Το "Mad Men" επιστρέφει την άλλη Κυριακή και μας δίνει την τέλεια αφορμή για να κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία της διαφήμισης όπως την γνωρίζουμε μέσα σε γεμάτα καπνό και αλκοόλ γραφεία της εταιρείας του Ντον Ντρέιπερ. Ο Ντον σίγουρα θα ήταν περήφανος (ή απλά θα ζήλευε, σιωπηλά) κάθε μία από τις παρακάτω καμπάνιες, ατάκες ή εικόνες, η κάθε μια εκ των οποίων έχει γράψει ιστορία μέσα στην ποπ κουλτούρα του 20ού αιώνα. Και παραμένουν ισχυρές ακόμα και σήμερα.
1947, De Beers
Η Frances Gerety ημιούργησε ένα από τα διασημότερα σλόγκαν του αιώνα μια νύχτα πυρετώδους εργασίας, ώρες μετά το deadline, πάνω στην γνώριμη απόγνωση του "πρέπει να σκεφτώ κάτι". Το αποτέλεσμα, για την καμπάνια της De Beers, ήταν η φράση "Ένα διαμάντι είναι παντοτινό" που έγινε όχι μόνο ταινίες και μουσικές, αλλά ακόμα σημαντικότερα, και lifestyle.
1955, Marlboro
Ίσως κανένα brand δεν είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεμένο με μία εικόνα, όσο τα Marlboro με τον μοναχικό, αρρενωπό καουμπόη τους. Ο Marlboro Man αποτέλεσε έμπνευση του θρυλικού Leo Burnett, παίρνοντας έτσι μια μάρκα που ως τότε είχε μεγάλη απήχηση στο γυναικείο κομμάτι της αγοράς, και μετατρέποντάς την μια για πάντα με σωνύνυμο του σκληρού, λιγομίλητου άντρα.
1959, Volkswagen Beetle
"Think Small", ενθάρρυνε η καμπάνια του θρυλικού Σκαραβαίου του καταναλωτικό κοινό, κάνοντας τρανή αντίθεση με το Αμερικάνικο πνεύμα (όπου ως γνωστόν "το μέγεθος μετράει") και μετατρέποντας το μοντέλο της Volkswagen σε έμβλημα αυτοκίνησης και νοοτροπίας για δεκαετίες.
1980, Absolut Vodka
Ο Geoff Hays ανέλαβε να ηγηθεί μιας καμπάνιας βάσει συγκεκριμένων οδηγιών: Όλη η διαφήμιση θα έπρεπε να αφορά το μπουκάλι, το προϊόν δε θα έπρεπε να ταυτίζεται με ένα συγκεκριμένο lifestyle και η προσέγγιση θα έπρεπε να μην είναι δεμένη στο τώρα. Το αποτέλεσμα ξεκίνησε μια ανεξάνλτητη σειρά "Absolut" concepts πάνω στο εμβληματικό μπουκάλι της Absolut Vodka και καταφέρνει να έχει χαρακτήρα δίχως να θυμίζει ή να δένεται με απολύτως τίποτα άλλο.
1984, Macintosh
Τα είχαμε πει και στο Super Bowl για την φανταστική διαφήμιση του Ridley Scott για το Macintosh, που ουσιαστικά εκκίνησε όλη τη φιλοσοφία προϊόντων της Apple.
1988, Nike
Απλά, το έκαναν. Μοιάζει αδιανόητο σήμερα να σκεφτείς τη Nike με άλλους όρους πλην του διάσημου "Just Do It" σλόγκαν.
1993, Got Milk?
Η καμπάνια για το "Got Milk?" κατάφερε το δυσκολότερο κατόρθωμα: Να επιβιώνει μέχρι σήμερα ακόμα και στην καθημερινότητα, τόσο χωμένη μέσα στην καθημερινότητά μας, που κανείς δεν την αναγνωρίζει πλέον ως διαφημιστικό προϊόν.
