Στις τρεις καλύτερες μπίρες του κόσμου φιγουράρει η κερκυραϊκή
Corfubeer, στο φετινό μεγαλύτερο διεθνές φεστιβάλ μπίρας στη Βρετανία.
Ψυχή της ζυθοποιίας ο ιδρυτής της Σπύρος Καλούδης, που όπως λέει, όση
και αν παράγει δεν φτάνει για να καλύψει τη ζήτηση. Η τεσσάρων ετών
εταιρεία γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη αδιαφορώντας για την κρίση.
Το δημοφιλές φεστιβάλ μπίρας International Real Ale Festival 2013 που διοργανώνει η μεγαλύτερη αλυσίδα pub της Βρετανίας Wetherspoon δεν έχει ανακοινώσει επισήμως τα αποτελέσματα αλλά οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν τον κ. Καλούδη ότι η Corfubeer είναι ανάμεσα στις πρώτες θέσεις.
Βραβείο και πρωτιά
Η Wetherspoon επέλεξε την Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία μεταξύ 50 ζυθοποιείων, ως ένα από τα 8 διεθνή ζυθοποιία που φιλοξένησε για να προσφέρει την μπίρα τους στους χιλιάδες επισκέπτες του με στόχο να τη δοκιμάσουν και να τη βαθμολογήσουν. Οι καταναλωτές δοκιμάζουν για 18 μέρες και σχολιάζουν τις μπίρες και καταγράφονται οι εντυπώσεις τους.
Η μπίρα του καλπάζει
«H Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία βρίσκεται στον Αρίλλα ένα μικρό χωριό στη Βόρεια Κέρκυρα και το ζυθοποιείο το φτιάξαμε με κέφι και αγάπη» αναφέρει ο κ. Καλούδης. Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω κρίσης το 2009 με παραγωγή 80.000 φιάλες μπίρας, 70.000 ευρώ τζίρο και τρεις εργαζόμενους. Η παραγωγή της το 2012 έφτασε τις 500.000 φιάλες, και ο τζίρος εκτοξεύθηκε στα 500.000 ευρώ. «Φέτος πραγματοποιήσαμε επενδύσεις για να αυξήσουμε την παραγωγή και να ανταποκριθούμε στη ζήτηση και προβλέπουμε η παραγωγή μας και οι πωλήσεις μας να είναι αυξημένες κατά 30%» συμπληρώνει ο κ. Καλούδης. «Όσο παράγουμε τόσο πουλάμε. Η ζήτηση είναι πάντα μεγαλύτερη από την προσφορά γιατί δεν είμαστε μεγάλη βιομηχανία».
Οι τουρίστες ψάχνουν τα καλά τοπικά προϊόντα
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Corfubeer, η επιτυχία του ελληνικού προϊόντος κρύβεται στον τουρισμό, που αποτελεί κινητήριο δύναμη για την ελληνική μπίρα. «Οι τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα είναι 15-16 εκ. εκπαιδευμένοι καταναλωτές και απαιτητικοί. Αναζητούν τοπικά προϊόντα, διαφορετικά από αυτά των πολυεθνικών, φτιαγμένα με μεράκι τα οποία εκπροσωπούν τη χώρα μας. Χρειαζόμαστε ελληνικά προϊόντα με ελληνική ταυτότητα. Οι τουρίστες είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μας. Και οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να οργανωθούν, να παρουσιάζουν προϊόντα με ταυτότητα ώστε να έχουμε να προσφέρουμε ένα παζλ γεύσεων και να ενισχύσουμε το εμπόριο και την οικονομία».
Γερμανικά πρότυπα
Η ιδέα γεννήθηκε ύστερα από ένα ταξίδι σε χωριά της Γερμανίας, όπου οι μικρές ζυθοποιίες αποτελούν παράδοση. Ο Σπ. Καλούδης, κύριος μέτοχος της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, μαζί με τους Γ. Καλούδη, Κλ. και Β. Μουζακίτη αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους ζυθοποιείο στον Αρίλλα της Κέρκυρας. Η επένδυση έφθασε το ένα εκατ. ευρώ, από τα οποία το 16% (160.000 ευρώ) προήλθε από επιδότηση και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.
Φρέσκια μπίρα, αφιλτράριστη και απαστερείωτη
Επέλεξαν να παράγουν μπίρα φρέσκια, αφιλτράριστη και απαστερίωτη (real ale), αφού κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Επιπλέον αυτού του είδους οι μπίρες κάνουν θραύση στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Γερμανία υπάρχουν 2.000 ζυθοποιίες, 2.500 στην Αγγλία και πάνω από 3.000 στις ΗΠΑ.
