Είναι δύο τα στοιχεία στην περίοδο αναμονής μιας ταινίας που ξεχωρίζουν κι έχουν σημασία: Το τρέιλερ και η αφίσα.
Πόσες φορές δεν έχεις δει ένα τρέιλερ που σε ενθουσίασε απλώς για να δεις μια εντελώς διαφορετική, τελικά, ταινία;
Έτσι κι η αφίσα: Είναι συχνά σαν μια ξεχωριστή τέχνη. Στόχος τους είναι να διαφημίσουν μεν μια συγκεκριμένη ταινία, αλλά καθόλου σπάνιο τελικά δεν είναι η ίδια αυτή η αφίσα να είναι καλύτερη ακόμα κι από την ταινία που προωθεί.
Σε κάθε περίπτωση, αυτές είναι οι πιο ξεχωριστές, οι πιο εντυπωσιακές αφίσες των περσινών ταινιών, στις δικές τους κατηγορίες.
Το Κορίτσι με το Τατουάζ
Αι Είδοι του Μαρτίου
The Rum Diary
Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι
Η απεικόνιση της φιγούρας του Gary “Τζορτζ Σμάιλι” Oldman ως κώδικα κατασκόπων είναι ευφυέστατη για το “Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι”, η άγρια σκιά που κρύβει την αινιγματική Λίσμπεθ Σαλάντερ στο “Κορίτσι με το Τατουάζ” συναρπαστική, και η φιγούρα του Johnny Depp σε ένα δωμάτιο-ρημαδιό για το “Rum Diary” ταιριαστά παιχνιδιάρικη. Όμως ο τρόπος που ερμηνεύει τα ψευδά είδωλα των διπρόσωπων πολιτικών η αφίσα του “Ides of March” δεν έχει όμοιο.
Young Adult
Meek’s Cutoff
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
To “Devil’s Double” ουρλιάζει χρυσό (και θυμίζει και το “Watch the Throne”), τα “Μεσάνυχτα στο Παρίσι” παίζουν έξυπνα με το background μοτίβο του διασημότερου των Βαν Γκογκ και το “Young Adult” παραπέμπει νοσταλγικά στις εποχές των παλιών νεανικών ρομάντζων. Όμως πραγματικά το κάτι παραπάνω παίζοντας με καλλιτεχνικά μοτίβα το έκαναν δύο αφίσες: Στο νεο-γουέστερν “Meek’s Cutoff” η σχεδιάστρια Marlene McCarthy αποδίδει την ηρωίδα του φιλμ με τρόπο πανέμορφο, που συνδυάζει την τραχύτητα με την παστέλ εικονογραφία του φιλμ. Όμως τη μεγάλη έκπληξη έκανε το στούντιο Fox στην προώθηση του “Πλανήτη των Πιθήκων: Η Εξέγερση” (όπως έκπληξη ήταν και η ίδια η ταινία), με αυτά τα μινιμαλιστικά, Bansky-ειδή πόστερ που αφήνουν κατά μέρος των κωμικά μακρύ και άκομψο τίτλο του έργου και χρησιμοποιώντας απλό, σαφές, δυναμικό.
Αγαπημένη ταινία πολλών πέρσι, το “Drive” δε θα μπορούσε να θεωρηθεί μελλοντικό cult διαμάντι δίχως και τις απαραίτητες “κομμένες σκηνές” του σε όλα τα στάδια παραγωγής, μεταξύ αυτών και η αφίσα. Οι προτεινόμενες αφίσες ήταν τόσες πολλές που το περιοδικό Empire (του οποίου οι αναγνώστες ψήφισαν το “Drive” ως την καλύτερη ταινία του 2011) έκανε ειδικό αφιέρωμα. Εμείς θα περιοριστούμε στις 5 κυριότερες από αυτές που όντως εμφανίστηκαν, και θα διαλέξουμε ως καλύτερη Εκείνη Με Τον Σκορπιό.
Contagion
Μελαγχολία
Το “Dream House” έχει κάτι από “Λάμψη”, και η Kristen Dunst στο απίστευτο αυτό εναλλακτικό πόστερ της “Μελαγχολίας” έχει κάτι μεταξύ X-Men και Δία. Όμως ο ανείπωτος τρόμος είναι ιδανικά ζωγραφισμένος πάνω στο πανικόβλητα ξέπνοο βλέμμα της Gwyneth Paltrow στο ξεφτισμένο πόστερ του “Contagion”. Και αν αναρωτιέσαι ναι, είναι η κατεξοχήν περίπτωση όπου η αφίσα είναι καλύτερη από την ταινία.
