Επίσης εξετάζεται η μετατροπή ορισμένων αδειών σε ταξί 9 θέσεων με την παροχή κινήτρων και το ενδεχόμενο δημιουργίας μετοχικών εταιρειών, ενώ υπό συζήτηση βρίσκεται και το αίτημα εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου για το δικαίωμα μίσθωσης οχημάτων με οδηγό.
Σε ό,τι αφορά την περιφέρεια, εξετάζεται το ενδεχόμενο να ισχύσει «ζωνοποίηση» βάσει του «Καλλικράτη» και οι σχετικές αρμοδιότητες αδειοδότησης να μεταφερθούν στους περιφερειάρχες.
Ο διάλογος με τον κλάδο των αυτοκινητιστών έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ έως τον επόμενο μήνα το υπουργείο φιλοδοξεί να έχει καταλήξει στις βασικές αρχές των αλλαγών. Το υπουργείο αναζητεί τη χρυσή τομή με τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι την τελευταία διετία έχουν δει την τιμή της άδειάς τους να πέφτει κάτω από τα 100.000 ευρώ και τον τζίρο τους να συρρικνώνεται κατά 40%. Σήμερα κυκλοφορούν περίπου 29.500 ταξί, εκ των οποίων τα 13.500 στην Αθήνα, αριθμός πολύ υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα έχει το 42% του πληθυσμού του Λονδίνου, σε έκταση που αντιστοιχεί στο 26% της επιφάνειας της βρετανικής πρωτεύουσας. Από την εξέταση της πυκνότητας των ταξί στις δύο πόλεις, χωρίς να συνυπολογίζονται τα μισθωμένα οχήματα στο Λονδίνο, προκύπτει ότι στην Αθήνα κυκλοφορούν 2,5 φορές περισσότερα ταξί.
Tα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Υποδομών
- Μη έκδοση νέων αδειών για κίτρινα ταξί.
- Καθιέρωση αλγορίθμου βάσει πληθυσμιακών και οικονομικών κριτηρίων για τον αριθμό των ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Εξετάζεται να οριστικοποιηθεί η κυκλοφορία δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους, χωρίς ωστόσο κατάργηση υφιστάμενων αδειών (σήμερα κυκλοφορούν περίπου 4 ταξί ανά 1.000 κατοίκους).
- Δημιουργία δύο τύπων αδειών ταξί στην Αθήνα, ώστε να υπάρχουν τα συμβατικά ταξί και τα προμισθωμένα χωρίς ταξίμετρο, όπως συμβαίνει στην Αγγλία και τη Γερμανία.
- Μετατροπή με κίνητρα ορισμένων αδειών σε ταξί έως 9 θέσεων ή μίνι βαν και λιμουζίνες, τα οποία θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο και βάσει τιμοκαταλόγου.
- Παροχή δικαιώματος σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων για μίσθωση οχήματος με οδηγό.
- Για τα ταξί της επαρχίας και τον καθορισμό της έδρας τους εξετάζονται δύο σενάρια: Η μεταφορά αρμοδιοτήτων στις περιφέρειες και τα καινούργια γεωγραφικά όριά τους ή η ταυτοποίηση των εδρών με τους δήμους με δυνατότητα να μετακινούν επιβάτες στα όρια της περιφέρειας, αλλά έδρα να παραμένει ο καποδιστριακός δήμος.
- Παροχή αδειών ταξί ειδικών προδιαγραφών, τα οποία θα εξυπηρετούν άτομα με ειδικές ανάγκες.
- Αναβάθμιση των εταιρειών ραδιο-ταξί.
- Εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, με στόχο τη δημιουργία μετοχικών εταιρειών.
ethnos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.