Το Dornier Do-X σχεδιάστηκε από τον Dr. Claudius Dornier και, όταν
ολοκληρώθηκε το 1929, ήταν το μεγαλύτερο και βαρύτερο ιπτάμενο πλοίο του
κόσμου με άνοιγμα φτερών 48 μέτρα περίπου και μέγιστο βάρος κατά την
απογείωση πάνω από 61 τόνους.
Χρηματοδοτήθηκε από το γερμανικό υπουργείο μεταφορών, αλλά κατασκευάστηκε στην Ελβετία, στις ακτές της λίμνης Κωνσταντίας, λόγω της Συνθήκης των Βερσαλιών η οποία απαγόρευε στη Γερμανία να κατασκευάζει συγκεκριμένες κατηγορίες αεροσκαφών.
Το Do-X κινούνταν χάρη σε μια ντουζίνα κινητήρες που ήταν τοποθετημένοι στην κορυφή της πτέρυγας του και οι οποίου ίσα που κατάφερναν να σηκώσουν το ογκώδες αεροσκάφος στα 1.650 πόδια (500 μέτρα περίπου). Τηρώντας το ναυτικό σχεδιασμό του, οι κινητήρες του Do-Χ δεν ελέγχονταν άμεσα από τον πιλότο: ο πιλότος βρισκόταν στο πιλοτήριο και έπρεπε να στείλει τις εντολές του σε έναν μηχανικό πτήση στο μηχανοστάσιο.
Το Do-Χ, ήταν ευρύχωρο και πολυτελές. Διέθετε σαλόνι, τραπεζαρία, σαλόνι καπνίσματος, μπαρ και άνετα καθίσματα για 70 έως 100 επιβάτες.
Έκανε την πρώτη δοκιμαστική πτήση του στις 12 Ιουλίου του 1929. Λίγους μήνες αργότερα, έκανε παγκόσμιο ρεκόρ μεταφέροντας 169 επιβάτες σε μια πτήση διάρκειας 40 λεπτών. Οι επιβάτες σε εκείνη την πτήση έπρεπε να μετακινούνται από τη μία πλευρά της καμπίνας στην άλλη για να βοηθήσουν τον πιλότο να στρίβει το αεροσκάφος.
Το 1930, το Do-X ξεκίνησε μια διεθνή περιοδεία με διαφημιστικούς σκοπούς: από την Ευρώπη, στη δυτική ακτή της Αφρικής, πέρα από τον Ατλαντικό στη Βραζιλία και τη Νέα Υόρκη και ξανά πίσω στο Βερολίνο.
Η περιοδεία έγινε για να τροφοδοτήσει το ενδιαφέρον του κοινού για μη στρατιωτικά αεροπορικά ταξίδια, αλλά εκτός από δύο επιπλέον μοντέλα που κατασκευάστηκαν για την ιταλική κρατική αεροπορική εταιρεία SANA, ο Λεβιάθαν του ουρανού, απέτυχε στο εμπόριο.
από: mashable
Χρηματοδοτήθηκε από το γερμανικό υπουργείο μεταφορών, αλλά κατασκευάστηκε στην Ελβετία, στις ακτές της λίμνης Κωνσταντίας, λόγω της Συνθήκης των Βερσαλιών η οποία απαγόρευε στη Γερμανία να κατασκευάζει συγκεκριμένες κατηγορίες αεροσκαφών.
1930 - Το Do-X φτάνει στην Αγγλία
Το Do-X κινούνταν χάρη σε μια ντουζίνα κινητήρες που ήταν τοποθετημένοι στην κορυφή της πτέρυγας του και οι οποίου ίσα που κατάφερναν να σηκώσουν το ογκώδες αεροσκάφος στα 1.650 πόδια (500 μέτρα περίπου). Τηρώντας το ναυτικό σχεδιασμό του, οι κινητήρες του Do-Χ δεν ελέγχονταν άμεσα από τον πιλότο: ο πιλότος βρισκόταν στο πιλοτήριο και έπρεπε να στείλει τις εντολές του σε έναν μηχανικό πτήση στο μηχανοστάσιο.
Το Do-Χ, ήταν ευρύχωρο και πολυτελές. Διέθετε σαλόνι, τραπεζαρία, σαλόνι καπνίσματος, μπαρ και άνετα καθίσματα για 70 έως 100 επιβάτες.
Έκανε την πρώτη δοκιμαστική πτήση του στις 12 Ιουλίου του 1929. Λίγους μήνες αργότερα, έκανε παγκόσμιο ρεκόρ μεταφέροντας 169 επιβάτες σε μια πτήση διάρκειας 40 λεπτών. Οι επιβάτες σε εκείνη την πτήση έπρεπε να μετακινούνται από τη μία πλευρά της καμπίνας στην άλλη για να βοηθήσουν τον πιλότο να στρίβει το αεροσκάφος.
1 Σεπτεμβρίου 1931 - Το Do-X πάνω από τη νέα Υόρκη
Το 1930, το Do-X ξεκίνησε μια διεθνή περιοδεία με διαφημιστικούς σκοπούς: από την Ευρώπη, στη δυτική ακτή της Αφρικής, πέρα από τον Ατλαντικό στη Βραζιλία και τη Νέα Υόρκη και ξανά πίσω στο Βερολίνο.
Το Do-X στον ποταμό Χάντσον
Η περιοδεία έγινε για να τροφοδοτήσει το ενδιαφέρον του κοινού για μη στρατιωτικά αεροπορικά ταξίδια, αλλά εκτός από δύο επιπλέον μοντέλα που κατασκευάστηκαν για την ιταλική κρατική αεροπορική εταιρεία SANA, ο Λεβιάθαν του ουρανού, απέτυχε στο εμπόριο.
28 Αυγούστου 1931 - Το ιταλικό Dornier Do X2 πάνω από τις Άλπεις
από: mashable
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.