Scream 4
Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου: Μέρος 2
Επειδή είναι (wannabe) blockbusters δε σημαίνει πως δεν έχουν άποψη και στυλ. (Βλέπε και τον παραπάνω νικητή στην κατηγορία ‘Ντέχνη’.) Η συνάντηση πρόσωπο με πρόσωπο του Χάρι Πότερ με τον Βόλντεμορτ για την τελική μάχη του “Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου: Μέρος 2” (ΟΥΦ) γίνεται σκληρή και κυριολεκτική στην σκοτεινή αφίσα, ενώ το camp χάος του απολαυστικού “Drive Angry 3D” βρίσκει ιδανική έκφραση στον συνδυασμό φλόγες-μουτρωμένος Nicolas Cage-μπούτι Amber Heard. Αλλά τι να κάνουμε, έχουμε τέχνη στην καρδιά και δε γίνεται αλλιώς, στο “Scream 4” θα το δώσουμε γιατί είδες τι πήγαν κι έκαναν.
Το Δέντρο της Ζωής
Το “Δέντρο της Ζωής” είναι αυτό που λέμε και Μια Κατηγορία Μόνο Του - και το ίδιο το φιλμ, και η αφίσα του. Για το βραβευμένο στις Κάννες, εν πολλοίς πειραματικό έργο του μεγάλου Terrence Malick, τόσο οι φανατικότεροι υποστηρικτές όσο και οι σφοδρότεροι πολέμιοι θα συμφωνήσουν σε ένα πράγμα: Διαθέτει μερικές από τις ομορφότερες εικόνες που έχουμε δει ποτέ στη μεγάλη οθόνη. Και ποιος καλύτερος τρόπος να διαφημίσεις την ταινία, από το να βάλεις το πιο ξεχωριστό της στοιχείο πρώτη μούρη. Όχι, όχι τους σταρς, ποιους σταρς. Οι ηθοποιοί είναι ακόμα κι αυτοί κομπάρσοι μέσα στο οπτικό παραλήρημα του Malick. Και η αφίσα, είναι απλά αυτό: Οι εικόνες της.
oneman.gr
Πόσες φορές δεν έχεις δει ένα τρέιλερ που σε ενθουσίασε απλώς για να δεις μια εντελώς διαφορετική, τελικά, ταινία;
Έτσι κι η αφίσα: Είναι συχνά σαν μια ξεχωριστή τέχνη. Στόχος τους είναι να διαφημίσουν μεν μια συγκεκριμένη ταινία, αλλά καθόλου σπάνιο τελικά δεν είναι η ίδια αυτή η αφίσα να είναι καλύτερη ακόμα κι από την ταινία που προωθεί.
Σε κάθε περίπτωση, αυτές είναι οι πιο ξεχωριστές, οι πιο εντυπωσιακές αφίσες των περσινών ταινιών, στις δικές τους κατηγορίες.
Δε Σε Βλέπω Καλά
Το Κορίτσι με το Τατουάζ
Αι Είδοι του Μαρτίου
The Rum Diary
Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι
Η απεικόνιση της φιγούρας του Gary “Τζορτζ Σμάιλι” Oldman ως κώδικα κατασκόπων είναι ευφυέστατη για το “Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι”, η άγρια σκιά που κρύβει την αινιγματική Λίσμπεθ Σαλάντερ στο “Κορίτσι με το Τατουάζ” συναρπαστική, και η φιγούρα του Johnny Depp σε ένα δωμάτιο-ρημαδιό για το “Rum Diary” ταιριαστά παιχνιδιάρικη. Όμως ο τρόπος που ερμηνεύει τα ψευδά είδωλα των διπρόσωπων πολιτικών η αφίσα του “Ides of March” δεν έχει όμοιο.