2010, Old Spice
Η Old Spice καταφέρνει επιτέλους να συνδέσει την έννοια του viral sensation με τη διαφήμιση, σατιρίζοντας την ιδέα του αλύγιστου άντρα, με ξεκαρδιστικά βιντεάκια που θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν προέλθει από κάποια έκρηξη έμπνευσης του Funny Or Die. Το "The Man Your Man Could Smell Like" έγινε άμεσα αδιαφιλονίκητο σύμβολο χαλαρού αντρισμού με αυτοπεποίθηση και χιούμορ, εισάγοντας το Old Spice στο νέο αιώνα και τις δυνατότητές του.
oneman.gr
1947, De Beers
Η Frances Gerety ημιούργησε ένα από τα διασημότερα σλόγκαν του αιώνα μια νύχτα πυρετώδους εργασίας, ώρες μετά το deadline, πάνω στην γνώριμη απόγνωση του "πρέπει να σκεφτώ κάτι". Το αποτέλεσμα, για την καμπάνια της De Beers, ήταν η φράση "Ένα διαμάντι είναι παντοτινό" που έγινε όχι μόνο ταινίες και μουσικές, αλλά ακόμα σημαντικότερα, και lifestyle.
1955, Marlboro
Ίσως κανένα brand δεν είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεμένο με μία εικόνα, όσο τα Marlboro με τον μοναχικό, αρρενωπό καουμπόη τους. Ο Marlboro Man αποτέλεσε έμπνευση του θρυλικού Leo Burnett, παίρνοντας έτσι μια μάρκα που ως τότε είχε μεγάλη απήχηση στο γυναικείο κομμάτι της αγοράς, και μετατρέποντάς την μια για πάντα με σωνύνυμο του σκληρού, λιγομίλητου άντρα.
1959, Volkswagen Beetle
"Think Small", ενθάρρυνε η καμπάνια του θρυλικού Σκαραβαίου του καταναλωτικό κοινό, κάνοντας τρανή αντίθεση με το Αμερικάνικο πνεύμα (όπου ως γνωστόν "το μέγεθος μετράει") και μετατρέποντας το μοντέλο της Volkswagen σε έμβλημα αυτοκίνησης και νοοτροπίας για δεκαετίες.
1980, Absolut Vodka
Ο Geoff Hays ανέλαβε να ηγηθεί μιας καμπάνιας βάσει συγκεκριμένων οδηγιών: Όλη η διαφήμιση θα έπρεπε να αφορά το μπουκάλι, το προϊόν δε θα έπρεπε να ταυτίζεται με ένα συγκεκριμένο lifestyle και η προσέγγιση θα έπρεπε να μην είναι δεμένη στο τώρα. Το αποτέλεσμα ξεκίνησε μια ανεξάνλτητη σειρά "Absolut" concepts πάνω στο εμβληματικό μπουκάλι της Absolut Vodka και καταφέρνει να έχει χαρακτήρα δίχως να θυμίζει ή να δένεται με απολύτως τίποτα άλλο.
1984, Macintosh
Τα είχαμε πει και στο Super Bowl για την φανταστική διαφήμιση του Ridley Scott για το Macintosh, που ουσιαστικά εκκίνησε όλη τη φιλοσοφία προϊόντων της Apple.
1988, Nike
Απλά, το έκαναν. Μοιάζει αδιανόητο σήμερα να σκεφτείς τη Nike με άλλους όρους πλην του διάσημου "Just Do It" σλόγκαν.
1993, Got Milk?
Η καμπάνια για το "Got Milk?" κατάφερε το δυσκολότερο κατόρθωμα: Να επιβιώνει μέχρι σήμερα ακόμα και στην καθημερινότητα, τόσο χωμένη μέσα στην καθημερινότητά μας, που κανείς δεν την αναγνωρίζει πλέον ως διαφημιστικό προϊόν.
2010, Old Spice
Η Old Spice καταφέρνει επιτέλους να συνδέσει την έννοια του viral sensation με τη διαφήμιση, σατιρίζοντας την ιδέα του αλύγιστου άντρα, με ξεκαρδιστικά βιντεάκια που θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν προέλθει από κάποια έκρηξη έμπνευσης του Funny Or Die. Το "The Man Your Man Could Smell Like" έγινε άμεσα αδιαφιλονίκητο σύμβολο χαλαρού αντρισμού με αυτοπεποίθηση και χιούμορ, εισάγοντας το Old Spice στο νέο αιώνα και τις δυνατότητές του.
oneman.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.