Μπορεί το μετρό κι ο προαστιακός να κρατούν με το ζόρι το κεφάλι των ελληνικών συγκοινωνιών πάνω από το νερό, αλλά ο ΗΣΑΠ και τα λεωφορεία φροντίζουν να αγοράσεις αυτοκίνητο πιο γρήγορα. Ή να πας με τα πόδια. Πιο υγιεινά.
Ένα από τα πιο σύντομα και συνάμα κλασικά μαθήματα ζωής που όλο και κάποιος βρίσκεται να σου δώσει όταν μεγαλώνεις είναι πως "το μεγαλύτερο σχολείο είναι το πεζοδρόμιο". Φαίνεται πως οι συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούσαν ποτέ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Πιο ελληνικό και από τα παρθένο ελαιόλαδο ή τα επεισόδια στα γήπεδα, το επίπεδο ταλαιπωρίας στα ελληνικά Μέσα είναι παροιμιώδες. Ναι, σε σημείο που αυτή η γκρίνια φτάνει τα όρια του κλισέ και της γραφικότητας. Μέχρι την επόμενη φορά που ένας οδηγός λεωφορείου θα κάνει ότι δεν είδε το χέρι σου στη στάση κι εσύ θα περιμένεις για κάνα 20λεπτο εκεί.
Ένας συντάκτης του Cosmo.gr που δεν έχει οδηγήσει ξανά μετά τη μέρα που πήρε το δίπλωμα αυτοκινήτου, καταγράφει τα μελανά σημεία των ελληνικών Μ.Μ.Μ. (και αναρωτιέται αν υπάρχει και κανένα φωτεινό):
Το τρέχον μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η δυσωδία που επικρατεί στα βαγόνια. Και όχι, η αιτία δεν είνα οι εκατοντάδες μετανάστες που χρησιμοποιούν το μέσο. (Αυτό, άλλωστε, αποτελεί και τη διαχρονική εκδήλωση της ξενοφοβίας όσων ΚΑΙ ΚΑΛΑ διατείνονται ότι δεν είναι ρατσιστές).
Είναι λογικό να μυρίζει το βαγόνι όταν δεν εξαερίζεται από πουθενά είτε μέσα έχει Σομαλούς είτε έχει Αθηναίους γεννημένους κάτω από την Ακρόπολη. Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος είναι με διαφορά το ο πιο αδύναμος κρίκος σε μια ούτως ή άλλως συγκοινωνιακά προβληματική χώρα, τη στιγμή που εξυπηρετεί τον περισσότερο ποσοτικά κόσμο.
Ας εξηγήσει κάποιος υπεύθυνος -είτε της αστυνομίας είτε της εταιρίας "Αττικό Μετρό"- γιατί δεν επιτρέπεται έστω η αποβίβαση στο μετρό του Συντάγματος για όσους θέλουν να πάρουν την μπλε γραμμή. Γελάνε και οι αποβάθρες. Θες να πας στον Ευαγγελισμό και περπατάς από την Ακρόπολη! Σοφή ιδέα. Λες και θα αποβιβαστούν ταραξίες στο μετρό του Συντάγματος και θα αρχίσουν να το σπάνε από μέσα.
cosmo.gr
Πιο ελληνικό και από τα παρθένο ελαιόλαδο ή τα επεισόδια στα γήπεδα, το επίπεδο ταλαιπωρίας στα ελληνικά Μέσα είναι παροιμιώδες. Ναι, σε σημείο που αυτή η γκρίνια φτάνει τα όρια του κλισέ και της γραφικότητας. Μέχρι την επόμενη φορά που ένας οδηγός λεωφορείου θα κάνει ότι δεν είδε το χέρι σου στη στάση κι εσύ θα περιμένεις για κάνα 20λεπτο εκεί.
Ένας συντάκτης του Cosmo.gr που δεν έχει οδηγήσει ξανά μετά τη μέρα που πήρε το δίπλωμα αυτοκινήτου, καταγράφει τα μελανά σημεία των ελληνικών Μ.Μ.Μ. (και αναρωτιέται αν υπάρχει και κανένα φωτεινό):
Ο χρόνος είναι μια έννοια σχετική
Έχεις ταξιδέψει στο εξωτερικό και ξέρεις πώς είναι. Το σύστημα που έχουμε στο τραμ και το μετρό με την ενημέρωση για τα ακριβή λεπτά που απομένουν μέχρι να έρθει ο συρμός υπάρχει παντού, σε όλες τις στάσεις λεωφορείων. Περιμένοντας λοιπόν το μπλε της ΕΘΕΛ (σαν χάπι ακούγεται), δεν υπάρχει α) κανένας μηχανισμός για να ενημερωθείς πότε θα 'ρθει και β) κανένα άλλο στοιχείο για να ενημερωθείς αν θα έρθει ΓΕΝΙΚΑ.Οι "θα-μπορούσα-να-είμαι-κι-εγώ-ο-Μπάτον-αλλά-τι-τα-θες-είναι-άδικη-η-ζωή" οδηγοί
Κατανοώ πλήρως ότι οι συνθήκες στις οποίες δουλεύουν δεν είναι και οι καλύτερες. Μπορεί να είναι κι απ' τις χειρότερες. Αυτό σημαίνει πως το να γκαζώνεις ένα γεμάτο, διπλό λεωφορείο στην άδεια Βουλιαγμένης, επειδή είναι άδεια και κυρίως επειδή θέλεις να σχολάσεις, είναι κάποιου είδους δικαιολογία για τις κακουχίες;Η βρώμα στον ηλεκτρικό
Με τον ΗΣΑΠ, το πρόβλημα δεν είναι ένα. Ευτυχώς εδώ και λίγες εβδομάδες, λειτουργούν όλοι οι σταθμοί -και στην άνοδο και στην κάθοδο- μετά από περίπου 28 χρόνια, στα οποία ο επιβάτης έπρεπε να πάει στην επόμενη από την επιθυμητή, χαλασμένη στάση για να πάρει το άλλο τρένο και να γυρίσει και ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, έλεος, αυτό μοιάζει με κινέζικο βασανιστήριο.Το τρέχον μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η δυσωδία που επικρατεί στα βαγόνια. Και όχι, η αιτία δεν είνα οι εκατοντάδες μετανάστες που χρησιμοποιούν το μέσο. (Αυτό, άλλωστε, αποτελεί και τη διαχρονική εκδήλωση της ξενοφοβίας όσων ΚΑΙ ΚΑΛΑ διατείνονται ότι δεν είναι ρατσιστές).
