… όπως τις ψήφισαν οι αναγνώστες του Campaign magazine, και που καλύπτουν
όλους σχεδόν τους τομείς:
Διαφήμιση του 1994 της εταιρίας TBWA για την Playtex UK Ltd, με την
Eva Herzigova να γαργαλά τους θεατές, την ώρα που κοιτάει το στήθος της,
φορώντας μόνο ένα Wonderbra και το κιλοτάκι της....
«Labour isn't working». Λογοπαίγνιο που μάλλον δεν μπορεί να
αποδοθεί
ανάλογα στα ελληνικά, και που σημαίνει κάτι σαν το «οι Εργατικοί δεν
τραβάνε». Διαφήμιση της Saatchi and Saatchi για το κόμμα των Συντηρητικών
στις εθνικές
εκλογές του 1979, που θεωρείται ως καθοριστικός παράγοντας στη τότε
εκλογική
τους νίκη.
. «Ο Λόρδος Kitchener σε θέλει», της εταιρίας Caxton Advertising για την
εκστρατεία στρατολόγησης του 1914. Η συγκεκριμένη αφίσα
πρωτοπαρουσιάστηκε
στο εξώφυλλο λονδρέζικου περιοδικού το 1914. Από τότε, το θέμα έχει
αντιγραφεί
πάρα πολλές φορές σε παγκόσμιο επίπεδο για ανάλογες εκστρατείες, με πιο
γνωστή
αυτή του Αμερικανού Θείου Σάμ, με λεζάντα «Σε θέλω για τον στρατό των
ΗΠΑ».
«His Masters Voice», ζωγραφισμένο από τον Francis Barraud για την
Gramophone Company, το 1899. Στον Barraud είχε ανατεθεί η ζωγραφική
24
εκδοχών του συγκεκριμένου θέματος. Η κλασική εικόνα του σκύλου
Nipper
αργότερα χρησιμοποιήθηκε από τον μουσικό γίγαντα ΕΜΙ ως το logo της
His
Masters Voice.
«Ποτέ μου δεν διάβασα τον economist», της Abbot Mead Vickers BBDO,
για
το περιοδικό Economist, το 2005. Η συγκεκριμένη διαφημιστική εκστρατεία
βασίζεται στη κολακεία του εγώ του αναγνώστη, υπονοώντας πως όποιος
μπορεί
και αποκωδικοποιεί το μήνυμα, ανήκει σε μια αποκλειστική λέσχη
μορφωμένων, πετυχημένων, και αυτών που «γνωρίζουν» ανθρώπων, που
διαβάζουν το εν λόγω
περιοδικό.
. «Ο έγκυος άνδρας», της Cramer Saatchi, για το Συμβούλιο Υγειονομικής
Εκπαίδευσης, του 1969. Η αφίσα χρησιμοποιήθηκε για τη προώθηση του
σχεδίου
περί οικογενειακού προγραμματισμού, και είχε σκοπό να κάνει τους άνδρες
να αναλογιστούν πιο προσεκτικά το ζήτημα της αντισύλληψης. Απλή και
προκλητική,
η αφίσα αυτή κέρδισε πολλές εβδομάδας δημοσιότητας στον τύπο.
Κόλλα Araldite της FCO Univas Limited για την CIBA GEIGY. Το 1983,
η FCO
Univas κρέμασε ένα κίτρινο Ford Cortina σε μια γιγαντοαφίσα στη Cromwell
Road
του Λονδίνου, για να αποδείξει τη δύναμη του προϊόντος. Την επόμενη χρονιά,
προστέθηκε ένα ακόμη Cortina.
«Σιλουέτα», της TBWA για την Apple, το 2003. Οι σιλουέτες ανθρώπων
που
χορεύουν με τα iPods τους, με φανταχτερά φόντα, ήταν απλές και έδιναν
έμφαση
στη μουσική συσκευή της Apple.
«Beanz Meanz Heinz». Σε ελεύθερη μετάφραση: «τα φασόλια σημαίνουν
Heinz»,
της Young & Rubicam για τη Heinz. 1967. Αυτό το σλόγκαν ήταν τόσο
πετυχημένο,
που η Heinz το κράτησε ζωντανό για 30 ολόκληρα χρόνια. Το 2009 επανέφερε
την διαφημιστική αυτή εκστρατεία, ξυπνώντας παιδικές αναμνήσεις σε ουκ
ολίγους
καταναλωτές φασολιών φούρνου.
«Χαζά ζώα», της Yellowhammer για την Greenpeace, το 1986. Αυτή η
φρικτή
απεικόνιση ενός γούνινου παλτό, που αφήνει πίσω του αίμα, του David
Bailey,
συμβόλισε την εκστρατεία της Greenpeace εναντίον της γούνας, και της
πρόσφερε
ιδιαίτερη προσοχή, διεθνώς. Όταν αργότερα διάφορες διασημότητες όπως η
Naomi
Campbell εντάχθηκαν στην εκστρατεία, ποζάροντας γυμνές, φορώντας μόνο
μια γούνα,
το κίνημα απέκτησε μεγάλη παγκόσμια ορμή.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.