Το blog Celeb Photo Copy υπάρχει για να
διατηρεί τις ισορροπίες στο παγκόσμιο εκδοτικό στερέωμα. Αλλιώς, όταν η
Καλομοίρα πόζαρε σαν την Britney Spears, η Δήμητρα Αιγινίτη ξάπλωνε στην
ίδια μπουχάρα με τη Naomi Campbell κι ο Χρήστος Βασιλόπουλος γέμιζε ένα
κόνσεπτ του David LaChapelle.
Από τον Ηλία Αναστασιάδη
Αν έχεις δουλέψει σε αντρικό περιοδικό και ειδικά αν η θέση σου τύχαινε να βρίσκεται δυο καρέκλες δίπλα από τον creative director, ξέρεις καλά ότι η μέρα εύρεσης concept για τη φωτογράφιση του μοντέλου ή της celebrity του επόμενου εξωφύλλου ήταν μια μέρα μακράς αναζήτησης. Στο ίντερνετ. Στα sites των κορυφαίων περιοδικών του κόσμου.
Αυτό το "κατεστημένο" που συνήθως επιβαλλόταν από την κεφαλή -τον διευθυντή- και έδενε (λιγότερο) τα χέρια των creative directors των περιοδικών και (πολύ περισσότερο) την φαντασία των φωτογράφων τους βρήκε τη Νέμεσή του στο blog Celeb Photo Copy. Επειδή η αντιγραφή δεν είναι προνόμιο μόνο των 'περιοδικατζήδων', το blog έχει βρει 'δανεισμένα' κόνσεπτ ξένων περιοδικών ακόμα και σε γιγαντο-αφίσες με σχήματα μπουζουκιών και λαϊκών πιστών, cd covers και δεν συμμαζεύεται.
(να ένα σχετικά σύγχρονο έπος)
Το Cosmo.gr εντόπισε την δημιουργό του Celeb Photo Copy,
Σοφία Γεωργάκη, γραφίστρια -τι άλλο;- στο επάγγελμα, και μίλησε για την
τέχνη του "εντοπισμού", της αντιγραφής και των δανεισμένων κόνσεπτ.
Με καταγωγή από τη Λευκάδα, γεννημένη στη Νέα Ζηλανδία και
με σπουδές εκεί και στο Λονδίνο, η Σοφία εγκαταστάθηκε μόνιμα στην
Ελλάδα το 1991 και από το 1993 δουλεύει στο "ατελιέ" μεγάλου τηλεοπτικού
σταθμού.
"Άρχισα να βρίσκω αντιγραφές κάπου το 2006 πάνω στη δουλειά μου, γιατί σκανάρω καθημερινά πολλές φωτογραφίες. Η πρώτη που βρήκα ήταν με τη Δέσποινα Βανδή σε κόνσεπτ ολόιδιο με ένα της Gisele . Κοιτούσα ώρα τη φωτογραφία κι έλεγα 'κάτι μου θυμίζει αυτό".
Λίγο μετά, η σύμπτωση έγινε κάτι σαν μανία και η Σοφία άρχισε να σηκώνει πέτρες και να βρίσκει αντιγραφές. Έτσι κι αλλιώς, "με το ίντερνετ είναι πιο εύκολο να τις βρεις".
Στον άτυπο "δανεισμό" ξένων φωτογραφικών κόνσεπτ εκ μέρους των ελληνικών περιοδικών, την τιμητική του έχει ο David LaChapelle. "Έχουν
πάρει και ακριβώς τις ίδιες φωτογραφίες του, έχουν αλλάξει το μοντέλο
και έχουν βάλει τη Γιολάντα Διαμαντή. Είναι τραγικό και δεν ξέρω καν αν
κάτι τέτοιο είναι νόμιμο".
Όπως ήταν λογικό, κάποιοι φωτογράφοι, ειδικά αυτοί που είδαν το όνομά τους δημοσιευμένο στο Celeb Photo Copy, της έστειλαν e-mail, ζητώντας τον λόγο για τη δημοσίευση του ονόματός τους.
