Από πού βγήκε η λέξη "τρελοκαμπέρος";
Πριν από 101 χρόνια, στις 13 Μαΐου 1912, ο υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε στο Φάληρο την πρώτη πτήση στρατιωτικού αεροπλάνου στην Ελλάδα. Πλήθος κόσμου είχε από νωρίς συγκεντρωθεί στα γύρω χωράφια για να θαυμάσει το ανήκουστο για την εποχή επίτευγμα: τον άνθρωπο που κατάφερνε να πετάξει.
Η πολεμική αεροπορία ήταν αποτέλεσμα προσωπικής προσπάθειας του Ελευθερίου Βενιζέλου, που προέβλεψε ότι η χρήση του νέου για την εποχή μέσου θα μπορούσε να παίξει καίριο ρόλο στις πολεμικές συρράξεις. Ο Δημήτριος Καμπέρος και άλλοι πέντε τολμηροί αξιωματικοί του πεζικού και του πυροβολικού ήταν οι πρώτοι εθελοντές που στάλθηκαν στη Γαλλία και εκπαιδεύτηκαν ως πιλότοι.
Η πτήση με τα αεροπλάνα της εποχής δεν ήταν εύκολη. Τα αεροπλάνα τύπου Farman δεν είχαν άτρακτο και ο πιλότος βρισκόταν στον αέρα χωρίς καμία κάλυψη από τις καιρικές συνθήκες. Τα μηχανικά προβλήματα ήταν τόσο συχνά και τόσο πολλά, που ο ίδιος ο Γάλλος Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας Denain δε δίστασε να δηλώσει ότι οι αεροπόροι έπρεπε να θεωρούνται είδωλα αυταπάρνησης και αυτοθυσίας γιατί τα αεροπλάνα τους ήταν «σκοτώστρες».
Ο Δημήτριος Καμπέρος από την πρώτη πτήση στο Φάληρο έγινε λαϊκός ήρωας. Οι ριψοκίνδυνοι ελιγμοί του εντυπωσίασαν τους Αθηναίους που επέλεξαν το... κατάλληλο προσωνύμιο για την τόλμη του: "τρελοκαμπέρος"
Λίγους μήνες αργότερα, η "τρέλα" του Καμπέρου και των άλλων αεροπόρων έδειξε την πραγματική της αξία. Στους Βαλκανικούς πολέμους, η αεροπορία έκανε την πρώτη περήφανη εμφάνισή της σπέρνοντας τον πανικό στα τουρκικά στρατεύματα και τον ενθουσιασμό στους Έλληνες στρατιώτες. Μια νέα εποχή για τον πόλεμο είχε ξεκινήσει από τα Βαλκάνια.
mixanitouxronou.gr
Πριν από 101 χρόνια, στις 13 Μαΐου 1912, ο υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε στο Φάληρο την πρώτη πτήση στρατιωτικού αεροπλάνου στην Ελλάδα. Πλήθος κόσμου είχε από νωρίς συγκεντρωθεί στα γύρω χωράφια για να θαυμάσει το ανήκουστο για την εποχή επίτευγμα: τον άνθρωπο που κατάφερνε να πετάξει.
Η πολεμική αεροπορία ήταν αποτέλεσμα προσωπικής προσπάθειας του Ελευθερίου Βενιζέλου, που προέβλεψε ότι η χρήση του νέου για την εποχή μέσου θα μπορούσε να παίξει καίριο ρόλο στις πολεμικές συρράξεις. Ο Δημήτριος Καμπέρος και άλλοι πέντε τολμηροί αξιωματικοί του πεζικού και του πυροβολικού ήταν οι πρώτοι εθελοντές που στάλθηκαν στη Γαλλία και εκπαιδεύτηκαν ως πιλότοι.
Η πτήση με τα αεροπλάνα της εποχής δεν ήταν εύκολη. Τα αεροπλάνα τύπου Farman δεν είχαν άτρακτο και ο πιλότος βρισκόταν στον αέρα χωρίς καμία κάλυψη από τις καιρικές συνθήκες. Τα μηχανικά προβλήματα ήταν τόσο συχνά και τόσο πολλά, που ο ίδιος ο Γάλλος Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας Denain δε δίστασε να δηλώσει ότι οι αεροπόροι έπρεπε να θεωρούνται είδωλα αυταπάρνησης και αυτοθυσίας γιατί τα αεροπλάνα τους ήταν «σκοτώστρες».
Ο Δημήτριος Καμπέρος από την πρώτη πτήση στο Φάληρο έγινε λαϊκός ήρωας. Οι ριψοκίνδυνοι ελιγμοί του εντυπωσίασαν τους Αθηναίους που επέλεξαν το... κατάλληλο προσωνύμιο για την τόλμη του: "τρελοκαμπέρος"
Λίγους μήνες αργότερα, η "τρέλα" του Καμπέρου και των άλλων αεροπόρων έδειξε την πραγματική της αξία. Στους Βαλκανικούς πολέμους, η αεροπορία έκανε την πρώτη περήφανη εμφάνισή της σπέρνοντας τον πανικό στα τουρκικά στρατεύματα και τον ενθουσιασμό στους Έλληνες στρατιώτες. Μια νέα εποχή για τον πόλεμο είχε ξεκινήσει από τα Βαλκάνια.
mixanitouxronou.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.