Απελευθερώνουμε πλήρως το καμποτάζ, απελευθερώνουμε πλήρως την κρουαζιέρα» δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, δίνοντας στη δημοσιότητα το πολυνομοσχέδιο για τη νέα πολιτική στην κρουαζιέρα που συμπεριλαμβάνει τις σχετικές διατάξεις. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «Μέχρι σήμερα, δυστυχώς, η Ελλάδα, ενώ αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό για όλους τους τουρίστες του κόσμου με τα κρουαζιερόπλοια, δυστυχώς δεν έχουμε καθόλου σχεδόν αφίξεις στο έδαφος. Το αποτέλεσμα είναι να χάνουμε χρήματα, να χάνουμε συνάλλαγμα, να διώχνουμε τουρίστες, εξαιτίας διατάξεων οι οποίες εμποδίζουν ουσιαστικά την απελευθέρωση της κρουαζιέρας».
(Πατήστε εδώ για να δείτε όλο το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει και διατάξεις για τονθαλάσσιο τουρισμό και τον αλιευτικό τουρισμό)
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοϊδη, με τις διατάξεις για την πλήρη άρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα που συμπεριλαμβάνονται στο ανανεωμένο, αναμορφωμένου και ενιαίο πολυνομοσχέδιο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού «θα δημιουργηθούν στη χώρα μας υποδομές στα λιμάνια και στην ξηρά, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά, προκειμένου να εισπράξουμε το επόμενο χρονικό διάστημα αυτό που θέλουμε. Δηλαδή, ανάπτυξη του τουρισμού, περισσότερους επιβάτες, περισσότερους τουρίστες, περισσότερες δουλειές για τους εστιάτορες, τους ξενοδόχους, τους εμπόρους της χώρας που υποφέρουν αυτή τη στιγμ. Γενικότερα, ανοίγει μια νέα περίοδος για τον τουρισμό στη χώρα μας».
Όπως επισήμανε και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Α. Γεωργιάδης, η ρύθμιση για την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα «έχει τη σύμφωνη γνώμη και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, της ΝΔ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Σαμαρά, άρα λοιπόν είναι ένα θέμα το οποίο ενώνει το πολιτικό μας σύστημα στην προσπάθεια να επιτύχουμε αύξηση του αριθμού του home porting, αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που επιλέγουν όσον αφορά την κρουαζιέρα την Ελλάδα ως χώρα αφετηρίας».
Επίσης, όπως επισήμανε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, «το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει διατάξεις για τον θαλάσσιο τουρισμό και τον αλιευτικό τουρισμό, ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τη σύγχρονη τουριστική πολιτική της χώρας, αλλά ταυτόχρονα και με τη σύγχρονη πολιτική για την ανάπτυξη της χώρας».
Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο προβλέπεται:
-Η ενίσχυση και ανάπτυξη του θαλάσσιου Τουρισμού και όσων ασχολούνται με την δραστηριότητα αυτή επαγγελματικά και ως βασική τους απασχόληση. Συγκεκριμένα, προβλέπονται διατάξεις με τις οποίες γίνεται (με τη συμβολή των σχετικών επαγγελματικών ενώσεων) η εκκαθάριση του μητρώου από εικονικούς “επαγγελματίες” τουριστικών πλοίων αναψυχής, για να επωφεληθούν παράνομα από τα ισχύοντα για τον κλάδο οικονομικά κίνητρα και ιδιαίτερα την μη πληρωμή Φ.Π.Α. και την απαλλαγή φόρου εισοδήματος.
Η θεσμοθέτηση, για πρώτη φορά, του αλιευτικού τουρισμού, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους απασχολούμενους του τομέα να αναπτύσσουν παράλληλα με την αλιευτική ή υδατοκαλλιεργητική τους δραστηριότητα και δραστηριότητες καθαρά αλιευτικού τουρισμού που θα συνεισφέρει στο εισόδημά τους.
Ο εμπλουτισμός, προκειμένου να καταστεί σαφέστερο και να άρει αδιέξοδες καταστάσεις, του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για τις «Συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας», που προβλέπει τη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, σε περίπτωση μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου.
Ηκατάργηση της «ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Α.Ε.», πουαποτελεί συνέχεια της διαδικασίας κατάργησης και συγχώνευσης φορέων, οργανισμών και υπηρεσιών του δημοσίου τομέα, με στόχο την περιστολή της δημόσιας δαπάνης.
Η σύσταση Συμβουλίου Ναυτιλιακής Πολιτικής , η σύσταση Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής, η σύσταση Κεντρικού Συντονιστικού Οργάνου Πρόληψης και Χειρισμού Κρίσεων Ναυτιλίας.
Μεταφέρεται, από 1.1.2012, στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, η αρμοδιότητα της άσκησης εποπτείας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ,)και όλων των ναυτικών ταμείων.
Προβλέπεται νέα ρύθμιση για την απλοποίηση της εκτέλεση επισκευών – συντηρήσεων εντός ζώνης λιμένα οι οποίες δεν τροποποιούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και τη μορφολογία των υφιστάμενων κατασκευών. Απαραίτητη προϋπόθεση αδειοδότησης με τις παρούσες ταχύρρυθμες διαδικασίες είναι η ένταξη του έργου στο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο Λιμένος (Master Plan), προκειμένου να εξασφαλίζεται ο συνολικός σχεδιασμός του Λιμένος και η αναπτυξιακή του προοπτική σε βάθος χρόνου.
Για την άρση άμεσου και επικείμενου κινδύνου για τους πολίτες και την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών, προβλέπονται απλοποιημένες διαδικασίες για τις επισκευές και συντηρήσεις λιμενικών έργων των οποίων έχει ολοκληρωθεί η φάση κατασκευής, καθώς και για επισκευές – επεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα φθορών και βλαβών που προκαλούνται από τη συνήθη χρήση αλλά και έκτακτες καταστάσεις
Ρυθμίζονται ιδιαίτερα σημαντικά θέματα της αλιείας που προκύπτουν κυρίως από τις υποχρεώσεις της χώρας στο πλαίσιο της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.