Πώς επινοήθηκε αλήθεια, το άλογο της Ferrari, η τρίαινα της Maserati ή ο ταύρος της Lamborghini;
BMW
Η εταιρεία Bayerische Motoren Werke ή αλλιώς BMW, πριν ξεκινήσει την παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων, κατασκεύαζε κινητήρες στρατιωτικών αεροπλάνων. Έτσι, και το σήμα της εταιρείας δεν θα μπορούσε να είναι άλλο παρά ένας έλικας αεροπλάνου σε κίνηση. Όσο για τα χρώματα, αποτελούν τη σημαία της βαυαρικής πόλης, όπου στεγάζεται το εργοστάσιο.
Ένα λαμπερό ασημένιο αστέρι μέσα σε έναν κύκλο. Το έμβλημα της αυτοκινητοβιομηχανίας Mercedes-Benz έπρεπε να είναι λιτό, αλλά συνάμα στιβαρό και πανίσχυρο. Το αστέρι με τις τρεις ακτίνες συμβολίζει την κυριαρχία της Mercedes σε γη, νερό και αέρα…Σήμερα, το σήμα της Mercedes, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands στον πλανήτη, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που το αναζητούν ως ...ανταλλακτικό καθώς αποτελεί σύνηθες αντικείμενο κλοπής!
Opel
Facebook.com/Bentley |
Το σημερινό σήμα αποτελεί μικρή παραλλαγή της αρχικής σύλληψης ενός εγγλέζου γραφίστα, το 1911.Όταν το 1931, η Bentley απορροφήθηκε από την Rolls Royce, ένας σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τον μύθο του Ίκαρου και έβαλε τα «φτερά» του να περιστοιχίζουν το όρθιο Β, γέρνοντας λίγο προς τα πίσω ως απεικόνιση της ορμής.
Facebook.com/Subaru |
Η λέξη Subaru στα ιαπωνικά σημαίνει «ενώνω». Έτσι, χρησιμοποιήθηκε για να βαφτίσει την εταιρεία, που προέκυψε από την συγχώνευση έξι μικρών βιομηχανιών. Ως λογότυπος, επιλέχθηκε ο αστερισμός των Πλειάδων (Mitsubaro-shi στα Ιαπωνικά) για να συμβολιστούν οι 6 τομείς δραστηριοποίησης (σιδηρόδρομοι, αεροναυπηγική, ειδικά οχήματα, λεωφορεία, βιομηχανικές μηχανές και αυτοκίνητα).
Οι λάτρεις της ταχύτητας, την αγαπούν. Οι λάτρεις της πολυτέλειας, την ποθούν. Οι λάτρεις της αξιοπιστίας, την αποθεώνουν. Η Porsche και το πολύπλοκο έμβλημά της είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη γερμανική πόλη Στουτγάρδη, της οποίας ο θυρεός απεικονίζει το διάσημο πλέον αλογάκι, που υιοθέτησε στο έμβλημά της και η Porsche. Όσο για τα κέρατα του ζώου και τις καφέ και κόκκινες ρίγες; Αυτές προήλθαν από το οικόσημο του Βασιλείου του Βίρτεμπεργκ. Και όλα αυτά μαζί με μια λέξη: Porsche!
Facebook.com/Volvo |
Οι ιδρυτές, Gustav Larson και Assar Gabrielsson αναζητούσαν ένα εύηχο όνομα για την εταιρεία τους που αρχικά κατασκεύαζε ρουλεμάν, ποδήλατα και μηχανισμούς μετάδοσης κίνησης. Ψάχνοντας στο λατινικό λεξικό ανακάλυψαν το ρήμα Volvo, που σημαίνει κυλάω. Το σήμα-ο στιβαρός κύκλος με το μεταλλικό βέλος-παραπέμπει στο ατσάλι, προϊόν της βαριάς βιομηχανίας της Σουηδίας.
Facebook.com/Peugeot |
Η εταιρεία Peugeot φημιζόταν για τα ανθεκτικά γεωργικά εργαλεία της. Μάλιστα, ένας αργυροχαράκτης, σχεδίασε το λιοντάρι, για να υποδηλώσει την αντοχή, την ταχύτητα και την αξιοπιστία ενός πριονιού! Όταν η εταιρεία άρχισε να κατασκευάζει και αυτοκίνητα, το λιοντάρι παρέμεινε ως ανάμνηση των πρώτων βημάτων μιας επιτυχημένης εταιρείας.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Φερούτσιο Λαμποργκίνι, ήθελε κάτι που να συμβολίζει την ορμή, τη δύναμη, την κυριαρχία. Σκοπός του ήταν να ανταγωνιστεί την αντίπαλη Ferrari, με σήμα το καλπάζον άλογο. Άνθρωπος πρακτικός και χωρίς μεγάλη επαφή με την τέχνη αλλά με εξαιρετικό ένστικτο και μυαλό για επιχειρήσεις, ο «ταύρος» της αυτοκινητοβιομηχανίας-«ταύρος» και στο ζώδιο-που αρχικά κατασκεύαζε τρακτέρ, επέλεξε αυτό το ζώο, μέσα σε ένα μαύρο, πολυτελές πλαίσιο. Τόσο απλά!
Facebook.com/Maserati |
Ταχύτητα, ορμή, νεύρο, πολυτέλεια και δύναμη. Πώς μπορεί να συμβολίσει κανείς, με μία μόνο εικόνα, όλα τα παραπάνω; Μα φυσικά, με την τρίαινα, σύμβολο του παντοδύναμου θεού Ποσειδώνα αλλά και της ιταλικής πόλης Μπολόνια, όπου αρχικά κατασκευάζονταν τα οχήματα Maserati. Σήμερα, η τρίαινα της Maserati «ταράζει» την άσφαλτο, όπως έκανε στην μυθολογία η τρίαινα του πανίσχυρου θεού Ποσειδώνα και προκαλεί «φουρτούνες» στο πέρασμά της...
ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ
Διαβάστε το πρώτο μέρος εδώ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.