Ήταν το κύριο μέσο μεταφοράς κατά την κατοχή
Τα γκαζοζέν ήταν συσκευές που παρήγαν καυσιμο αέριο με πυρόλυση από τη θέρμανση ξύλων . Για τη θέρμανση των ξύλων χρησιμοποιούνταν άλλα ξύλα. Το αέριο αυτό στη συνέχεια καιγόταν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρας συνήθως χωρίς μετατροπές, μόνο μικρότερη απόδοση)) όπως π.χ. στα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα σήμερα που έχουν έτοιμο υγροποιημένο αέριο σε δεξαμενές.
Στην κατοχή έπρεπε να ανάψουν φωτιά κάτω από το "καζάνι" που περιείχε ξύλα, να περιμένουν να ξεσταθούν τα ξύλα και να αρχίσουν να βγάζουν αέριο και στη συνέχεια να ξεκινήσουν την μηχανή του οχήματος. Αναφέρονται στην κατοχή ακόμη και αεριοκίνητες μοτοσυκλέτες με συσκευές γκαζοζέν.
Στα χρόνια της κατοχής 1941 - 1944 σηματοδοτήθηκαν: Από το αγκομαχητό των περιβόητων γκαζοζέν που κινούνταν με μεγάλο θόρυβο και πολύ καπνό και είχαν μια έντονη μυρωδιά από την κακή καύση των πτωχών αερίων.
to-paliatzidiko
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.