Μπορεί να ακούγεται ως προκατάληψη, ωστόσο τα στατιστικά στοιχεία
μιλούν τη δική τους ξεκάθαρη γλώσσα: η φέτα, οι ελιές και το ούζο
ανήκουν στα βασικά εξαγωγικά προϊόντα της Ελλάδας.
Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής
Υπηρεσίας τα τρία αυτά ...προϊόντα συγκαταλέγονται στο τοπ10 των
προϊόντων που εξήγαγε η Ελλάδα την περασμένη χρονιά στη Γερμανία. Ζήτηση
στη Γερμανία έχουν επίσης ελληνικά σταφύλια, t-shirts και φαρμακευτικά
προϊόντα.
Μπορεί οι Γερμανοί καταναλωτές να αγόρασαν το 2011 περισσότερα ελληνικά προϊόντα, ωστόσο το +2,6 % που καταγράφηκε και που μεταφράζεται σε συνολικά 1,96 δις ευρώ, μοιάζει σαν σταγόνα στον ωκεανό. Την ώρα που η Ελλάδα εξάγει στη Γερμανία κυρίως τρόφιμα και ζωοτροφές (351 εκατομ. ευρώ), φαρμακευτικά σκευάσματα (288 εκατομ. ευρώ) και μέταλλα (238 εκατομ. ευρώ), είναι αναγκασμένη να εισάγει το μεγαλύτερο μέρος των μηχανών και αυτοκινήτων που χρειάζεται.
Αυτό έχει ως συνέπεια η Ελλάδα να δαπανά περισσότερα για τις εισαγωγές από αυτά που εισρέουν στα κρατικά ταμεία από τις εξαγωγές της. Το ίδρυμα για το εξωτερικό εμπόριο Germany Trade & Invest υπολογίζει το εμπορικό έλλειμμα το 2011 στα 27,2 δις ευρώ. Τα τρία τελευταία χρόνια, από το 2009, το συνολικό μείον συσσωρεύτηκε στα 86 δις ευρώ.
Κατακόρυφη μείωση της ζήτησης
Το 2008 οι Έλληνες ξόδεψαν 1,4 δις ευρώ για αυτοκίνητα από τη Γερμανία, το 2011 μόλις 368 εκατομμύρια.
Την ίδια ώρα όμως ολοένα και λιγότεροι καταναλωτές και επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι σε θέση να πληρώσουν τα ακριβά προϊόντα του εξωτερικού. Το 2011 οι γερμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα υποχώρησαν δραματικά για τρίτη συνεχή χρονιά και συγκεκριμένα κατά 13 % στα συνολικά 5 δις ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας.
Έναν χρόνο πριν οι Έλληνες εισήγαγαν προϊόντα Made in Germany συνολικής αξίας 5,8 δις ευρώ. Δυο χρόνια, πριν, το 2008 η Ελλάδα είχε δαπανήσει 8 δις ευρώ για γερμανικά προϊόντα. Η μείωση αυτή δείχνει πόσο δραματικά υποχώρησε η ζήτηση για αυτοκίνητα, μηχανές και ρουχισμό στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερα αισθητή είναι η μείωση της ζήτησης για γερμανικά αυτοκίνητα. Το 2008 οι Έλληνες ξόδεψαν 1,4 δις ευρώ για αυτοκίνητα από τη Γερμανία, το 2011 μόλις 368 εκατομμύρια. Σημαντική μείωση, αλλά όχι τόσο δραματική, κατέγραψαν και οι εισαγωγές γερμανικών μηχανών στην Ελλάδα. Το ίδιο διάστημα υποχώρησαν από τα 854 εκατομμύρια στα 363 εκατομμύρια.