Ντέχνη
Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Εξέγερση
Young Adult
Meek’s Cutoff
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
The Devil’s Double
To “Devil’s Double” ουρλιάζει χρυσό (και θυμίζει και το “Watch the Throne”), τα “Μεσάνυχτα στο Παρίσι” παίζουν έξυπνα με το background μοτίβο του διασημότερου των Βαν Γκογκ και το “Young Adult” παραπέμπει νοσταλγικά στις εποχές των παλιών νεανικών ρομάντζων. Όμως πραγματικά το κάτι παραπάνω παίζοντας με καλλιτεχνικά μοτίβα το έκαναν δύο αφίσες: Στο νεο-γουέστερν “Meek’s Cutoff” η σχεδιάστρια Marlene McCarthy αποδίδει την ηρωίδα του φιλμ με τρόπο πανέμορφο, που συνδυάζει την τραχύτητα με την παστέλ εικονογραφία του φιλμ. Όμως τη μεγάλη έκπληξη έκανε το στούντιο Fox στην προώθηση του “Πλανήτη των Πιθήκων: Η Εξέγερση” (όπως έκπληξη ήταν και η ίδια η ταινία), με αυτά τα μινιμαλιστικά, Bansky-ειδή πόστερ που αφήνουν κατά μέρος των κωμικά μακρύ και άκομψο τίτλο του έργου και χρησιμοποιώντας απλό, σαφές, δυναμικό.
Drive
Αγαπημένη ταινία πολλών πέρσι, το “Drive” δε θα μπορούσε να θεωρηθεί μελλοντικό cult διαμάντι δίχως και τις απαραίτητες “κομμένες σκηνές” του σε όλα τα στάδια παραγωγής, μεταξύ αυτών και η αφίσα. Οι προτεινόμενες αφίσες ήταν τόσες πολλές που το περιοδικό Empire (του οποίου οι αναγνώστες ψήφισαν το “Drive” ως την καλύτερη ταινία του 2011) έκανε ειδικό αφιέρωμα. Εμείς θα περιοριστούμε στις 5 κυριότερες από αυτές που όντως εμφανίστηκαν, και θα διαλέξουμε ως καλύτερη Εκείνη Με Τον Σκορπιό.
Με Τρομάζεις
Dream House
Contagion
Μελαγχολία
Το “Dream House” έχει κάτι από “Λάμψη”, και η Kristen Dunst στο απίστευτο αυτό εναλλακτικό πόστερ της “Μελαγχολίας” έχει κάτι μεταξύ X-Men και Δία. Όμως ο ανείπωτος τρόμος είναι ιδανικά ζωγραφισμένος πάνω στο πανικόβλητα ξέπνοο βλέμμα της Gwyneth Paltrow στο ξεφτισμένο πόστερ του “Contagion”. Και αν αναρωτιέσαι ναι, είναι η κατεξοχήν περίπτωση όπου η αφίσα είναι καλύτερη από την ταινία.
Blockbusters
Drive Angry 3D
Scream 4
Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου: Μέρος 2
Επειδή είναι (wannabe) blockbusters δε σημαίνει πως δεν έχουν άποψη και στυλ. (Βλέπε και τον παραπάνω νικητή στην κατηγορία ‘Ντέχνη’.) Η συνάντηση πρόσωπο με πρόσωπο του Χάρι Πότερ με τον Βόλντεμορτ για την τελική μάχη του “Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου: Μέρος 2” (ΟΥΦ) γίνεται σκληρή και κυριολεκτική στην σκοτεινή αφίσα, ενώ το camp χάος του απολαυστικού “Drive Angry 3D” βρίσκει ιδανική έκφραση στον συνδυασμό φλόγες-μουτρωμένος Nicolas Cage-μπούτι Amber Heard. Αλλά τι να κάνουμε, έχουμε τέχνη στην καρδιά και δε γίνεται αλλιώς, στο “Scream 4” θα το δώσουμε γιατί είδες τι πήγαν κι έκαναν.
Αφίσα της Χρονιάς
Το Δέντρο της Ζωής
Το “Δέντρο της Ζωής” είναι αυτό που λέμε και Μια Κατηγορία Μόνο Του - και το ίδιο το φιλμ, και η αφίσα του. Για το βραβευμένο στις Κάννες, εν πολλοίς πειραματικό έργο του μεγάλου Terrence Malick, τόσο οι φανατικότεροι υποστηρικτές όσο και οι σφοδρότεροι πολέμιοι θα συμφωνήσουν σε ένα πράγμα: Διαθέτει μερικές από τις ομορφότερες εικόνες που έχουμε δει ποτέ στη μεγάλη οθόνη. Και ποιος καλύτερος τρόπος να διαφημίσεις την ταινία, από το να βάλεις το πιο ξεχωριστό της στοιχείο πρώτη μούρη. Όχι, όχι τους σταρς, ποιους σταρς. Οι ηθοποιοί είναι ακόμα κι αυτοί κομπάρσοι μέσα στο οπτικό παραλήρημα του Malick. Και η αφίσα, είναι απλά αυτό: Οι εικόνες της.
oneman.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.