"Σε όλες τις περιπτώσεις που έχω στα χέρια μου το
περιοδικό και βλέπω ποιος έχει κάνει τη φωτογράφιση, έχω αναφέρει το
όνομά του. Οι φωτογράφοι που έχουν έρθει σε επαφή μαζί μου μου εξηγούν
ότι οι creative των περιοδικών δεν τους έδωσαν την επιλογή να
δημιουργήσουν. Τους έδωσαν το κόνσεπτ και τους είπαν ότι αυτό πρέπει να
κάνουν. Έχω γνωστό μου φωτογράφο που έφυγε από την ΙΜΑΚΟ, επειδή δεν
ήθελε να δουλέψει με αυτόν τον τρόπο".
Στο μητρώο του blog έχει καταγραφεί κι ένα "λουκέτο" για
περίπου 6 μήνες, από τον Σεπτέμβριο του 2009 μέχρι τον Φεβρουάριο του
2010. "Δεν ξέρω γιατί, αλλά το είχαν μπλοκάρει. Ίσως κάποιοι το έκαναν report.
Λίγο παλιότερα που είχα προσπαθήσει να βάλω
διαφημίσεις μέσω της Google, μου απέρριψαν το αίτημα με την αιτιολογία
ότι το υλικό μου είναι πορνογραφικό! Έκανα θολά τα επίμαχα σημεία σε
ορισμένες φωτογραφίες, αλλά η απάντηση ήταν πάλι η ίδια".
(ήμουν κι εγώ εκεί)
Η Σοφία συνεχίζει να ανανεώνει το blog όταν βρίσκει χρόνο. Αντιγραφές έχει ήδη βρει πολλές και όπως υποστηρίζει η ίδια, έχει πολλές που δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα. Ας όψεται η παρατεταμένη προτίμηση διευθυντών και creative directors του ελληνικού περιοδικού Τύπου στην εξασφαλισμένη αισθητικά και πάνω απ' όλα εύκολη λύση.
Πόσα περιοδικά είπαμε ότι έχουν μείνει πλέον ανοιχτά στη χώρα;
(Ακόμα περισσότερες αντιγραφές στο Celeb Photo Copy)
cosmo.gr
Αν έχεις δουλέψει σε αντρικό περιοδικό και ειδικά αν η θέση σου τύχαινε να βρίσκεται δυο καρέκλες δίπλα από τον creative director, ξέρεις καλά ότι η μέρα εύρεσης concept για τη φωτογράφιση του μοντέλου ή της celebrity του επόμενου εξωφύλλου ήταν μια μέρα μακράς αναζήτησης. Στο ίντερνετ. Στα sites των κορυφαίων περιοδικών του κόσμου.
Αυτό το "κατεστημένο" που συνήθως επιβαλλόταν από την κεφαλή -τον διευθυντή- και έδενε (λιγότερο) τα χέρια των creative directors των περιοδικών και (πολύ περισσότερο) την φαντασία των φωτογράφων τους βρήκε τη Νέμεσή του στο blog Celeb Photo Copy. Επειδή η αντιγραφή δεν είναι προνόμιο μόνο των 'περιοδικατζήδων', το blog έχει βρει 'δανεισμένα' κόνσεπτ ξένων περιοδικών ακόμα και σε γιγαντο-αφίσες με σχήματα μπουζουκιών και λαϊκών πιστών, cd covers και δεν συμμαζεύεται.
"Άρχισα να βρίσκω αντιγραφές κάπου το 2006 πάνω στη δουλειά μου, γιατί σκανάρω καθημερινά πολλές φωτογραφίες. Η πρώτη που βρήκα ήταν με τη Δέσποινα Βανδή σε κόνσεπτ ολόιδιο με ένα της Gisele . Κοιτούσα ώρα τη φωτογραφία κι έλεγα 'κάτι μου θυμίζει αυτό".
Όπως ήταν λογικό, κάποιοι φωτογράφοι, ειδικά αυτοί που είδαν το όνομά τους δημοσιευμένο στο Celeb Photo Copy, της έστειλαν e-mail, ζητώντας τον λόγο για τη δημοσίευση του ονόματός τους.
Η Σοφία συνεχίζει να ανανεώνει το blog όταν βρίσκει χρόνο. Αντιγραφές έχει ήδη βρει πολλές και όπως υποστηρίζει η ίδια, έχει πολλές που δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα. Ας όψεται η παρατεταμένη προτίμηση διευθυντών και creative directors του ελληνικού περιοδικού Τύπου στην εξασφαλισμένη αισθητικά και πάνω απ' όλα εύκολη λύση.
(Ακόμα περισσότερες αντιγραφές στο Celeb Photo Copy)
cosmo.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.