Η φωτογράφος Tanja Hollander έχει συγκεντρώσει στο Facebook προφίλ της περίπου 700 “φίλους”, τους περισσότερους εξ αυτών δεν έχει γνωρίσει ποτέ από κοντά. Πράγμα το οποίο ισχύει και για τους περισσότερους χρήστες του κοινωνικού μέσου άλλωστε.Ποια είναι η Tanja Hollander, η φωτογράφος που αποφάσισε να κάνει τα πάντα για να γνωρίσει από κοντά όλους τους “ηλεκτρονικούς” της φίλους, έναν προς έναν;
Πλέον η ίδια αποφάσισε να κάνει το μεγάλο ατόπημα και να συναντήσει όλους τους διαδικτυακούς της φίλους, έναν προς έναν και να τους φωτογραφίσει στα πλαίσια του νέου της project που τιτλοφορείται “Are You Really My Friend?”. Το πλάνο της άρχισε σαν ιδέα την πρωτοχρονιά του 2010, όταν μιλούσε με έναν φίλο της που υπηρετούσε στο Αφγανιστάν και με ακόμα έναν που βρισκόταν στη Τζακάρτα.
Όπως δηλώνει, σκέφτηκε ότι η ζωή της μέχρι σήμερα βρισκόταν ανάμεσα στην πραγματική και την ψηφιακή εκδοχή της. Και στους δύο τομείς είχε αναπτύξει φιλίες, με τη διαφορά ότι πολλοί από τους ψηφιακούς της φίλους δεν είχαν μέχρι τώρα εισέλθει στην face to face επικοινωνία – σχέση μαζί της.
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, από το 2011 μέχρι το καλοκαίρι του ’13, έχει καταφέρει να ταξιδέψει σε πολλές γωνιές του πλανήτη και να φωτογραφίσει περίπου 300 από τους 678 της φίλους στο Facebook.
Οι συναντήσεις γίνονταν στα σπίτια των ανθρώπων που μιλούσε για καιρό, κατόπιν αιτήματος της για επίσκεψη και αφού τους είχε εξηγήσει το πλάνο της.
“Αυτό που στην αρχή φάνταζε όνειρο και προσωπικό ντοκιμαντέρ καταγραφής της “φιλίας” στην εποχή των social media, έγινε για μένα μια προσπάθεια εξερεύνησης της αμερικανικής κουλτούρας και της πολυπολιτισμικότητας”, δήλωσε η ίδια στο “Features Shoot”. Οι περισσότεροι άλλωστε facebook friends της, είναι από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
- Δείτε τη φωτογράφο να μιλάει για την εμπειρία της στο TEDx:
Tanja Hollander από CDemo83
“Ξεκινώντας το ταξίδι μου ήμουν κυνική και πεπεισμένη ότι δεν θα πάει πολύ καλά. Στη συνέχεια, αποφάσισα πλέον να ξεκινάω τις σχέσεις μου από εδώ και στο εξής, από θετική βάση και να είμαι έτοιμη να λέω περισσότερα “ναι”, συμπληρώνει.
- Με αεροπλάνα και βαπόρια
Για να φέρει εις πέρας το μεγαλόπνοο σχέδιο της, χρηματοδότησε τα ταξίδια της μέσω crowd fundng*. Χρησιμοποίησε πλοία, αεροπλάνα, τρένα, φορτηγά, λεωφορεία, αυτοκίνητα, περπάτησε αρκετά και βρέθηκε στις περισσότερες πολιτείες των Η.Π.Α.
Κρατώντας σημειώσεις που ανέβαζε τακτικά στο προσωπικό της site, ανέφερε ότι τελικά το ταξίδι, ήταν μια μεγάλη διαδρομή στον μέσα κόσμο της, ένα ταξίδι ανακάλυψης του εαυτού της.
“Με μεγάλη μου έκπληξη και χαρά, είδα αγνώστους να ανοίγουν τις πόρτες των σπιτιών τους για μένα, να μου χαμογελούν, να θέλουν να με γνωρίσουν καλύτερα”, αναφέρει.
*Το crowd funding είναι μια νέα μορφή χρηματοδότησης το οποίο αποδίδεται στα ελληνικά ως “χρηματοδότηση από το πλήθος”.
Αν και λειτουργεί εδώ και λίγα χρόνια, καταγράφει ήδη εντυπωσιακές ιστορίες επιτυχίας για χιλιάδες εμπνευσμένους σχεδιαστές, επιχειρηματίες, καλλιτέχνες, φιλανθρωπικές οργανώσεις, εμπόρους, ακόμη και γεωργούς, που κατάφεραν να κάνουν την ιδέα τους πράξη χάρη στις μικρές επενδύσεις χιλιάδων χρηστών του Διαδικτύου.
Πρόκειται για μια ομαδική προσπάθεια κάποιον ατόμων που δικτυώνονται και ενώνουν τις δυνάμεις τους, συνήθως μέσω του internet,για να υποστηρίξουν προσπάθειες άλλων ανθρώπων ή οργανισμών.
Το crowd funding χρησιμοποιείται για να υποστηρίξει μια μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων όπως περίθαλψη από καταστροφές, δημοσιογραφία των πολιτών, υποστήριξη καλλιτεχνών από τους θαυμαστές τους, πολιτικές καμπάνιες, χρηματοδότηση startup εταιριών, ταινίες, ανάπτυξη ελεύθερου λογισμικού, νέες εφευρέσεις, και επιστημονική έρευνα. Είναι ένας τρόπος δηλαδή, για να μαζευτούν χρήματα για να γίνει κάποια ιδέα πράξη.
koproskyla.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.