπαρξη προβλημάτων στα υποσυστήματα ενώ το 1% καιρικά φαινόμενα.
Οι στατιστικές όσον αφορά την ύπαρξη αεροπορικών δυστυχημάτων από την άλλη, δείχνει ακόμα πιο σπάνια αεροπορικά ατυχήματα. Μάλιστα από τους 809 θανάτους το 2006 τα στατιστικά δείχνουν μόλις 369 για το 2012.
Όσον αφορά την Ευρώπη και τα στοιχεία της Eurostat το 2009 παρατηρήθηκαν στους σιδηροδρόμους 1.428 νεκροί μειωμένα κατά 119 θύματα σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Από τον συνολικό αριθμό ανθρώπων που σκοτώθηκαν το 2009 ένας στους 20 ήταν επιβάτες ή προσωπικό του σιδηροδρομικού δικτύου και τα 2/3 δηλαδή το 63% ήταν ατυχήματα που αφορούσαν τρίτα αίτια. Τέλος, η Eurostat αναφέρει ότι στην Ευρώπη την πρωτιά στα ατυχήματα έχουν η Γερμανία και Πολωνία με 185 νεκρούς για το 2009 η πρώτη και 365 η δεύτερη.
Στα αεροπορικά δυστυχήματα δεν υπάρχει κάποια σταθερή πορεία εξαιτίας του χαμηλού αριθμού των δυστυχημάτων κάθε χρόνο και του υψηλού αριθμού νεκρών που συνεπάγεται όμως ένα δυστύχημα.
Η πλειοψηφία πάντως των ανθρώπων επιλέγει το τρένο περισσότερο από το αεροπλάνο ως μέσο μεταφοράς. Το συμπέρασμα είναι ότι τα τρένα, έχουν πιθανώς περισσότερα ατυχήματα από τα αεροπλάνα κάθε χρόνο, αλλά και τα δύο όπως αποδεικνύουν τα αποτελέσματα θεωρούνται από τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς παρά την πρόσφατη συρροή άτυχων γεγονότων.
koolnews.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.