«Οι μπίρες "real ale" αποτελούν ουσιαστικά την επιστροφή στην παράδοση», εξηγεί ο Σπ. Καλούδης. «Περιέχουν όλες τις θρεπτικές πρωτεΐνες των δημητριακών και τις ανεκτίμητες πολυφερόλες (απ' αυτές προέρχεται η φυσική θολότητα της φρέσκιας μπίρας). Αυτά τα συστατικά αφαιρούνται στις βιομηχανοποιημένες μπίρες μαζικής κατανάλωσης. Η φρέσκια μπίρα που παράγουμε περιέχει μόνο βύνη από κριθάρι, λυκίσκο, μαγιά και νερό. Επιπλέον, παράγεται με παραδοσιακό τρόπο: ζυμώνεται και ωριμάζει σε ειδικά ψυχόμενα τανκ, η ζύμωση γίνεται στους 15 βαθμούς και η ωρίμανση στον μείον ένα και διαρκεί τέσσερις εβδομάδες».
Φρέσκια μεν, ακριβή δε
Η φρέσκια κερκυραϊκή μπίρα έχει διάρκεια ζωής 45 μέρες και πρέπει να μεταφέρεται και να φυλάσσεται όπως ακριβώς το φρέσκο γάλα: σε ψυγείο. Για να ελεγχθούν η ποιότητα και οι συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης, η διακίνηση γίνεται αποκλειστικά με ψυγεία.
Ο παραδοσιακός τρόπος παραγωγής, ωστόσο, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος και η φρέσκια μπίρα φτάνει στα ράφια του σουπερμάρκετ σε τιμή 1,95-2,10 ευρώ ανά φιάλη 500 ml.
Ξανθιά και μαύρη
Η φρέσκια μπίρα της Corfu Beer παράγεται μέχρι στιγμής σε δύο τύπους: ξανθοκόκκινη με φρουτώδη γεύση και σκουρόχρωμη «μπίτερ μπράουν» με ελαφρά πικράδα και πολλά αρώματα. Το φετινό καλοκαίρι η εταιρεία διέθεσε 80.000 φιάλες, ενώ την ερχόμενη χρονιά προγραμματίζει να αυξήσει την παραγωγή της στις 500.000 φιάλες, ώστε να γίνει κερδοφόρα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της.
«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν κάνουμε επενδύσεις τέτοιου είδους στην Ελλάδα», λέει ο Σπ. Καλούδης. «Ο κόσμος αγκαλιάζει τις μικρές εταιρείες με υψηλής ποιότητας προϊόντα. Αυτό αποδείχθηκε στην περίπτωση της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας. Εύχομαι ο κάθε νομός, η κάθε περιοχή να έχει το δικό του ζυθοποιείο και πολλές τοπικές μπίρες. Είναι το πρώτο προϊόν στη χώρα μας με κατανάλωση εκατ. λίτρων...».
Το δημοφιλές φεστιβάλ μπίρας International Real Ale Festival 2013 που διοργανώνει η μεγαλύτερη αλυσίδα pub της Βρετανίας Wetherspoon δεν έχει ανακοινώσει επισήμως τα αποτελέσματα αλλά οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν τον κ. Καλούδη ότι η Corfubeer είναι ανάμεσα στις πρώτες θέσεις.
Βραβείο και πρωτιά
Η Wetherspoon επέλεξε την Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία μεταξύ 50 ζυθοποιείων, ως ένα από τα 8 διεθνή ζυθοποιία που φιλοξένησε για να προσφέρει την μπίρα τους στους χιλιάδες επισκέπτες του με στόχο να τη δοκιμάσουν και να τη βαθμολογήσουν. Οι καταναλωτές δοκιμάζουν για 18 μέρες και σχολιάζουν τις μπίρες και καταγράφονται οι εντυπώσεις τους.
Η μπίρα του καλπάζει
«H Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία βρίσκεται στον Αρίλλα ένα μικρό χωριό στη Βόρεια Κέρκυρα και το ζυθοποιείο το φτιάξαμε με κέφι και αγάπη» αναφέρει ο κ. Καλούδης. Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω κρίσης το 2009 με παραγωγή 80.000 φιάλες μπίρας, 70.000 ευρώ τζίρο και τρεις εργαζόμενους. Η παραγωγή της το 2012 έφτασε τις 500.000 φιάλες, και ο τζίρος εκτοξεύθηκε στα 500.000 ευρώ. «Φέτος πραγματοποιήσαμε επενδύσεις για να αυξήσουμε την παραγωγή και να ανταποκριθούμε στη ζήτηση και προβλέπουμε η παραγωγή μας και οι πωλήσεις μας να είναι αυξημένες κατά 30%» συμπληρώνει ο κ. Καλούδης. «Όσο παράγουμε τόσο πουλάμε. Η ζήτηση είναι πάντα μεγαλύτερη από την προσφορά γιατί δεν είμαστε μεγάλη βιομηχανία».
