Τι κρύβεται πίσω από το ιδιαίτερο σχήμα του γυάλινου μπουκαλιού της Coca-Cola, πώς δημιουργήθηκαν τα oreo cookies και τρεις ακόμα ιστορίες αμερικανικής... τρέλας . |
«Χρειαζόμαστε ένα μπουκάλι που ο καθένας θα μπορεί να το αναγνωρίσει σαν φιάλη Coca-Cola, ακόμα και ψηλαφώντας στο σκοτάδι! Πρέπει να είναι τόσο καλοσχηματισμένο, που ακόμη κι αν έχει σπάσει, ο καθένας να μπορεί και πάλι να πει τι ήταν». Αυτή ήταν η πρόκληση της Coca Cola Company στα 1913 και σ’ αυτήν ανταποκρίθηκαν οι υαλουργοί της Root Company στην Terre Haute της Indiana. Εμπνευσμένη από το παχουλό και κυματιστό τσόφλι από το φασόλι του κακάο, η ομάδα της Root παρέδωσε τελικά τη γνωστή σιλουέτα σε ανοιχτό πράσινο γυαλί που είναι ταυτισμένη με το προϊόν που περιέχει από γενιές διψασμένων από το 1916 μέχρι σήμερα.
Oreos
Σύλληψη σαν μέρος μιας τριπλέτας αγγλικού τύπου μπισκότων – βουτημάτων για τσάι (τα άλλα δύο ήταν τα Veronese και τα Mother Goose), τα oreos είναι τα μόνα από τα τρία που συνεχίζουν τη διαδρομή τους. Από την αρχή, το «σχέδιό» τους ήταν λείο και επίπεδο, με ανάγλυφο ντεκόρ και κρεμώδες περιεχόμενο. Το μέγεθός του ωστόσο έχει αλλάξει σημαντικά από καιρού εις καιρόν. Το κλασικό μέγεθος με διάμετρο 5 εκατοστά, που είναι δυο μπουκιές, βρίσκεται κάπου στη μέση μεταξύ του μεγάλου σοκολατοσάντουιτς του 1912 και της εντελώς «κούτσικης» σημερινής εκδοχής της μιας μπουκιάς. Το παράδοξο είναι ότι, αν και υπάρχει σημαντικό αρχείο για την εξέλιξη των Oreos, κανείς δε θυμάται από πού πήραν το όνομά τους!
Κρέας σε κονσέρβα
Λανσαρισμένο το 1937, το SPAM γνώρισε μεγάλες δόξες στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, υπολογίστηκε ότι οι Αμερικανοί καταναλώνουν περίπου 4 συσκευασίες SPAM το… δευτερόλεπτο. Μη νομίζετε όμως, ότι όλη αυτή η ποσότητα καταλήγει στο στομάχι τους. Στο Austin του Texas φιλοξενείται το event «Spamarama» που περιλαμβάνει ένα περίεργο παιχνίδι στο οποίο λαδωμένα δοχεία SPAM πετάγονται από παίχτη σε παίχτη, μέχρι κάποιο από αυτά να πέσει από τα χέρια τους.
Το SPAM είναι τόσο διαδεδομένο, αγαπητό και ταυτισμένο με την αμερικάνικη φυσιογνωμία, που κάποιοι έχουν προτείνει την «πατέντα» του SPAM με σκοινάκι (όπως το αντίστοιχο σαπούνι), για όσους… έχουν λιγούρα στο μπάνιο!
Tabasco
Η κόκκινη σάλτσα του –που την ονόμασε Tabasco από το ποτάμι και την ομώνυμη πολιτεία στο Μεξικό- έκανε αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το 1872 κατοχύρωσε και νομικά την πατέντα της καυτερής του ανακάλυψης και λίγο αργότερα άνοιξε γραφείο στο Λονδίνο για να ελέγχει καλύτερα τις διεθνείς του -πλέον- δουλειές. Η επιχείρηση ανήκει ακόμη στην οικογένεια McIlhenny και συνεχίζει ακάθεκτη την παράδοσή της, με ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα προϊόντα στον κόσμο…
Κρακεράκια-ζωάκια
clickatlife.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.