Σύμφωνα με την κυβέρνηση, τα τέλη μειώνονται με το νέο καθεστώς υπολογισμού τους. Ωστόσο, στην πράξη τα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα μικρού κυβισμού θα υποστούν μικρή επιβάρυνση.
Στα τέλη του μήνα που μας πέρασε ανακοινώθηκε το νέο καθεστώς σύμφωνα με το οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν οι χρήστες IX για τη νέα χρονιά. Με βάση αυτό, πρώτα και κύρια, καταργείται το κριτήριο παλαιότητας -οι χρονολογικές κλάσεις βάσει των οποίων κατατάσσονταν τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα καταργούνται. Όλα τα επιβατικά οχήματα λοιπόν με ημερομηνία κυκλοφορίας έως 31/10/2010 έχουν ενιαίο τρόπο υπολογισμού. Όσο πιο παλιό και μεγάλου κυβισμού, τόσο μεγαλύτερη είναι η ελάφρυνση (έως 330 ευρώ), ενώ τα ΙΧ της τελευταίας πενταετίας (βλ. 2005-2010) επιβαρύνονται από 16 έως 88 ευρώ. Τα μόνα αυτής της περιόδου που έχουν μια ελάχιστη ελάφρυνση 12 ευρώ είναι όσα έχουν κυλινδρισμό από 2.500 έως 3.000 κ.εκ., από 3.500 έως 4.000 κ.εκ. και πάνω από 5.000 κ.εκ...
Αυτό προκύπτει από τη διαφοροποίηση στα σκαλοπάτια με τα οποία κλιμακώνεται η χωρητικότητα των κινητήρων. Πλέον τα σκαλοπάτια πάνω από τα 3.000 κ.εκ. ανεβαίνουν ανά 1.000 κ.εκ., ενώ πριν ανά 500 κ.εκ. Για παράδειγμα, με το προηγούμενο καθεστώς ένα IX με κυβισμό μεταξύ 3.501 και 4.000 κ.εκ. πλήρωνε 1.012 ευρώ, μαζί με το φόρο μεγάλου κυβισμού, δηλαδή 100 ευρώ παραπάνω από όσα με κινητήρες με μικρότερη χωρητικότητα, μεταξύ 3.000 και 3.500 κ.εκ. Τώρα οι δύο κατηγορίες ενοποιούνται και έχουν ετήσια υποχρέωση 1.000 ευρώ. Από την άλλη, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας όσων ΙΧ ταξινομηθούν από 31η/10/2010 μέσω των εκπομπών ρύπων (CO2), θα φέρει μια μικρή επιβάρυνση στα τέλη των μικρών κυβικών, που αποτελούν την πλειονότητα των αυτοκινήτων που αγοράζονται σήμερα, και αυτό μόνο θετικά δεν μπορεί να λειτουργήσει στην ήδη ιδιαίτερα ζορισμένη αγορά. Ένα Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 ίππων που εκπέμπει 158 γρ./χλμ. CO2 πέρυσι πλήρωσε 184 ευρώ, το 2011 θα πληρώσει 237 ευρώ, με άλλα λόγια μια αύξηση της τάξης του 28%.
Εύλογη απορία...
Πολύ σωστά κατά την άποψη μας η κυβέρνηση συνδέει τους ρύπους με τα τέλη κυκλοφορίας. Πώς ταιριάζει αυτό, όμως, με την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, γεγονός που αποκλείει το μισό πληθυσμό της χώρας που ζει σε αυτά, αλλά και όσους δουλεύουν σε αυτά χωρίς να ζουν εκεί; Πώς, με λίγα λόγια, η πολιτεία, που ενδιαφέρεται για το περιβάλλον (σ.σ.: αυτό είναι το νόημα της σύνδεσης των τελών με τους ρύπους), επιτρέπει την αγορά ενός βενζινοκίνητου Fiat Panda 1.2 που εκπέμπει 133 γρ./χλμ. CO2, και όχι ενός πετρελαιοκίνητου Panda Multijet 1.3 που εκπέμπει 114 γρ./χλμ.;
4troxoi
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.