Οι τουρίστες ψάχνουν τα καλά τοπικά προϊόντα
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Corfubeer, η επιτυχία του ελληνικού προϊόντος κρύβεται στον τουρισμό, που αποτελεί κινητήριο δύναμη για την ελληνική μπίρα. «Οι τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα είναι 15-16 εκ. εκπαιδευμένοι καταναλωτές και απαιτητικοί. Αναζητούν τοπικά προϊόντα, διαφορετικά από αυτά των πολυεθνικών, φτιαγμένα με μεράκι τα οποία εκπροσωπούν τη χώρα μας. Χρειαζόμαστε ελληνικά προϊόντα με ελληνική ταυτότητα. Οι τουρίστες είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μας. Και οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να οργανωθούν, να παρουσιάζουν προϊόντα με ταυτότητα ώστε να έχουμε να προσφέρουμε ένα παζλ γεύσεων και να ενισχύσουμε το εμπόριο και την οικονομία».
Γερμανικά πρότυπα
Η ιδέα γεννήθηκε ύστερα από ένα ταξίδι σε χωριά της Γερμανίας, όπου οι μικρές ζυθοποιίες αποτελούν παράδοση. Ο Σπ. Καλούδης, κύριος μέτοχος της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, μαζί με τους Γ. Καλούδη, Κλ. και Β. Μουζακίτη αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους ζυθοποιείο στον Αρίλλα της Κέρκυρας. Η επένδυση έφθασε το ένα εκατ. ευρώ, από τα οποία το 16% (160.000 ευρώ) προήλθε από επιδότηση και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.
Φρέσκια μπίρα, αφιλτράριστη και απαστερείωτη
Επέλεξαν να παράγουν μπίρα φρέσκια, αφιλτράριστη και απαστερίωτη (real ale), αφού κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Επιπλέον αυτού του είδους οι μπίρες κάνουν θραύση στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Γερμανία υπάρχουν 2.000 ζυθοποιίες, 2.500 στην Αγγλία και πάνω από 3.000 στις ΗΠΑ.
«Οι μπίρες "real ale" αποτελούν ουσιαστικά την επιστροφή στην παράδοση», εξηγεί ο Σπ. Καλούδης. «Περιέχουν όλες τις θρεπτικές πρωτεΐνες των δημητριακών και τις ανεκτίμητες πολυφερόλες (απ' αυτές προέρχεται η φυσική θολότητα της φρέσκιας μπίρας). Αυτά τα συστατικά αφαιρούνται στις βιομηχανοποιημένες μπίρες μαζικής κατανάλωσης. Η φρέσκια μπίρα που παράγουμε περιέχει μόνο βύνη από κριθάρι, λυκίσκο, μαγιά και νερό. Επιπλέον, παράγεται με παραδοσιακό τρόπο: ζυμώνεται και ωριμάζει σε ειδικά ψυχόμενα τανκ, η ζύμωση γίνεται στους 15 βαθμούς και η ωρίμανση στον μείον ένα και διαρκεί τέσσερις εβδομάδες».
Φρέσκια μεν, ακριβή δε
Η φρέσκια κερκυραϊκή μπίρα έχει διάρκεια ζωής 45 μέρες και πρέπει να μεταφέρεται και να φυλάσσεται όπως ακριβώς το φρέσκο γάλα: σε ψυγείο. Για να ελεγχθούν η ποιότητα και οι συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης, η διακίνηση γίνεται αποκλειστικά με ψυγεία.
Ο παραδοσιακός τρόπος παραγωγής, ωστόσο, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος και η φρέσκια μπίρα φτάνει στα ράφια του σουπερμάρκετ σε τιμή 1,95-2,10 ευρώ ανά φιάλη 500 ml.
Ξανθιά και μαύρη
Η φρέσκια μπίρα της Corfu Beer παράγεται μέχρι στιγμής σε δύο τύπους: ξανθοκόκκινη με φρουτώδη γεύση και σκουρόχρωμη «μπίτερ μπράουν» με ελαφρά πικράδα και πολλά αρώματα. Το φετινό καλοκαίρι η εταιρεία διέθεσε 80.000 φιάλες, ενώ την ερχόμενη χρονιά προγραμματίζει να αυξήσει την παραγωγή της στις 500.000 φιάλες, ώστε να γίνει κερδοφόρα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της.
«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν κάνουμε επενδύσεις τέτοιου είδους στην Ελλάδα», λέει ο Σπ. Καλούδης. «Ο κόσμος αγκαλιάζει τις μικρές εταιρείες με υψηλής ποιότητας προϊόντα. Αυτό αποδείχθηκε στην περίπτωση της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας. Εύχομαι ο κάθε νομός, η κάθε περιοχή να έχει το δικό του ζυθοποιείο και πολλές τοπικές μπίρες. Είναι το πρώτο προϊόν στη χώρα μας με κατανάλωση εκατ. λίτρων...».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.