Είναι λογικό να μυρίζει το βαγόνι όταν δεν εξαερίζεται από πουθενά είτε μέσα έχει Σομαλούς είτε έχει Αθηναίους γεννημένους κάτω από την Ακρόπολη. Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος είναι με διαφορά το ο πιο αδύναμος κρίκος σε μια ούτως ή άλλως συγκοινωνιακά προβληματική χώρα, τη στιγμή που εξυπηρετεί τον περισσότερο ποσοτικά κόσμο.
Το βιαστικό επιβατικό κοινό
Ένας λογικός κανόνας του μετρό, αλλά και των άλλων "βαγονοφόρων" οχημάτων, είναι ότι περιμένουμε να αποβιβαστεί ο κόσμος πριν επιβιβαστούμε εμείς στο μέσο. Αυτό στα αυτιά πολλών ακούγεται ως απαίτηση της τρόικας και των τυπικών Ευρωπαίων, με συνέπεια να αντιτίθενται πεισματικά στον κανόνα αυτό. Ε, εντάξει, δεν είναι λίγοι και οι κλασικοί Έλληνες του "δεν θα μου πεις εσύ τι θα κάνω". Βγάλε άκρη. Το ίδιο φυσικά και αυτοί που μένουν ακλόνητοι στην αριστερή πλευρά των κυλιόμενων.Το εισιτήριο
1,40 ευρώ είναι πολλά λεφτά. Το ίδιο θα γράφαμε ακόμη κι αν οι προσφερόμενες υπηρεσίες ήταν υποδειγματικές. Το γεγονός ότι το εισιτήριο ισχύει για 90 λεπτά και για απεριόριστες διαδρομές εντός του χρόνου δεν είναι παρηγοριά. Δεν ξέρω πολύ κόσμο που παίρνει τα Μέσα Μεταφοράς για διασκέδαση και για άσκοπες διαδρομές πέρα δώθε. Η προηγούμενη τιμή του ενιαίου εισιτηρίου ήταν 1 ευρώ. Αλήθεια, ξέρεις πολλά αγαθά να ακρίβυναν από τη μια μέρα στην άλλη κατά 40%(!);Η φανταστική επινόηση να κλείνουν οι σταθμοί στις πορείες
Η αστυνομία έχει εκτεθεί ανεπανόρθωτα στις διαδηλώσεις των τελευταίων χρόνων χτυπώντας ακόμη και υπαλλήλους του μετρό (με ντοκουμέντα) ή ρίχνοντας χημικά μέσα στο σταθμό του Συντάγματος. Για να σταματήσει, λοιπόν, να εκτίθεται μερικώς αποφάσισε σε κάθε υπόνοια πορείας ή διαμαρτυρίας στο κέντρο να κλείνει τους σταθμούς Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Μοναστηράκι. Πες ότι το μέτρο έχει μια λογική, αφού αποτελεί την έσχατη λύση.Ας εξηγήσει κάποιος υπεύθυνος -είτε της αστυνομίας είτε της εταιρίας "Αττικό Μετρό"- γιατί δεν επιτρέπεται έστω η αποβίβαση στο μετρό του Συντάγματος για όσους θέλουν να πάρουν την μπλε γραμμή. Γελάνε και οι αποβάθρες. Θες να πας στον Ευαγγελισμό και περπατάς από την Ακρόπολη! Σοφή ιδέα. Λες και θα αποβιβαστούν ταραξίες στο μετρό του Συντάγματος και θα αρχίσουν να το σπάνε από μέσα.
Το περιορισμένο ωράριο
Θέλουμε 24/7 λειτουργία, έστω του μετρό. Κανείς δεν βλέπει ότι μιλάμε για μερικές έξτρα θέσεις εργασίας εδώ; Ή υπάρχει κάποια φανταστική διαπλοκή που μου διαφεύγει;cosmo.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.