Για την ίδια τη γερμανική βιομηχανία ωστόσο τα ποσά αυτά είναι μάλλον αμελητέα. Την ώρα που το 2011 το 10 % των ελληνικών εξαγωγών κατέληγε στη Γερμανία, ως εξαγωγική αγορά η Ελλάδα παίζει ελάσσονα ρόλο για τους Γερμανούς. Το 2011 η γειτονική Ολλανδία δαπάνησε 14 φορές περισσότερα για προϊόντα Made in Germany από ότι η Ελλάδα. Στη λίστα των εισαγωγέων από τη Γερμανία, η Ελλάδα βρισκόταν το 2011 στην 38η θέση ενώ ακολουθούν Ιρλανδία και Μαλαισία. Την ίδια ώρα, στη λίστα των χωρών που εξάγουν προς τη Γερμανία η Ελλάδα καταλαμβάνει την 49η θέση και βρίσκεται μεταξύ Αλγερίας και Ουκρανίας.
prionokordela
Μπορεί οι Γερμανοί καταναλωτές να αγόρασαν το 2011 περισσότερα ελληνικά προϊόντα, ωστόσο το +2,6 % που καταγράφηκε και που μεταφράζεται σε συνολικά 1,96 δις ευρώ, μοιάζει σαν σταγόνα στον ωκεανό. Την ώρα που η Ελλάδα εξάγει στη Γερμανία κυρίως τρόφιμα και ζωοτροφές (351 εκατομ. ευρώ), φαρμακευτικά σκευάσματα (288 εκατομ. ευρώ) και μέταλλα (238 εκατομ. ευρώ), είναι αναγκασμένη να εισάγει το μεγαλύτερο μέρος των μηχανών και αυτοκινήτων που χρειάζεται.
Αυτό έχει ως συνέπεια η Ελλάδα να δαπανά περισσότερα για τις εισαγωγές από αυτά που εισρέουν στα κρατικά ταμεία από τις εξαγωγές της. Το ίδρυμα για το εξωτερικό εμπόριο Germany Trade & Invest υπολογίζει το εμπορικό έλλειμμα το 2011 στα 27,2 δις ευρώ. Τα τρία τελευταία χρόνια, από το 2009, το συνολικό μείον συσσωρεύτηκε στα 86 δις ευρώ.
Κατακόρυφη μείωση της ζήτησης
Το 2008 οι Έλληνες ξόδεψαν 1,4 δις ευρώ για αυτοκίνητα από τη Γερμανία, το 2011 μόλις 368 εκατομμύρια.
Την ίδια ώρα όμως ολοένα και λιγότεροι καταναλωτές και επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι σε θέση να πληρώσουν τα ακριβά προϊόντα του εξωτερικού. Το 2011 οι γερμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα υποχώρησαν δραματικά για τρίτη συνεχή χρονιά και συγκεκριμένα κατά 13 % στα συνολικά 5 δις ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας.
Έναν χρόνο πριν οι Έλληνες εισήγαγαν προϊόντα Made in Germany συνολικής αξίας 5,8 δις ευρώ. Δυο χρόνια, πριν, το 2008 η Ελλάδα είχε δαπανήσει 8 δις ευρώ για γερμανικά προϊόντα. Η μείωση αυτή δείχνει πόσο δραματικά υποχώρησε η ζήτηση για αυτοκίνητα, μηχανές και ρουχισμό στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερα αισθητή είναι η μείωση της ζήτησης για γερμανικά αυτοκίνητα. Το 2008 οι Έλληνες ξόδεψαν 1,4 δις ευρώ για αυτοκίνητα από τη Γερμανία, το 2011 μόλις 368 εκατομμύρια. Σημαντική μείωση, αλλά όχι τόσο δραματική, κατέγραψαν και οι εισαγωγές γερμανικών μηχανών στην Ελλάδα. Το ίδιο διάστημα υποχώρησαν από τα 854 εκατομμύρια στα 363 εκατομμύρια.
Για την ίδια τη γερμανική βιομηχανία ωστόσο τα ποσά αυτά είναι μάλλον αμελητέα. Την ώρα που το 2011 το 10 % των ελληνικών εξαγωγών κατέληγε στη Γερμανία, ως εξαγωγική αγορά η Ελλάδα παίζει ελάσσονα ρόλο για τους Γερμανούς. Το 2011 η γειτονική Ολλανδία δαπάνησε 14 φορές περισσότερα για προϊόντα Made in Germany από ότι η Ελλάδα. Στη λίστα των εισαγωγέων από τη Γερμανία, η Ελλάδα βρισκόταν το 2011 στην 38η θέση ενώ ακολουθούν Ιρλανδία και Μαλαισία. Την ίδια ώρα, στη λίστα των χωρών που εξάγουν προς τη Γερμανία η Ελλάδα καταλαμβάνει την 49η θέση και βρίσκεται μεταξύ Αλγερίας και Ουκρανίας.
prionokordela
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.